• Anonym (A.A)

    Vill inte umgås med sambons vänner.

    Har aldrig gillat min sambos vänner. Redan innan vi började dejta var tvekade jag på om jag ville ses, på grund av hans vänner...

    Sedan vi blev tillsammans träffar han inte dom så mycket. Men jag har börjat förstå att han nog undviker det för min skull. Jag klickar inte alls med tjejerna. Vi är väldigt olika på alla sätt och vis. Får alltid superångest när vi ska träffa dom, för jag har verkligen sån olust inför det.

    Vill inte såra min pojkvän genom att inte följa med. Men samtidigt så är det något jag verkligen inte vill! Sitter t.o.m och funderar nu på om jag borde avsluta vårt förhållande pga detta!

    Förstår om detta låter helt sjukt. Men som sagt, de är inga personer som jag vill umgås med. Och jag vill inte att han ska förlora kontakten med sina vänner pga mig!

    Vad gör man?? :(((

  • Svar på tråden Vill inte umgås med sambons vänner.
  • Anonym (q)

    Varför ogillar du dom så mycket då?
    Man behöver ju inte klicka med alla man umgås med.

  • Anonym (Varför?)

    Måste det va det ena eller andra?

    Kan ni inte va tillsammans utan att behöva umgås med varandras vänner?

    Jag och min gubbe har väldigt olika umgängeskretsar, han känner knappt mina och jag umgås mycket med hans och det är inget som förstör vårat förhållande :)

  • Anonym (A.A)

    Dom är väldigt ytliga och det ska alltid drickas och rökas. Mycket. (Bland annat).

    Det tråkiga är att alla har partner sen flera år och känner varandra väl. Så min sambo hade varit "ensam" då, vilket känns fel :/

  • Anonym (q)
    Anonym (A.A) skrev 2014-08-23 02:44:35 följande:

    Dom är väldigt ytliga och det ska alltid drickas och rökas. Mycket. (Bland annat).

    Det tråkiga är att alla har partner sen flera år och känner varandra väl. Så min sambo hade varit "ensam" då, vilket känns fel :/


    Men det är väl bara att göra det bästa av situationen, ni träffas väl inte varje dag?

  • Sebastian72

    Antar att ni är under 20. Kärleken kommer, en del består:). Ni får känna på varandra. Skippa att haka på i hans gamla spår:)

  • Sebastian72
    Anonym (A.A) skrev 2014-08-23 02:44:35 följande:
    Dom är väldigt ytliga och det ska alltid drickas och rökas. Mycket. (Bland annat).

    Det tråkiga är att alla har partner sen flera år och känner varandra väl. Så min sambo hade varit "ensam" då, vilket känns fel :/
    Där är du ganska fördömande:). Ytlighet behöver det inte handla om. Att du dissar hjälper ju inte, förmodligen släpper du inte in. Heller.
  • Anonym (A.A)

    Vi är runt 30, så där hade du förutfattade meningar, ja :)

    Jag bjuder såklart till när vi ses. Men att diskutera någons nya klocka eller var någon annan har gjort sina naglar för att sedan vänta på att alla ska ta en rökpaus IGEN, är inte så givande för min del!

    Och dom festar fortfarande som de var under 20. Jag är helt enkelt trött på hela den biten.

  • Anonym (A.A)
    Sebastian72 skrev 2014-08-23 02:59:43 följande:

    Där är du ganska fördömande:). Ytlighet behöver det inte handla om. Att du dissar hjälper ju inte, förmodligen släpper du inte in. Heller.


    Ytlighet är inget påhittat ord (och jag vet vad det betyder.) Finns sådana folk, faktiskt.
  • Anonym (q)
    Anonym (A.A) skrev 2014-08-23 03:00:31 följande:

    Vi är runt 30, så där hade du förutfattade meningar, ja :)

    Jag bjuder såklart till när vi ses. Men att diskutera någons nya klocka eller var någon annan har gjort sina naglar för att sedan vänta på att alla ska ta en rökpaus IGEN, är inte så givande för min del!

    Och dom festar fortfarande som de var under 20. Jag är helt enkelt trött på hela den biten.


    Men då får du väl låtsas vara intresserad då, och följa med dom ut när dom ska röka. Man får bjuda till lite när man träffar nytt folk, man kan inte förvänta sig att man ska gilla samma saker.

    Det känns som att du redan har bestämt dig för att inte försöka.
  • Sebastian72
    Anonym (A.A) skrev 2014-08-23 03:00:31 följande:
    Vi är runt 30, så där hade du förutfattade meningar, ja :)

    Jag bjuder såklart till när vi ses. Men att diskutera någons nya klocka eller var någon annan har gjort sina naglar för att sedan vänta på att alla ska ta en rökpaus IGEN, är inte så givande för min del!

    Och dom festar fortfarande som de var under 20. Jag är helt enkelt trött på hela den biten.
    Ok. Hade gett upp för länge sen:). Vid 30 fattar jag inte hur du orkar:)
  • IafiaE

    Fy vad jobbigt. Tycker din sambo det är jobbigt att umgås med dom själva?

    Undvik att umgås med dom så gott det går. Men bjud till när det är någon viktig tillställning som din sambo vill att du är med på. Har ni provat att dela upp gänget och bjudit hem ett par för att lära känna bättre och kanske hitta mer samtalsämnen?

  • Anonym (Zed)

    Att inte gilla partnerns vänner blir i förlängningen att inte gilla partnern.

  • IafiaE
    Anonym (Zed) skrev 2014-08-23 09:36:20 följande:

    Att inte gilla partnerns vänner blir i förlängningen att inte gilla partnern.


    Hur menar du nu?
  • Anonym (Zed)
    IafiaE skrev 2014-08-23 10:30:06 följande:

    Hur menar du nu?


    Ens vänner är en reflektion av vem man själv är.

    Man behöver inte bli _vän_ med partnerns vänner, men man behöver iaf avceptera dem.

    Är det så att partnern umgås med och gillar idioter som sårar andra och betet sig skadligt... ja, då är det förmodligen inte rätt person att vara tillsammans med heller.
Svar på tråden Vill inte umgås med sambons vänner.