• Anonym (TS)
    Äldre 23 Aug 02:48
    2053 visningar
    19 svar
    19
    2053

    Har du rökt marijuana någon gång?

    Ja/nej?

    Hur känns det? Var fick du tag på det?

  • Svar på tråden Har du rökt marijuana någon gång?
  • Anonym (Mi)
    Äldre 23 Aug 03:24
    #1

    Ja.
     Skönt, avkopplande, men ändå lite läskigt.
    Vänner, på fest. 

    Något mer?

  • Anonym (Barbi­e)
    Äldre 23 Aug 04:34
    #2
    Anonym (TS) skrev 2014-08-23 02:48:47 följande:
    Ja/nej? Hur känns det? Var fick du tag på det?

    Ja
    Känns jävligt nice, avkopplande, roligt. Man blir törstig som satan, kan bli hungrig, kan få världens skrattattack och om man inte får en dålig upplevelse så är det en underbar känsla! ( ungefär en miljon ggr bättre än alkohol o fylla, plus man slipper baksmällan!)
    Blir det till en dålig upplevelse, dvs man upplever illamående eller så, så förvinner det efter en stund.
    Jaadu av hur många som helst.
  • Anonym (Gamli­ng)
    Äldre 23 Aug 08:16
    #3

    Ja det har jag, fast det var senast på 90-talet förstås. Jag bodde utomlands då, och det var vanligare än att dricka alkohol där, så jag rökte en del gånger. Ett skönt rus, jag blev väldigt chill och harmonisk. Jag dricker väldigt sällan alkohol, men jag tror nog att jag hade kunnat röka någon gång ibland om jag blivit erbjuden, men det är inget jag skulle ge mig ut på jakt efter. Jag fick det av vänner.

  • Anonym (Tjej)
    Äldre 23 Aug 11:44
    #4

    En gång med en äldre kk när jag gick i högstadiet (90-talet). Blev lugn och alla blev mer attraktiva, annars ingen större effekt. Har inte testat sedan dess.

  • Anonym (neio)
    Äldre 23 Aug 12:09
    #5

    Rökte en del i mina sena tonår, absolut inte varje dag men någon gång i veckan. Var tillsammans med en kille som odlade marijuana och langade hasch, så i de kretsarna var det liksom lika naturligt som att ta en öl efter jobbet.

    Jag har inte rökt på typ 7 år nu, och kan ibland sakna den där känslan av total avslappning och när man ibland fascinerat kunde stirra på en ful tavla i en timme och tycka sig se en fantastiskt vacker värld i den. Men som ansvarsfull förälder så är det väl slut på sånt nu :P

  • Anonym (...)
    Äldre 23 Aug 12:11
    #6

    Ja, hade en sambo som gjorde det ibland, så jag provade också. Har väl gjort det ett trettiotal gånger sammanlagt. Tycker att det är ganska trevligt, men får lite ångest över mitt liv samtidigt, så det är inget jag gör idag.

  • Anonym (lägg ner)
    Äldre 23 Aug 12:39
    #7

    Över 20 % av samhället kommer vid nått tillfälle röka, sluta få det att låta så exotiskt,.


    Ja cannabis används i samhället av en betydde folkskara, att få tag på kan inte vara enklare, våra lagar gör att försäljningen sköts fritt på gatan.


    Effekten varierar till varför man tar det, rekreation är långt vettigare än alkohol då cannabis är rena motsatsen, man blir inte en egotripad hämningsbefriad svin med gudkomplex som man blir om man får i sig för mycket etanol.
    Fungerar antidepressivt, hjälper mot sömnproblem.


     

  • Daniel­12
    Äldre 23 Aug 12:42
    #8

    Jag har rökt hasch och marijuana ett tjugotal gånger, men har aldrig fastnat för det. Då tar jag mig hellre några rejäla supar istället eller ett gäng starköl. Hasch/ maja i samband med ett antal öl gör att jag blir så lugn att jag somnar. Men röker jag endast cannabis utan öl eller brännvin till blir jag istället nojig och paranoid, samt får panikångest, så nej, det är ingen drog för mig.

  • missan­75
    Äldre 23 Aug 12:43
    #9
    Anonym (TS) skrev 2014-08-23 02:48:47 följande:

    Ja/nej?

    Hur känns det? Var fick du tag på det?


    Ja, i min ungdom. En kille jag var ihop med rökte en del och jag provade några gånger.

    I mitt fall var det värdelöst, gillar inte alls det där sega och flummiga.
  • Anonym (neio)
    Äldre 23 Aug 13:04
    #10
    Anonym (lägg ner) skrev 2014-08-23 12:39:36 följande:

    Över 20 % av samhället kommer vid nått tillfälle röka, sluta få det att låta så exotiskt,.

