• Anonym (Me!)

    Opassande facebookbilder.

    Måste fråga om det är jag som är känslig här eller om det är helt ok med vilka bilder som helst på facebook.


     


    Har en på min vänlista som delade en bild där det är fyra bilder i en, på dem ser man James Foley medans han lever på tre av dem men den fjärde så får man se honom ligga död på marken med huvudet på ryggen och bilden är inte sluddad så man ser allt. 


    Jag tycker den är hemsk och för respekt till honom och hans familj så borde de ta bort den bilden från facebook, har nu anmält den 3 gånger och facebook tycker inte att den bryter mot några regler.


     


    de tar bort bilder på bröst för att de är stötande men inte en bild på en död människa, kan verkligen inte förstå att den bilden får vara kvar. Det borde vara ens eget val och se en människa som dött och inte bli påtvingad det från andra, har inte heller lust att min dotter ska råka se bilden som faktiskt skulle kunna hända då jag inte alltid stänger igen min dator.


     


    Att ta bort den bilden är inte för att tysta ner vad som hänt utan det är respekt mot hans familj, man kan ju hellre visa bilder på honom när han lever och skriva vad som hänt.


     


    Kommer fortsätta anmäla bilden och hoppas på det bästa men tycker ni att det är ok att lägga ut vad som helst på facebook? Är första gången jag anmält en bild och hoppas det blir sista.

  • Svar på tråden Opassande facebookbilder.
  • Nickolina

    Har du fått svar av FB? Annars kan det ske ändå.

    Be fler av era gemensamma vänner att anmäla. Ju fler desto bättre

  • Anonym (Me!)
    Nickolina skrev 2014-08-23 11:34:53 följande:

    Har du fått svar av FB? Annars kan det ske ändå.

    Be fler av era gemensamma vänner att anmäla. Ju fler desto bättre


    Japp, tre gånger om att bilden inte bryter mot några regler, men tycker det är helt sjukt att de tycker det är värre med en bild på ett par bröst än en människa som mist livet på ett så hemskt sätt.


    Har inte många gemensamma vänner, 5 styck och jag är släkt med dem alla. 2 av dom delade bilden vidare och en tog bort då han insåg att det var lite väl att lägga ut den bilden.

  • Nickolina
    Anonym (Me!) skrev 2014-08-23 11:43:30 följande:

    Japp, tre gånger om att bilden inte bryter mot några regler, men tycker det är helt sjukt att de tycker det är värre med en bild på ett par bröst än en människa som mist livet på ett så hemskt sätt.


    Har inte många gemensamma vänner, 5 styck och jag är släkt med dem alla. 2 av dom delade bilden vidare och en tog bort då han insåg att det var lite väl att lägga ut den bilden.


    Om du är släkt spelar ingen roll. Be dem rapportera och om möjligt skriva ut vem bilden föreställer och att det är en avrättad man.

    Jag tror tom du kan posta länken hit. Gissningsvis kan jag inte se bilden men jag tror jag kan rapportera ändå. Maila här på FL annars. Jag har lyckats förr :)
  • Anonym (Me!)
    Nickolina skrev 2014-08-23 16:06:48 följande:
    Om du är släkt spelar ingen roll. Be dem rapportera och om möjligt skriva ut vem bilden föreställer och att det är en avrättad man.

    Jag tror tom du kan posta länken hit. Gissningsvis kan jag inte se bilden men jag tror jag kan rapportera ändå. Maila här på FL annars. Jag har lyckats förr :)

    Är en mer vem bryr sig släkt så, men fick en av hans vänner till att rapportera den då hon också blev väldigt upprörd. Är inne på min 5e anmälan nu tror ja men dom låter den vara kvar ändå.

    Hittade ingen mail men skrev till facebooks profilbild så får se om de säger nått, samt så efter 3 anmälningar så kom det upp om jag var nöjd med suportpanelen och så kunde man skriva en rad om man inte var det så slängde in en kommentar där.


     


    Menar du länk till hans profil?

  • Anonym (Me!)

    Tänkte skicka mail direkt till dig men fick inte gå in på din sida.

  • Anonym (Jag)

    Men Gud, det där hade jag också blivit helt skärrad av att se, på FB av alla ställen. Jösses. Och det är respektlöst för offret och hans familj. Även med tanke på att det är ju det terroristerna vill, nämligen att chocka och skrämmas. Inte klokt att FB tillåter sånt, kanske dags att bojkotta hela skiten en gång för alla.

  • Anonym (Me!)
    Anonym (Jag) skrev 2014-08-23 18:59:13 följande:

    Men Gud, det där hade jag också blivit helt skärrad av att se, på FB av alla ställen. Jösses. Och det är respektlöst för offret och hans familj. Även med tanke på att det är ju det terroristerna vill, nämligen att chocka och skrämmas. Inte klokt att FB tillåter sånt, kanske dags att bojkotta hela skiten en gång för alla.


    Är det jag tänkte på också att dom vill att bilden ska spridas, så försöker alla medier få bort just den bilden men inte facebook. Kan inte fatta att de tycker bröst är värre en en död människa, har anmält så många gånger nu att jag tappat räkningen och de vägrar fortfarande ta bort.

    På facebook vill jag skriva med vänner och se hur deras dag varit och om jag vill se bilder på nån som dött så slår jag på nyheterna, det ska vara mitt val om jag ska se en så hemsk bild och inte nått som nån annan tvingat på mig.


    Hade mått skit om nån delade den bilden om det var nån i min familj.

  • Anonym
    Anonym (Me!) skrev 2014-08-23 18:25:24 följande:

    Är en mer vem bryr sig släkt så, men fick en av hans vänner till att rapportera den då hon också blev väldigt upprörd. Är inne på min 5e anmälan nu tror ja men dom låter den vara kvar ändå.

    Hittade ingen mail men skrev till facebooks profilbild så får se om de säger nått, samt så efter 3 anmälningar så kom det upp om jag var nöjd med suportpanelen och så kunde man skriva en rad om man inte var det så slängde in en kommentar där.


     Menar du länk till hans profil?


    Om du ej fått resultat ännu så kika in på min profil och skicka länk på bilden. 


    Tag fram  den i din webbläsare - dvs enbart den otäcka bilden - klipp ur http:// adressen i toppen på webbläsaren och klistra in ett mail till mig (dvs om jag nu lyckas öppna upp min profil) eller här i tråden. 


    Vi kan stämma av senare :)

  • Chester Copperpot

    Vad är problemet? Det är ju bara att dölja inlägget från feeden. Överst i högra hörnet. "Jag vill inte se detta". Problem solved.

  • Anonym (Me!)
    Anonym skrev 2014-08-24 14:18:50 följande:

    Om du ej fått resultat ännu så kika in på min profil och skicka länk på bilden. 


    Tag fram  den i din webbläsare - dvs enbart den otäcka bilden - klipp ur http:// adressen i toppen på webbläsaren och klistra in ett mail till mig (dvs om jag nu lyckas öppna upp min profil) eller här i tråden. 


    Vi kan stämma av senare :)


    Ser att du råkade bli anonym men sände till dig nu, så hoppas du får upp den Glad
Svar på tråden Opassande facebookbilder.