• Anonym (ts)
    Äldre 23 Aug 13:18
    534 visningar
    8 svar
    8
    534

    Varför röstar ni SD?

    Jag röstar på SD för att jag har fått nog av att vi ska anpassa oss efter de som flyttar hit, så hade det aldrig gått till i deras hemländer.

    Tycker också att vi svenskar är för lama, det borde vara krav på att man är självförsörjande och kan göra sig förstådd på svenska för att få medborgarskap.

  • Svar på tråden Varför röstar ni SD?
  • Anonym (dra i bromse­n NU!)
    Äldre 23 Aug 13:52
    #2

    Vi får reda ut den situation vi har nu och kan inte ösa på med mer folk. Jag är jäkligt besviken på mitt ursprungsparti MP, dom kan glömma min röst.

    Snällhet leder inte alltid till godhet.

    Obs, jag står bakom alla människors lika värde - så den biten är klar.

  • Anonym (ts) Trådstartaren
    Äldre 23 Aug 13:57
    #3
    Anonym (dra i bromsen NU!) skrev 2014-08-23 13:52:19 följande:

    Vi får reda ut den situation vi har nu och kan inte ösa på med mer folk. Jag är jäkligt besviken på mitt ursprungsparti MP, dom kan glömma min röst.

    Snällhet leder inte alltid till godhet.

    Obs, jag står bakom alla människors lika värde - så den biten är klar.


    Jag håller med, jag är inte rasist för att jag röstar på sd. Skulle snarare se mig som realist.
  • Hen håle
    Äldre 23 Aug 18:39
    #4

    För att invandringsfrågan är en tillräckligt allvarlig fråga för Sveriges framtid - våra barns, släktingars och hela landets tillvaro. De sociala spänningarna blir för stora med kaosartade förorter, grövre våld, kostnaderna blir för stora vilket leder till nedskärningar på viktiga områden. Många orter liknar mer utlandet än Sverige.

    Ingen ledande politiker verkar heller seriös med att vi ska kunna hejda utvecklingen nångång utan kallar det oftast bara "utmaningar". Som vanlig medborgare kan man heller inte utgå från dagens läge utan med ständigt ökande invandring kommer alltmer att förändras, till vår nackdel. Tänk därför framåt.

  • Äldre 23 Aug 20:55
    #7
    Anonym (ts) skrev 2014-08-23 13:18:20 följande:

    Jag röstar på SD för att jag har fått nog av att vi ska anpassa oss efter de som flyttar hit, så hade det aldrig gått till i deras hemländer.

    Tycker också att vi svenskar är för lama, det borde vara krav på att man är självförsörjande och kan göra sig förstådd på svenska för att få medborgarskap.


    Vänta nu, vilka är "deras hemländer"? Och är dessa länders agerande eftersträvansvärda?
  • Anonym (Huh?)
    Äldre 23 Aug 21:03
    #9

    På vilket sätt anpassar vi oss efter de som flyttar hit? Jag har aldrig känt att jag tvingats anpassa mig på något sätt.  Förlåt för O.T men blev så nyfiken.

  • Aqt
    Äldre 23 Aug 21:28
    #10

    Jag kommer att rösta på dem för att välfärden ska prioriteras för ALLA som bor i Sverige.

    Och jag röstar på dem för första gången för att många andra partier vill skambelägga politiska diskussioner om migration som inte är totalt likgiltiga inför segregationsproblemen.

    Om segregationsproblemen inte lyckats subventionerats bort på 30 år trots enorma satsningar direkt riktade till invandrare så är enda slutsatsen att samhället måste återhämtas, för välfärdens skull.

    Nu vet vi att migrationsverket har gjort slut på de 90 miljarder kr de fått för budgetperioden och behöver ytterligare 48 miljarder kr akut för att kunna bedriva verksamheten.

    Arbetsförmedlingens pengar är också slut för särskilt stöd för utlandsfödda.

    Men vi måste visa medmänsklighet och fortsätta hjälpa kvotflyktingar och bistånd samt genom UNHCR. Det hjälper totalt sett fler och är mer humant samtidigt som vi har reformutrymme för vår gemensamma välfärd.

    Men med 89000 flyktingar + anhöriginvandring varje år de kommande åren förstår ju alla att det går med samtida satsningar på skola, vård och omsorg.

    Sverige är ett snällt land som menar väl men oerhört naivt och det har blivit så fel.

    Jag är uppväxt i ett av världens mest segregerade områden, i Sthlms södra förorter. Och om jag skulle beskriva vad jag upplevt där skulle vara långa men tragiska historier.

    Men den dag gängbildningarna, Black cobra, Fittja boys m.fl och gängen i centrum gjorde det farligt att vistas och leva där då bestämde jag mig att fly från Botkyrka, Vårberg, Skärholmen och Bredäng. Nu är områdena och skolorna kraftigt segregerade där som i många norrförorter och inga integrerade vill bo där.

    Och det finns nu över 150 st utanförskapsområden i Sverige som har alllvarliga problem.

    Att politikerna försökt mörka detta i många många år och fortfarande ljuger om att denna massinvandring är bra för välfärden på lång sikt är direkt ohederligt. De bor inte ens själva i dessa områdena och deras ideologi och tro på det mångkulturella samhället verkar stå över verklighetens konsekvens så att säga.

    Jag är tillsammans med en invandrartjej och har många goda vänner från många kulturer, men tycker att det behövs återhämtning några år.

    Därför kommer jag att rösta på SD.

  • Äldre 23 Aug 21:35
    #7

    Jag röstar på SD för att de vill ha hårdare tag mot brottslingar. Enligt vissa undersökningar kanske det inte leder till mindre brott, men de är åtminstone ur vägen för resten av befolkningen för en längre tid. Sen är SD det enda partiet som vill dra åt bromsen när det kommer till invandring. Det är inte hållbart för samhället att fler kommer hit när vi inte ens klarar av att ordna bostad och jobb åt alla som redan bor här. Även om en viss invandring på sikt kan ge Sverige fördelar, så kan inte ett samhälle ignorera problemen i nutid för att fokusera på positiva effekter som KANSKE kommer i framtiden. Sverige har inte obegränsade resurser och asyl/anhöriginvandring kostar samhället stora summor. Vi kan inte göra mer, även om det naturligtvis är synd om människor i krisdrabbade områden. Det är väl mina huvudskäl till att rösta SD. Sen är jag positivt inställd till deras åsikter i kärnkraftsfrågan och att skatten för pensionärer inte ska vara högre än för andra. Däremot är jag oense med partiet i frågan om adoptioner för homosexuella, men eftersom det är en icke- fråga iom att andra länder i allmänhet inte tillåter samkönade par att adoptera så är det inget som får mig att rösta på något annat parti.

Svar på tråden Varför röstar ni SD?