    Ja cannabis används i samhället av en betydde folkskara, att få tag på kan inte vara enklare, våra lagar gör att försäljningen sköts fritt på gatan.

    Effekten varierar till varför man tar det, rekreation är långt vettigare än alkohol då cannabis är rena motsatsen, man blir inte en egotripad hämningsbefriad svin med gudkomplex som man blir om man får i sig för mycket etanol.

    Fungerar antidepressivt, hjälper mot sömnproblem.

     


    Vilka av inläggen i den här tråden tycker du får det att låta så "exotiskt"? Det jag ser är folk som svarade på Ts frågor?
  • Anonym (lägg ner)
    Äldre 23 Aug 13:19
    #11
    Anonym (neio) skrev 2014-08-23 13:04:05 följande:
    Vilka av inläggen i den här tråden tycker du får det att låta så "exotiskt"? Det jag ser är folk som svarade på Ts frågor?

    Fick intrycket att ts fick det att låta exotiskt, hur känns det hur fick ni tag på det frågor lede mig till den slutsatsen.


    Det är vanligt förekommande, om ts undrar så är det bara att köpa och prova.


     

  • Anonym (neio)
    Äldre 23 Aug 13:27
    #12

    TS Kanske bara undrar hur det känns, utan att vilja prova själv.

    Byt ut orden "rökt marijuana" till "haft sex" så låter det inte så exotiskt längre

  • Anonym (lägg ner)
    Äldre 23 Aug 13:34
    #13
    Anonym (neio) skrev 2014-08-23 13:27:03 följande:

    TS Kanske bara undrar hur det känns, utan att vilja prova själv.

    Byt ut orden "rökt marijuana" till "haft sex" så låter det inte så exotiskt längre


    Cyfikenhet är till att stilla, det är en upplevelse som inte kan återges i ord, varken sex eller cannabis.


     

  • Anonym (neio)
    Äldre 23 Aug 13:48
    #14

    Jag undrar hur det känns att bli amputerad utan bedövning, skulle inte vilja göra det själv men det vore intressant om någon som varit med om det berättade :)

  • Anonym (Jenna­)
    Äldre 23 Aug 13:52
    #15

    Ja, ett par gånger. Var ihop med en kille som rökte på flera gånger i veckan.

    Tyvärr har jag aldrig varit med om något positivt med det, tyckte bara att det var läskigt. Fick några panikattacker, det kändes som att jag skulle dö och jag kunde inte andas. Dock så märkte jag att jag reagerade bättre på det om jag kombinerade med alkohol, då blev det lite bättre.

  • Anonym (Jenna­)
    Äldre 23 Aug 13:54
    #16
    Daniel12 skrev 2014-08-23 12:42:59 följande:

    Jag har rökt hasch och marijuana ett tjugotal gånger, men har aldrig fastnat för det. Då tar jag mig hellre några rejäla supar istället eller ett gäng starköl. Hasch/ maja i samband med ett antal öl gör att jag blir så lugn att jag somnar. Men röker jag endast cannabis utan öl eller brännvin till blir jag istället nojig och paranoid, samt får panikångest, så nej, det är ingen drog för mig.


    Ah, du har också märkt det där att kombinationen med alkohol gör hela skillnaden?
  • Anonym (Jenna­)
    Äldre 23 Aug 13:56
    #17

    Glömde skriva att jag aldrig har köpt nåt själv, har alltid fått av såna jag känner.

  • Anonym (lägg ner)
    Äldre 23 Aug 13:58
    #18
    Anonym (Jenna) skrev 2014-08-23 13:56:08 följande:

    Glömde skriva att jag aldrig har köpt nåt själv, har alltid fått av såna jag känner.


    Hur är det relevant?


     


    Anonym (neio) skrev 2014-08-23 13:48:29 följande:

    Jag undrar hur det känns att bli amputerad utan bedövning, skulle inte vilja göra det själv men det vore intressant om någon som varit med om det berättade :)


    En upplevelse som inte kan återges i ord och det är nog inte lika vanligt förekomande som cannabis är.


     

  • Anonym
    Äldre 23 Aug 13:59
    #19
    Anonym (Jenna) skrev 2014-08-23 13:54:50 följande:
    Ah, du har också märkt det där att kombinationen med alkohol gör hela skillnaden?
    Ja, att torröka är inte att rekommendera, men i samband med några öl el
    ler groggar helt ok.
Svar på tråden Har du rökt marijuana någon gång?