• Anonym (Undrandes)

    Är han psykopat?

    För många år sedan träffade jag en kille som jag efter en tid började misstänka är en fullblodspsykopat, följande anledningar får mig att misstänka det:

    Han har världens största självförtroende, jag tror att han fick kokain istället för välling som liten.

    Han är av den uppfattningen att han får göra vad han vill, precis vad fan han vill men om man jävlas tillbaka, pang, bort med huvudet.

    Han gillar ADHD, det ska det tilläggas att jag också gör men jag ser det som en tillgång, jag kan nästan garantera att den här killen gillar det av helt andra orsaker.

    Han har slagit sin mamma en gång.

    Han brukade slå småbarn när han var i 16 års åldern och redan då var han brutalt stor.

    Vad tror ni då? Enligt mig uppfyller han rätt många av de kriterier som krävs för att man ska kunna klassas som psykopat.

  • Svar på tråden Är han psykopat?
  • Litet My

    Nej, dessutom kan man inte bara läsa kriterier och egenhändigt sätta diagnos i det man själv tycker stämmer in.

  • Anonym (Undrandes)

    Vad skulle ni klassa honom som då? Kan tillägga att jag inte har haft någon som helst kontakt med han på mycket länge och så kommer det förbli, hatar verkligen den killen.

  • katastrofplantagen

    Svårt att säga eftersom du lägger in egna värderingar i dina relativt diffusa och troligtvis subjektiva värderingar. Varför måste du veta hur andra uppfattar honom utifrån ditt perspektiv?

  • Anonym (Undrandes)
    katastrofplantagen skrev 2014-08-23 08:57:37 följande:

    Svårt att säga eftersom du lägger in egna värderingar i dina relativt diffusa och troligtvis subjektiva värderingar. Varför måste du veta hur andra uppfattar honom utifrån ditt perspektiv?


    Bara undrade.
  • Anonym (TS)

    Uppdatering, killen har sannerligen inte ändrats, han hatar polisen för att de är rasister och inte låter honom och hans vänner begå brott ifred. Och han är inte alltså inte psykopat? Vad är han då?

  • daysofwonder

    Kan mycket väl vara psykopat, fast psykopat är ju inte ens en riktig diagnos. Antisocial personlighetsstörning ligger nära till hands, och det är nästan samma sak.

Svar på tråden Är han psykopat?