• Ziiah

    Försök att bli gravid med nummer två!

    Jag och min man fick en son i Mars i år och är nu sugna på ett syskon väldigt tätt. Vi har varit utan preventivmedel sedan innan jag blev gravid med sonen. Nu när vi börjar bli allt mer besvikna när mensen gång på gång kommer så känner vi att det är dags att göra allt vi kan för att snart bli gravida. Jag känner också ett stort behov av att få ut alla tankar som annars hoppar upp och ner i mig. Vi vill ha ett syskon 2015, någon som vill hänga på?
    Jag ska ha mens om ca 10 dagar, när mensen väl kommit så börjar vi försöka istället för att tänka "det blir som det blir".
  • Svar på tråden Försök att bli gravid med nummer två!
  • Luthea

    Hänger på! Har en son som är född aug-12 och försökt ett år men inte tagit sig än.. Vilket är lätt frustrerande då det känns som alla blir med barn förutom jag :/ inte så lätt att få till det heller när sambon endast är hemma på helgens då han kör lastbil, men hoppas man plussar innan året är slut :)

  • Ziiah

    Välkommen! Det känner jag igen mig i... Vart man än tittar så ser man gravida eller hör folk som pratar om att de är gravida. Får hålla tummarna att det blir plus för oss båda snart! 

    Hur lång tid tog det innan sonen blev till? :)

  • Syrran86

    Jag har en son född maj -13 och ska ta ut min spiral i oktober för att försöka göra ett syskon :)

  • Ziiah

    Hej, då är du absolut välkommen här! Tog det lång tid innan den första blev till? :) För oss tog det tre månader efter att p-staven var ur, men då hade jag lyckats släppa tankarna om att bli gravid.

  • Luthea

    Det tog oss 6 månader innan vi plussade med sonen :)
    Fick mensen nu idag så nu är det bittert :( så får nog försöka släppa tankarna.
    Hur länge har ni försökt nu Ziiah?

  • Ziiah

    Okej :) Nä, va jobbigt!

    Jag vet inte riktigt eftersom vi inte använt preventivmedel efter förlossningen men först nu börjat FÖRSÖKA. Men första mensen efter förlossningen fick jag väl i april eller maj och redan sedan dess har vi varit sugna :)

  • Syrran86

    Blev gravid med sonen på första försöket så jag hoppas det blir så denna gången med. Men är fullt medveten om att det kan ta mycket längre tid.

  • Ziiah

    Okej :) Vi tänkte försöka på riktigt med äl-stickor och jag ska försöka tempa för att lättare förstå när och vad som händer i kroppen om det skulle ta ännu några månader. Läste om en metod som var ganska effektiv...

    Man ska då ha sex på den åttonde och tionde dagen i cykeln, dag tio börjar man även testa med äl-stickor och när man har ägglossning har man sex tre dagar i streck för att sedan vänta en dag och ha sex dagen efter. Det är ju värt att testa, kanske lite svårt för dig luthea... :/

    När jag blev gravid förra gången drack jag även bisolvon, för jag var sjuk då... Har ju hört att det också ska göra det lättare eftersom att det är lite slemlösande i hela kroppen så att spermierna lättare kan ta sig igenom och in i livmodern.

    Nu längtar jag bara tills det att mensen kommer (tror ju inte att det lyckades den här månaden heller..) så att vi får börja försöka på nytt igen.

  • Ziiah

    Jag har ju varit gravid en gång innan också och även då tog det tre månader från att jag slutade med preventivmedel. Dock blev det missfall i vecka nio.

  • Luthea

    Ja det är ju lite svårt för oss när han bara är hemma över helgen. Ingen ide men äl stickor heller för oss för vi har sex varje helg och skulle han ha svängen förbi och har tid så har vi då med :) så bara att hålla tummarna att de tar sig nån gång :)

    Mensen jag fick igår har inte kommit igång än ordentligt, väldigt lite blod på toppen av tampongen bara så lite fundersam är jag. Men bara att vänta och se :)

    Haft en kompis med sin bebis idag så snosat hela dagen, underbart! :)

    Hoppas det tar sig snart för er håller tummarna för oss :)

Svar på tråden Försök att bli gravid med nummer två!