• Fmu

    SD:are griper tjuv...

    Och inväntar tills polisen kommer för att ta hand om resten, helt i enlighet med lagen och till min förvåning så inkommer det ett artilleri av vänstermänniskor som tycker att mannen bör släppas. En man hetsar dessutom tjuven att sparka på SD:arna.

    Vad tycker ni om beteendet? gjordeSverigedemokraterna rätt i att gripa mannen?



  • Svar på tråden SD:are griper tjuv...
  • volvo142

    Nej ja tycker att polisen ska sköta det. inte privat personer. Mest för att det ofta blir så mycket våld. Att leka privat polis kan sluta illa vilket vi sett i många fall.

  • Khaibar

    sv.wikipedia.org/wiki/Envarsgripande

    "Rättegångsbalkens 24 kap. 7 § lyder: "Om den som har begått brott, på vilket fängelse kan följa, påträffas på bar gärning eller flyende fot, får han gripas av envar. Envar får också gripa den som är efterlyst för brott. Den gripne skall skyndsamt överlämnas till närmaste polisman."

    Helt rätt gjort av dem,med andra ord.

  • volvo142
    Khaibar skrev 2014-08-22 18:03:37 följande:
    sv.wikipedia.org/wiki/Envarsgripande

    "Rättegångsbalkens 24 kap. 7 § lyder: "Om den som har begått brott, på vilket fängelse kan följa, påträffas på bar gärning eller flyende fot, får han gripas av envar. Envar får också gripa den som är efterlyst för brott. Den gripne skall skyndsamt överlämnas till närmaste polisman."

    Helt rätt gjort av dem,med andra ord.
    Nope häder mycket hemskt när man gör så. Jag tycker folk som är utbildade ska göra det! Som har vapen och teknik.
  • Meei
    volvo142 skrev 2014-08-22 18:06:17 följande:

    Nope häder mycket hemskt när man gör så. Jag tycker folk som är utbildade ska göra det! Som har vapen och teknik.


    Jag hoppas du skojar? Någon börjar sno dina grejer men du ställer dig med armarna i kors, för vem vet, någon kan ju skada sig? Skulle då aldrig låta dig vakta mina saker.
  • CarinaL26

    Hade svarat om fokus inte varit på partitillhörighet istället för agerandet som sådant. Lämna partitillhörigheten nästa gång.

  • realist14
    Meei skrev 2014-08-22 18:09:25 följande:
    Jag hoppas du skojar? Någon börjar sno dina grejer men du ställer dig med armarna i kors, för vem vet, någon kan ju skada sig? Skulle då aldrig låta dig vakta mina saker.
  • volvo142
    Meei skrev 2014-08-22 18:09:25 följande:
    Jag hoppas du skojar? Någon börjar sno dina grejer men du ställer dig med armarna i kors, för vem vet, någon kan ju skada sig? Skulle då aldrig låta dig vakta mina saker.
    Ja det gör jag. Idioter som blir så jävla grina för en stöld. Det finns gränser åt båda hållen. Vet folk som har dött pga just sånna skit saker. Du kan höra med GW han har precis. samma åsikt. Minns dock inte vilket avsnitt det var. Men går att leta upp. Jag skulle inte heller lämna min väska till en okänd person :) Om ja inte blev hotad till det då.
  • kanskedetdu
    volvo142 skrev 2014-08-22 18:02:54 följande:

    Nej ja tycker att polisen ska sköta det. inte privat personer. Mest för att det ofta blir så mycket våld. Att leka privat polis kan sluta illa vilket vi sett i många fall.


    läs på lite juridik innan du uttrycker dig
  • london

    Jag har så sjukt svårt när folk inte kan skilja på sak och person. Jag blir alldeles irriterad och frustrerad! Tvivlar på att folk hade betett sig så om det varit någons handväska som höll på att bli stulen, men när det var en Sverigeflagga så minsann.. (Visste de kanske om att det var SD'are också?)
    Jag är INGEN SD-anhängare, men som sagt, när folk förmildrar brott för att det är "fel" person som blir utsatt så blir jag irri.
    Helt rätt gjort, vare sig det är SD, C, F! eller vem som helst.

  • puss
    Khaibar skrev 2014-08-22 18:03:37 följande:
    sv.wikipedia.org/wiki/Envarsgripande

    "Rättegångsbalkens 24 kap. 7 § lyder: "Om den som har begått brott, på vilket fängelse kan följa, påträffas på bar gärning eller flyende fot, får han gripas av envar. Envar får också gripa den som är efterlyst för brott. Den gripne skall skyndsamt överlämnas till närmaste polisman."

    Helt rätt gjort av dem,med andra ord.

    nu var frågan vad man tycker om beteendet, inte hur lagen ser ut.
    cuz i´m a wild wild bitch.
Svar på tråden SD:are griper tjuv...