• Anonym (Kaffedraken)

    Varför tror så många att ADHD gör en till en galen psykopat?

    Jag har aldrig riktigt fått grepp om det här, jag har själv ADHD och jag är ingen våldsam person, har inte slagits på nästan 10 år (sen jag var i 16 årsåldern) och jag har träffat rätt många personer som har denna diagnos som inte alls är några psykfall.

    Hur ser ni på ADHD? Kommer ni alltid förknippa det med galna psykopater som vid minsta provokation ska spräcka skallen på en eller liknande? Eller ser ni det som rent ut sagt en fördel? Det gör jag, även om det finns vissa nackdelar med den också.

  • Svar på tråden Varför tror så många att ADHD gör en till en galen psykopat?
  • Anonym (Kaffedraken)

    Personligen tror jag att själva ADHD diagnosen är ganska oskyldig i detta sammanhang, inte helt dock, jag tror att ungarnas moral försämras kanske av för mycket våldsamma filmer och datorspel.

  • Anonym (Kaffedraken)

    Det är väl de de allra okunnigaste som resonerar på det viset, säkerligen samma personer som tror att människor med Autism inte har nån empati och gungar under ett bord hela dagarna, eller att schizofrena tror att de är en massa olika personligheter de växlar mellan.

  • Anonym (Kaffedraken)

    När det gäller ADHD så tänker jag att det är en oerhört överanvänd, missbrukad diagnos som stämplar människor alldeles i onödan.

  • Anonym (Kaffedraken)
    zikzak skrev 2014-08-23 05:43:56 följande:

    Personligen tror jag att själva ADHD diagnosen är ganska oskyldig i detta sammanhang, inte helt dock, jag tror att ungarnas moral försämras kanske av för mycket våldsamma filmer och datorspel.


    ADHD=ouppfostrad i 8 fall av 10
  • Anonym (Kaffedraken)
    Anonym (ADADE) skrev 2014-08-23 08:13:08 följande:
    ADHD=ouppfostrad i 8 fall av 10
    Då kanske du borde läsa på lite mer då det är en koncentrationssvårighetsstörning. Personen har svårt att koncentrera sig och det kan te sig på olika sätt tex att man rör på sig och som uppfattas av andra att man stör eller dagdrömmer sig bort uppfattas av andra som sävlig. Varför man har svårt att koncentrera sig beror på att man går från vaken till sömnig flera gånger om dagen och för att kunna hålla sig vaken så blir många hyperaktiva. De gör allt i sin makt för att behålla vakenheten.

    Här kan du lära dig lite mer på läkemedelsverkets hemsida så behöver du inte göra bort dig mer. www.lakemedelsverket.se/upload/allmanhet/behandlingsrekommendationer/Kriterier%20som%20används%20för%20att%20bedöma%20om%20en%20person%20har%20ADHD.pdf
  • Anonym (Kaffedraken)
    Lindsey Egot the only one skrev 2014-08-23 08:40:46 följande:
    Då kanske du borde läsa på lite mer då det är en koncentrationssvårighetsstörning. Personen har svårt att koncentrera sig och det kan te sig på olika sätt tex att man rör på sig och som uppfattas av andra att man stör eller dagdrömmer sig bort uppfattas av andra som sävlig. Varför man har svårt att koncentrera sig beror på att man går från vaken till sömnig flera gånger om dagen och för att kunna hålla sig vaken så blir många hyperaktiva. De gör allt i sin makt för att behålla vakenheten.

    Här kan du lära dig lite mer på läkemedelsverkets hemsida så behöver du inte göra bort dig mer. www.lakemedelsverket.se/upload/allmanhet/behandlingsrekommendationer/Kriterier%20som%20används%20för%20att%20bedöma%20om%20en%20person%20har%20ADHD.pdf
    Behöver inte läsa på för det har tjatats om ADHD i flera år och det verkar var en modediagnos bland våra kändisar (kanske medicinen man vill åt?) 
  • Anonym (Kaffedraken)

    Jag älskar människor med ADHD. Dessa människor är ofta spontana, roliga, har mycket energi och är på sitt vis. Jag har två killkompisar med ADHD. 

  • Anonym (Kaffedraken)
    LinaSofia skrev 2014-08-23 09:00:52 följande:

    Jag älskar människor med ADHD. Dessa människor är ofta spontana, roliga, har mycket energi och är på sitt vis. Jag har två killkompisar med ADHD. 


    Tja.
  • Anonym (Kaffedraken)
    Anonym (ADADE) skrev 2014-08-23 08:13:08 följande:

    ADHD=ouppfostrad i 8 fall av 10


    att häva ur sig sånna här kommentarer är ouppfostrat, och korkat och kränkande.
  • Anonym (Kaffedraken)
    Anonym skrev 2014-08-23 15:07:55 följande:

    att häva ur sig sånna här kommentarer är ouppfostrat, och korkat och kränkande.


    det va inte meningen att va anonym
Svar på tråden Varför tror så många att ADHD gör en till en galen psykopat?