• Anonym (Sanna­)
    Äldre 22 Aug 09:42
    1256 visningar
    7 svar
    7
    1256

    Kollega kommenterar skämtsamt hur jag klär mig

    Jag råkar gilla ett speciellt klädmärke och har rätt mycket kläder därifrån, jag tycker de är sköna, har bra passform för min kropp, att de är lätta att kombinera och dessutom passar bra i mitt jobb. Nu har en kollega börjat skämta väldigt mycket om mina kläder, så fort jag har något nytt på mig (oavsett märke) säger hon "Har du handlat ÄNNU mer från XXXX?" och hon gör det alltid högljutt och inför andra damtidigt som hon skrattar och blinkar åt mig.

    I början sa jag bara att ja, jag gillar kläderna, och tänkte att det bara var ett skämt, men hon fortsätter och fortsätter och nu börjar jag tycka det är lite olustigt.

    Vad ska jag göra? Ska jag säga till henne rent ut att jag inte tycker hennes kommentarer är roliga? Jag fattar inte varför hon håller på såhär, jag menar så himla kul är det väl inte?

  • Svar på tråden Kollega kommenterar skämtsamt hur jag klär mig
  • Äldre 22 Aug 09:47
    #1

    Vilket märke gäller det? Är det dyrt kan det vara orsaken kanske?

  • Påven Johann­a
    Äldre 22 Aug 09:49
    #2

    Jag tycker att du ska avböja ytterligare kommentarer om ditt klädval. Du kan bara säga: "Jag är säker på att alla har förstått hur fascinerad du är av att jag gillar kläder av märket XX, men nu räcker det. Du behöver inte kommentera det vidare."

    Är det Odd Molly?

  • Anonym (Jaws)
    Äldre 22 Aug 09:51
    #3

    Äsch bry dig inte! ;) Är det ett dyrt märke du använder? I mina öron låter det som avundsjuka.

    Jag själv använder väldigt mkt kläder från ett visst "träningsmärke" och får ofta pikar om hur jag har råd. En person har även en gång stått och räknat ut att jag hade 5400:- i kläder på mig....inga astronomiska summor men tydligen så störde detta. ;)

  • Äldre 22 Aug 09:54
    #4

    Säg ifrån helt enkelt. Så roligt kan det inte vara att jämt påpeka hur du klär dig. Oavsett hur du klär dig.


    Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • jvs
    Äldre 22 Aug 09:56
    #5

    "Jag visste att du skulle säga det!!" (ASGARV)

  • Äldre 22 Aug 10:20
    #6

    Säg att du hoppas bli sponsrad snart, eller att du funderar på att få hela kollektionen hemskickad. Fortsätter kollegan kommentera på ett för dig negativt sätt, så får du ju prata med henne helt enkelt.

  • Drottn­ingen7­0
    Äldre 22 Aug 12:05
    #7

    Du bär Gudrun S och arbetar som behandlingsassistent?

Svar på tråden Kollega kommenterar skämtsamt hur jag klär mig