• Anonym (Jävla allerg­i)
    Äldre 22 Aug 16:07
    4564 visningar
    14 svar
    14
    4564

    Fy fan för latex allergi!!!

    Som rubriken antyder så är jag något så trevligt som latex-allergiker.
    Nu har jag ju inte gjort allergitest, så jag kan lika gärna vara överkänslig, för mig spelar det ingen roll vilket, det känns som om jag blivit påsatt av ett rivjärn vilket som.

    Idag, igen, gjorde sig sakens överjävlighet och orättvisa påmind. Dags att köpa kondomer.
    Det finns 1 (!) sorts latexfria kondomer att välja på här. De är dock bekväma eller hur man nu säger, så det må vara. Men när de är 6 i paketet, och uträknat styckepris blir högre än totalpriset på 15-pack vanliga brevid i hyllan, då börjar jag fundera på om det är värt det.
    Om jag skulle testa vanliga kondomer igen. Det är ju något år sen sist. Kanske det har blivit bättre? Jag menar, det kanske är värt de pengarna att ha svårt att sitta resten av dagen?

    För de som undrar, 136kr kostade ett paket med 6 st latexfria kondomer. Och de är faktiskt inte billigare på nätet, för de säljs inte i större förpackningar, så ev vi st äts upp av frakten.

  • Svar på tråden Fy fan för latex allergi!!!
  • Anonym (Testa­)
    Äldre 22 Aug 16:13
    #1

    Testa en dag när du inte har nåt speciellt för dig. Kanske det vuxit bort.

  • Anonym (Jävla allerg­i) Trådstartaren
    Äldre 22 Aug 16:23
    #2

    Haft det i så många år utan att fatta, trodde väldigt länge att jag på något magiskt vis blev för torr så fort killen kom in i mig. Trots glidmedel (nej, testat glidmedel utan kondom, så inte det jag reagerar på) så var det samma sak. Det är väldigt obehagligt, och inget jag uppnår på egen hand precis.

    Killen lär inte vara med på det. Han är en sån sort som är mån om mig. Han kommer blåvägra om det finns minsta antydan till obehag från min sida. Och eftersom latexfria är förpackade på ett speciellt vis så lär han märka om jag byter utan att säga något.

    Jag märker av min allergi på andra sätt med, tex gummiband i trosor ger mig ilskna röda "för små märken" trotts att gummibanden sitter löst på min kropp.

  • Anonym (pessa­r)
    Äldre 22 Aug 17:25
    #3

    Tål du inte Femcap heller -  silikon?

  • Anonym (Jävla allerg­i) Trådstartaren
    Äldre 22 Aug 17:36
    #4
    Anonym (pessar) skrev 2014-08-22 17:25:25 följande:

    Tål du inte Femcap heller -  silikon?


    Jag har aldrig testat, pessar har alltid varit något jag känt mig väldigt främmande för. Jag tror att jag kommer känna av det väldigt mycket och störas. Silikon har jag inte reagerat på förut, men aldrig haft det mot huden/slemhinnor någon längre stund heller.
  • Anonym (pessa­r)
    Äldre 22 Aug 19:21
    #5
    Anonym (Jävla allergi) skrev 2014-08-22 17:36:51 följande:
    Jag har aldrig testat, pessar har alltid varit något jag känt mig väldigt främmande för. Jag tror att jag kommer känna av det väldigt mycket och störas. Silikon har jag inte reagerat på förut, men aldrig haft det mot huden/slemhinnor någon längre stund heller.
    Ja,  du väljer förstås själv.  Andra tycker att kondom känns och stör.

    Verkar som om en hel del sexleksaker görs av silikon.
  • Anonym (Jävla allerg­i) Trådstartaren
    Äldre 22 Aug 21:38
    #6
    Anonym (pessar) skrev 2014-08-22 19:21:11 följande:

    Ja,  du väljer förstås själv.  Andra tycker att kondom känns och stör.

    Verkar som om en hel del sexleksaker görs av silikon.


    Latexfria kondomer är tunnare än vanliga och överför värme bättre, så de har en mer "naturlig" känsla. Vanliga kondomer kändes rejält vad jag minns fast det förstås, tror inte det hör till vanligheterna att det känns som att killen använder glödande järnspett...
  • Anonym
    Äldre 23 Aug 03:25
    #7

    Beställ hem större eller fler förpackningar istället för att köpa vi butiken.
    Mer att välja på och troligen till bättre pris.

  • Anonym (tts)
    Äldre 23 Aug 03:32
    #8

    Ni kan garanterat importera och få ner priset rejält.

  • Anonym (Jävla allerg­i) Trådstartaren
    Äldre 23 Aug 07:03
    #9

    Konstigt att ingen av webshopparna jag kollat har större förpackningar då, eller ger mängdrabatt på just latexfria kondomer..

  • Anonym (tts)
    Äldre 23 Aug 10:55
    #10
    Anonym (Jävla allergi) skrev 2014-08-23 07:03:02 följande:

    Konstigt att ingen av webshopparna jag kollat har större förpackningar då, eller ger mängdrabatt på just latexfria kondomer..


    Jag surfade runt lite nu, hittade t ex att man kan beställa ett 24pack för 120kr från England.
  • Anonym (Jävla allerg­i) Trådstartaren
    Äldre 21 Sep 21:28
    #11
    Anonym (tts) skrev 2014-08-23 10:55:07 följande:

    Jag surfade runt lite nu, hittade t ex att man kan beställa ett 24pack för 120kr från England.


    Varifrån då? Du får gärna lägga in länk här då jag ibte lyckats hitta någon själv.

    Testade med latexprodukt idag. Fy attan säger jag bara. Var sjöblöt innan, tog inte en minut heller så kändes det som att jag blev påsatt av en rulle sandpapper
  • Äldre 21 Sep 21:42
    #12

    Även jag hittade massor av ställen där man kan importera.
    Får man länka sånt här?

  • Anonym (Jävla allerg­i) Trådstartaren
    Äldre 22 Sep 04:23
    #13
    jaghopparhögt skrev 2014-09-21 21:42:07 följande:

    Även jag hittade massor av ställen där man kan importera.

    Får man länka sånt här?


    Kondmer, ja. Latexfria kondomer däremot har jag inte hittat något ställe där priserna är såpass bra att det blir billigare om man räknar frakten. Detta för att de helt enkelt inte är speciellt mycket billigare än i butiken.

    Varför skulle man inte få länka det, folk länkar ju kläder, barnvagnar och allt möjligt skit som det pratas om.
  • Äldre 22 Sep 04:26
    #14
    Anonym (Jävla allergi) skrev 2014-09-22 04:23:47 följande:
    Kondmer, ja. Latexfria kondomer däremot har jag inte hittat något ställe där priserna är såpass bra att det blir billigare om man räknar frakten. Detta för att de helt enkelt inte är speciellt mycket billigare än i butiken.

    Varför skulle man inte få länka det, folk länkar ju kläder, barnvagnar och allt möjligt skit som det pratas om.
    www.ebay.com/itm/Mates-SKYN-Ultra-Thin-Non-Latex-Condoms-Latex-Free-Condoms-Free-Fast-UK-P-P-CE-/110974228571

    Är detta rätt?
    144stycken för 700kr kan man få där.
Svar på tråden Fy fan för latex allergi!!!