• EllaCoco

    Kräftskiva.. hjälp

    Har blivit bjuden på kräftskiva. Ska bli jättetrevligt, men vad ska jag ha med mig och äta?! Alla ska ta med kräftor själva, mitt problem - Jag äter inte kräftor! Jag äter inte skaldjur eller fisk överhuvudtaget. Har ni tips på vad jag kan ta med mig istället?

  • Svar på tråden Kräftskiva.. hjälp
  • Anonym (det ska vara gött att leva)

    paj
    sallad.
    rostbiff och potatissallad.

    Något du tycker är gott helt enkelt.

  • Lena

    Något som är gott och du äter kallt, gärna med händerna. Grillad kyckling?

  • Anonym (det ska vara gött att leva)
    Anonym skrev 2014-08-23 14:49:54 följande:

    Tack för tipsen


    Var det något som passade dig, du får gärna beräta vad du bestämde dig för sen. *nyfiken*

  • lövet

    Jag är skaldjursallergiker och brukar koka kronärtskockor och ta med på kräftskivor. Det är säsong under kräfttid och är gott och pilligt. Man äter på liknande sätt som kräftor och det blir lika mkt "skräp". Dessutom passar vanliga kräfttillbehör som västerbottenpaj osv utmärkt.

  • Anonym (det ska vara gött att leva)
    Stokke skrev 2014-08-23 15:54:47 följande:

    Räkor :)



    Fast ts äter ju inte skaldjur.
  • Anonym (det ska vara gött att leva)
    lövet skrev 2014-08-23 17:08:37 följande:

    Jag är skaldjursallergiker och brukar koka kronärtskockor och ta med på kräftskivor. Det är säsong under kräfttid och är gott och pilligt. Man äter på liknande sätt som kräftor och det blir lika mkt "skräp". Dessutom passar vanliga kräfttillbehör som västerbottenpaj osv utmärkt.


    Smart, det måste vara bästa förslaget hittills.
    Kronärtskockor är ju så gott också, mums.
  • Anonym
    Anonym (det ska vara gött att leva) skrev 2014-08-23 17:33:36 följande:

    Smart, det måste vara bästa förslaget hittills.

    Kronärtskockor är ju så gott också, mums.


    Visst är det särskilt ljumna med vispat citronsmör *mums*. Man brukar behöva ta med någon extra för kräftätarna snyltar gärna
  • EllaCoco

    Jag tog med kycklinglår som hade penslats med glaze så att de var riktigt kletiga. Gott med de andra tillbehören också så det blev perfekt. Tur jag gjort fler för några av de andra ville också smaka.

  • En struts

    Kronärtskocka
    Majskolv
    brukar icke kräftätande sambon ha.

Svar på tråden Kräftskiva.. hjälp