• hanssonkristina93

    När börjar det synas?

    När börjar bebismagen att synas? Är nu i v7 =) 

  • Svar på tråden När börjar det synas?
  • Onix

    Det är väldigt olika. Jag kunde ha ett tajt linne i v 26 utan att någon såg att jag var gravid om jag inte sa något och då är jag smal. Nu är jag i v 37 och det syns tydligt med tajta kläder men kan fortfarande dölja magen med en stor tröja.

  • Voodoodoll

    Kommer inte riktigt ihåg med första, kanske runt 12-13 eller så, men folk frågar redan nu när jag är i v 10-11 med barn nummer två. Tyckte själv att det syntes redan runt v 7 någon gång, men jag är smal och det kunde väldigt lätt förväxlas med att vara lite svullen. Vet inte varför det är så stor skillnad emot första gången; bebisen är ju pytteliten ännu!

  • MyDestiny

    Jag gick på semester i v 20 när jag kom tillbaka i v 24 kunde jag inte dölja magen för kollegorna längre :)

    Men det är nig väldigt olika, jag är smal och lång så tror det finns mycket plats för magen att växa inne i kroppen. Sen spelar det ju roll om man har framåt eller bakåtlutad livmoder om det syns tidigt eller ej.

  • BjörkW

    Har gått 37 fulla veckor imorgon och kan fortfarande dölja magen i vissa kläder. Magen började synas i v 25 för mig men omgivningen började se den runt v 30. Men personer som inte viste om graviditeten tror fortfarande bara att jag blivit tjock ;) Kan fortfarande sova på mage!

  • Kurona

    Med sonen så började magen puta runt vecka 15, men jag kunde dölja den fram tills vecka 20, då började det dock bli extremt svårt. Sen efter det så var det ingen tvekan om att jag var gravid, den var verkligen klotrund.


    Nu är jag gravid igen och har mage. Jag är nu i vecka 10 och har haft en synlig mage i två veckor, blir större för var dag nästan, folk har redan börjat fråga mi g om jag är gravid igen. 

    Första bilden är från förra gången jag var gravid, då i vecka 20. 


    Andra bilden är tagen för drygt en vecka sen, i vecka 9. Andra graviditeten.

  • hanssonkristina93

    Tack för alla svar=) 
    O vilken fin bebismage du har =) 

Svar på tråden När börjar det synas?