• gerrardman242

    Jag är mellanöstern invandrare som röstar SD

    och vi blir flera varje dag... först anser jag jag att invandringsprojektet har gått för långt, jag tycker inte att vi ska prioritera välfärden framför massinvandringen. sen har jimmie åkesson faktiskt en poäng när han säger att vi kan hjälpa miljontals på plats istället för att ta ett par hundratusen till sverige för 100 gånger kostnaden, jag anser att om man är en äkta flykting kan man alltid fly till ett närområde eller grannland, det är för mig ingen självklarhet att alla ska få komma till sverige, en annan sak jag tycker är vidrigt är rasist stämpeln SD får hela tiden från ljugande massmedia och så kallade självgoda antirasister, jag är djupt bekymrad över välfärden,vården och hur sverige kommer se ut om ett par år om invandringen for forsätta i nuvarande takt kommer sverige få 800.000 nya invandrare till 2018 kommer sverige seriöst klara detta utan en kollaps?..    vi har hög arbetslöshet,bostadsbrist och många problem som måste redas ut..    min röst går till SD och hela min familj kommer rösta SD...

  • Svar på tråden Jag är mellanöstern invandrare som röstar SD
  • Yanos

    Här har ni en till invandrare (andra generationen) som kommer att rösta på SD. Jag gjorde det i förra valet också. Detta års val känns än mer viktigt, med tanke på den tragiska utvecklingen i Sverige.

    Nu håller vi tummen för att SD får bra siffror, så kanske vi kan gå mot en sundare utveckling i Sverige - framförallt i Sveriges alla förfallna förorter (kommer själv från Akalla i Sthlm).

  • Seeker

    Härligt att höra! Känns som att fler människor börjat vakna nu och inser att flyktingpolitiken börjar gå i överstyr. Det är som du skriver Ts, medias fel att vissa tror att Sd är ett rasisistiskt parti. Media försöker ju vinkla det så hela tiden men man börjar märka nu att fler och fler inte går på den bilden media försöker ge.

    Nej nu gäller det att hjälpa dom som är i akut behov av hjälp istället, alltså dom flyktingar som verkligen befinner sig vid nödens strand, vars liv hänger på en skör tråd på grund av brist på förnödenheter. Tänk så många liv som faktiskt skulle kunna räddas om pengarna skickas dit istället. Istället väljer nuvarande regering att titta bort och strunta i dom!
    Varför  rädda några få när man kan rädda flera hundratusentals?
    Som sagt skönt att fler har kommit till den insikten!

  • Sebastian72

    Perfekt:). Få då ihop ett gäng som inte är idioter.

    Och nej, det var ingen diss. För era "ursvenska"  representanter suger...

  • Seeker
    Sebastian72 skrev 2014-08-23 03:05:15 följande:

    Perfekt:). Få då ihop ett gäng som inte är idioter.

    Och nej, det var ingen diss. För era "ursvenska"  representanter suger...


    Vilket svammel. Bäst du deckar istället.
  • Sebastian72
    Seeker skrev 2014-08-23 03:37:26 följande:
    Vilket svammel. Bäst du deckar istället.
    Kan du tycka. Jag håller ibland med SD. Men om du ifrågasätter min åsikt som svammel hjälper du inte ditt parti. Sällan har ett parti behövt krafter som ovanstående. 
  • Sebastian72
    Sebastian72 skrev 2014-08-23 03:51:29 följande:
    Kan du tycka. Jag håller ibland med SD. Men om du ifrågasätter min åsikt som svammel hjälper du inte ditt parti. Sällan har ett parti behövt krafter som ovanstående. 
    Orkar inte bråka. Gillar tråden. Allt inte svart eller vitt. 

    Ber om ursäkt för svepande argument. 
  • kokos

    Hmm hur hade det gått för er invandrare om alla hade röstat på ett parti som SD innan ni kom till Sverige?? Ni har ju själva invandrat...

  • Akua

    Många SD har ju varit med i rasistiska grupper tidigare och det kommer ju ständigt fram hur SD-människor har rasistiska åsikter. Eller inte har så mycket annan kunskap alls än att invandrarna inte ska komma hit....ett parti som släpper fram så många människor är för mig oerhört skrämmande!

    Jag håller med om att Sverige måste bättra sig när det gäller att ta emot flyktingar men jag skulle aldrig någonsin lägga min röst på SD för det.

    Läs på om FI! Vad tycker ni om deras politik?

    Jimmie Åkesson är en fantastisk politiker men hans politik är fruktansvärt skrämmande tycker jag. Men han är duktig på att tala...

  • Gert
    Akua skrev 2014-08-23 05:47:00 följande:

    Många SD har ju varit med i rasistiska grupper tidigare och det kommer ju ständigt fram hur SD-människor har rasistiska åsikter. Eller inte har så mycket annan kunskap alls än att invandrarna inte ska komma hit....ett parti som släpper fram så många människor är för mig oerhört skrämmande!

    Jag håller med om att Sverige måste bättra sig när det gäller att ta emot flyktingar men jag skulle aldrig någonsin lägga min röst på SD för det.

    Läs på om FI! Vad tycker ni om deras politik?

    Jimmie Åkesson är en fantastisk politiker men hans politik är fruktansvärt skrämmande tycker jag. Men han är duktig på att tala...


    Alla partier har politiker som har rasistiska åsikter, jag minns Uppdrag Gransknings stugvalsreportage för ca 10 år sedan. Där kom det fram moderater som hade rasistiska åsikter. Glöm inte bort SSU:s ordförande Anna Sjödin som blev fälld i domstol efter att ha bland annat förolämpat en dörrvakt med rasistiska tillmälen. Centerpartiet har en nazistisk historia i bagaget. Finns mycket mer att tillgå för den som gräver.

    F! har en partiledare som är kommunist. Gudrun Schyman gick med i Vänsterpartiet Kommunisterna 1977.
Svar på tråden Jag är mellanöstern invandrare som röstar SD