• Anonym (ts)

    Han ljuger, vad ska jag göra?

    Känner mig så nere just nu.. Upptäckte precis att killen jag dejtar är inne på dejtingsidor hela tiden och såg på hans ex's Instagram att hon fortfarande brukar vara hemma hos honom. För två veckor sedan sa han att han inte träffar någon annan och vi bestämde oss för att vara exklusiva med varandra. Frågade honom igår när jag upptäckte det här, om han verkligen inte träffar någon annan och då svarade han nej. Blir så ledsen när han ljuger mig rakt upp i ansiktet. Hans ex har lagt ut bilder när hon pussar han på kinden och så har dom druckit vin ihop hemma hos honom en kväll, vem gör det med ett ex? Vad ska jag göra nu? Snälla hjälp

  • Svar på tråden Han ljuger, vad ska jag göra?
  • Anonym (qwe)

    Det kan ju mycket väl vara så som han säger att han inte dejtar andra. Umgänget med exet är kanske högst platoniskt. Och nätdejtandet har kanske inte gett napp än.

    Men snubben verkar ju vara högst oseriös och opålitlig. Är det verkligen den sortens kille du vill ha?

  • Anonym

    Du är verkligen värd bättre. Och det är inget bra sätt att börja en relation på. Om du fortsätter med han så förlorar du chansen att verkligen bli lycklig och få kärleken du förtjänar

  • Anonym (Tt)
    Anonym (ts) skrev 2014-08-23 07:45:52 följande:

    Känner mig så nere just nu.. Upptäckte precis att killen jag dejtar är inne på dejtingsidor hela tiden och såg på hans ex's Instagram att hon fortfarande brukar vara hemma hos honom. För två veckor sedan sa han att han inte träffar någon annan och vi bestämde oss för att vara exklusiva med varandra. Frågade honom igår när jag upptäckte det här, om han verkligen inte träffar någon annan och då svarade han nej. Blir så ledsen när han ljuger mig rakt upp i ansiktet. Hans ex har lagt ut bilder när hon pussar han på kinden och så har dom druckit vin ihop hemma hos honom en kväll, vem gör det med ett ex? Vad ska jag göra nu? Snälla hjälp


    Dricka vin och låta sig pussas av exet...nja, det gör man väl inte... Var det de senaste två veckorna?

    Det kan vara så att han har svårt att släppa dejtingsidorna om han varit där länge. Prata med honom om det och berätta hur det känns gör dig. Jag tycker inte att du ska släppa honom och gå vidare, men det betor ju på dina känslor. Det kan vara lite knaggligt i början av en ny relation, men var tydlig med vad du vill.
  • SupersurasunkSara

    Måla inte fan på väggen direkt.

    Jag har ex som jag är god vän med och jag skulle nog kunna pussa på kind inför en bild om så vore. Nu är jag inte en sån som pussar folk hit och dit men en del är ju så.
    Jag åker och dricker te med mitt ex ibland, utan att för den skull vara det minsta attraherad och faktum är att jag inte ens tänker på hur det var när vi träffades när vi ses idag.

    Hur är han inne på dejtingsidorna? Ser du att han varit inloggad? Hur ofta? Kanske är han inne och snackar med någon han blivit vän med? Kanske är han inne och ändrar sin status? Kanske är han exklusiv med dig irl men håller igång vissa som han har som back up planer ifall det skiter sig med dig.

    Oavsett vilket så fundera på hur du vill ha det i ett förhållande och diskutera detta med honom. Och sluta snoka runt, det mår du inte bra av

  • Anonym (Tjej)

    Det kan vara så att han blir automatiskt inloggad på dejtingsidorna när han håller på med datorn/mobilen, vissa har den inställningen.

    Exet vet jag inte, låter som att hon inte är helt över honom om det inte är ett väldigt gammalt ex. Däremot kan ju han vara helt över henne så att det bara är vänskapligt från hans sida. Hade du varit okej med det.

    Det är ungefär så med mig och mitt ex. Vi kan dricka vin och se på film ihop, jag kan pussa honom på kinden eller lägga huvudet på hans axel och mysa lite för jag har fortfarande känslor för honom. Han gör inte direkt några närmanden mot mig och är nog över mig. Han har dock inte hittat någon annan att dejta så kanske han slutar med att låta mig göra detta när han hittar någon, osäkert.

  • Erizajo

    Men det är väl skillnad på att träffa andra och umgås med ett ex! Man kan fortfarande tycka om varandra och vara nära vänner fast man inte är ihop!

  • Anonym (ts)

    Visst är det så att man kan vara vän med ett ex precis som en del av er säger. Grejen är bara att i min värld så låter det väldigt skumt att man träffas hemma hos ett ex och dricker vin. Låter snarare som en dejt. Och det var bara några veckor sedan dom slutade träffas.

    Sen det här med dejtingsidorna så är han inne nästan hela dagarna/kvällarna. Vilket bara gör mig ännu mer osäker.

    Blir så frustrerad över att det inte går att prata med honom om det här heller. Jag kan ju inte säga att jag har spanat in hans ex instagram o att jag ser att han ofta är inne på dejtingsidorna?

  • Anonym (Tjej)
    Anonym (ts) skrev 2014-08-23 12:49:28 följande:

    Visst är det så att man kan vara vän med ett ex precis som en del av er säger. Grejen är bara att i min värld så låter det väldigt skumt att man träffas hemma hos ett ex och dricker vin. Låter snarare som en dejt. Och det var bara några veckor sedan dom slutade träffas.

    Sen det här med dejtingsidorna så är han inne nästan hela dagarna/kvällarna. Vilket bara gör mig ännu mer osäker.

    Blir så frustrerad över att det inte går att prata med honom om det här heller. Jag kan ju inte säga att jag har spanat in hans ex instagram o att jag ser att han ofta är inne på dejtingsidorna?


    Var det han eller exet som gjorde slut?

    Jag och mitt ex brukar typ gå på restaurang och bio ihop. Ibland bjuder vi varandra till och med. Ibland har vi mysfilmkvällar med vin. Så jaa... det är ju lite dejtigt alltså. Men som sagt, han har inga såna känslor för mig utan ser mig bara som en vän. Kompisdejt typ.
  • SupersurasunkSara

    Att träffas hemma hos en vän och dricka vin är det väl asmånga som gör? Sen att vännen råkar vara ett ex eller en vän av annat kön spelar väl ingen roll.

    Ta tag i din självkänsla TS.

  • Överväldigad

    Hej TS,

    Läste bara frågan som du valt som rubrik.

    Man kan inte tvinga fram sanningen, om du frågar mig... Själv försöker jag ge "hints" om att jag är väl medveten om att det inte leks med öppna kort... Sen får man själv avgöra när gränsen för en själv är nådd.

Svar på tråden Han ljuger, vad ska jag göra?