• Anonym (Nyfik­en)
    Äldre 23 Aug 10:57
    2970 visningar
    50 svar
    50
    2970

    Hora?

    Är man hora om man "suger av" en kompis mot betalning?
    Alltså, man har ingen vanlig sex och känner killen men är inte tillsammans?

  • Svar på tråden Hora?
  • Anonym (a)
    Äldre 23 Aug 10:59
    #1

    Per definition är väl varje form av sexuell handling mot betalning kriminell?

  • Anonym (Nyfik­en) Trådstartaren
    Äldre 23 Aug 11:08
    #2
    Anonym (a) skrev 2014-08-23 10:59:09 följande:

    Per definition är väl varje form av sexuell handling mot betalning kriminell?


    Det vet jag inte, jag undrar bara om man är det om man hjälpt till utan att ligga med personen?
  • Anonym (a)
    Äldre 23 Aug 11:11
    #3

    Du får kolla vad lagen säger, jag vet inte exakt.

  • Äldre 23 Aug 11:19
    #4
    Anonym (Nyfiken) skrev 2014-08-23 10:57:12 följande:

    Är man hora om man "suger av" en kompis mot betalning?
    Alltså, man har ingen vanlig sex och känner killen men är inte tillsammans?


    Om du hjälper en kompis att måla om ett rum, och får lite pengar för det... Är du "Målare" då???
  • LEG
    Äldre 23 Aug 11:19
    #5

    Hora är väl egentligen sex utanför äktenskapet oavsett om du får betalt eller ej. Sex mot betalning är prostitution. 

    Sedan har väl begreppet hora urvattnats används idag på många olika sätt. Suga av en kompis om man inte har något emot det även om man inte är i en relation är väl upp till var och en och skulle inte jag beteckna som att vara hora. Men sex mot betalning är för mig väldigt främmande i alla situationer, och i din situation kan man ju fundera på om du gör det frivilligt och känner dig ok med det, eller om det är för pengarna.

    Bara några synpunkter. Sedan behöver du ju inte berätta för alla vad du gör eller gjort, handlar ju mer om att du känner dig ok med dig själv och nöjd med dina handlingar.

  • LEG
    Äldre 23 Aug 11:21
    #6
    Anonym (a) skrev 2014-08-23 11:11:44 följande:

    Du får kolla vad lagen säger, jag vet inte exakt.


    Det är straffbart för den som köper, inte för den som säljer.

    Avsugning lär räknas som sexuell tjänst.
  • Anonym (tydli­g)
    Äldre 23 Aug 11:25
    #7

    Om du utför sexuella tjänster mot betalning så är du en hora, svar ja.

    Spelar ingen roll vad tjänsten består i, om du så klär in dig i gladpack eller borrar med en Hilti i en melon för att tillfredsställa någon kinky människa så är det en sexuell tjänst.

  • Äldre 23 Aug 11:33
    #8

    Som LEG säger så betyder "hor" ursprungligen "äktenskapsbrott" och hade inget med pengar att göra.

    Får du pengar för en avsugning så är du prostituerad. 

  • Anonym (Nyfik­en) Trådstartaren
    Äldre 23 Aug 11:33
    #9
    LEG skrev 2014-08-23 11:19:37 följande:

    Hora är väl egentligen sex utanför äktenskapet oavsett om du får betalt eller ej. Sex mot betalning är prostitution. 


    Okej, då är det prostitution jag tänker på.
    Sedan har väl begreppet hora urvattnats används idag på många olika sätt. Suga av en kompis om man inte har något emot det även om man inte är i en relation är väl upp till var och en och skulle inte jag beteckna som att vara hora. Men sex mot betalning är för mig väldigt främmande i alla situationer, och i din situation kan man ju fundera på om du gör det frivilligt och känner dig ok med det, eller om det är för pengarna.

    Bara några synpunkter. Sedan behöver du ju inte berätta för alla vad du gör eller gjort, handlar ju mer om att du känner dig ok med dig själv och nöjd med dina handlingar.


    Jag har ingen ångest, undrar bara. Jag gör inte det för pengar utan för att jag tycker det är OK. Jag har hjälpt honom förr fast gratis. Och det var någon gång som jag inte ville för jag kände att han tog mig för givet. Han började då tjata och sa att han skulle göra det ena och det andra och tjatet eskalerade till pengar. Första gången gjorde jag det för att få tyst på tjatet men numera handlar det alltid om pengar. Fast han har börjat ta det på krita nu och jag känner att det är en principsak att betala men han slingrar sig alltid. Jag vet inte om jag har blivit prostituerad pga detta.
  • Äldre 23 Aug 11:33
    #10
    LEG skrev 2014-08-23 11:21:01 följande:
    Det är straffbart för den som köper, inte för den som säljer.

    Avsugning lär räknas som sexuell tjänst.
    Det där måste du ha läst i "Svea rikes Lagbok".

    Är man inte Jurist då???
Svar på tråden Hora?