• maja99

    kontantkort som räcker längre än 30 dagar

    Min 8åring behöver en telefon nu. Jag är på jakt efter ett kontantkort som jag kan ladda med lite pengar som hon ska kunna ringa för ifall det behövs. Men inget abonnemang som tar slut efter 30 dagar, utan laddar jag 200 ska hon kunna ringa för det även om det tar 7 månader. Finns det sådana? Hjälp mig, hittar bara tämligen dyra kontantkorsabonnemang.

  • Svar på tråden kontantkort som räcker längre än 30 dagar
  • cosinus

    det jag har haft och nu min 10-åring tagit över är det bra pris på i 30 dagar, sen blir det klart dyrare att ringa men pengarna finns ju kvar.

    Har inte kollat runt, den där telefonen används så sällan så det spelar faktiskt ingen roll om priset höjs till 2 kr minuten efter 1 månad.

    Vi har något helt vanligt telia-refill.

  • mammalovis

    Comviq kompis har jag haft i många år. Jag har fått fylla på 75 kr varannan månad, men kortet är ju giltigt ett år, om man inte använder upp dem.

  • Kiiaan
    mammalovis skrev 2014-08-22 18:52:38 följande:

    Comviq kompis har jag haft i många år. Jag har fått fylla på 75 kr varannan månad, men kortet är ju giltigt ett år, om man inte använder upp dem.


    Det jag menade var att summan man laddat mobilen med inte försvinner efter 30 dagar. Man återgår bara till bas priserna efter 1 månad. Dock är det alltid gratis att ringa inom comviq. Sedan så tror jag inte det finns någon som lämnar mobilen oanvänd i 360 dagar.
  • strojes

    Jag köpte lägsta summan på telias kontantkort, 100:-. Inom tolv månader måste man fylla på med mer pengar för att kontantkortet ska forstätta fungera. 
    Att jag valde telia beror på att både jag och hennes pappa har telia och flera av våra närmaste släktingar.
    Dessutom har vi stängt av all typ av surf på telefonen så att hon bara kan ringa och skicka sms för att slippa dyra surpkostnader som det ofta är på kontantkort (om man inte köper till så att surf ingår).

Svar på tråden kontantkort som räcker längre än 30 dagar