• Knitting Angel

    Hur få treåring att sluta dra ner kuddar med mera på golvet?

    Har en dotter på tre som envisas med att dra runt på kuddar, täcken och filtar i hela huset. Problemet är att vi har en hund som fäller och då drar hon runt på alla hårtussar. Dammsugar en till två gånger i veckan bara för att få bort alla tussarna. Borstar givetvis hunden också. Sen drar hon filtarna och täckena över hunden vilket gör att det fastnar massa päls i täckena. När hon drar runt på filtar och täcken får hunden för sig att jaga täcket eller filten och ska slita och dra i dem. Han är fortfarande valp i sinnet trots att han är 1,5 år. Kudden ska hon ju sova på men är det för mycket hår kittlar ju det när hon ska sova och blir ju då störd (ingen allergi då det är kollat). Vill ju inte ha kuddar, täcken och filtar förstörda. Hade hon hållit sina kuddar och täcken på sitt rum hade de inte haft lika mycket hår och de hade fått vara hela då hunden inte går in på hennes rum då han har lärt sig att han inte får det. Sen drar hon ju ner kuddarna i soffan på golvet och vill ju inte behöva byta kuddar hela tiden.

    Hur kan jag göra för att hon inte ska dra ner kuddar, täcken och filtar på golvet?


  • Svar på tråden Hur få treåring att sluta dra ner kuddar med mera på golvet?
  • Annelie 76

    Lägg undan dem så hon inte kan. Det är nog enda sättet.

    Ha kuddar i soffan som inte tar åt sig hundhår tex av tyg som är blankt och tättvävt.

  • DJÄVULENS HÖGRA HAND
    Whitetrash86 skrev 2014-08-23 18:58:31 följande:

    man säger nej, sluta..? och tar tillbaka alla saker till rätt plats


    Haha...ja svårare än så är det inte! Man får vara beredd att göra det en miljon gånger...men det lite kul är det, ibland är man en papegoja av stora mått!
  • MxMeNow

    Säg nej och dammsug dagligen,det behövs dammsugas oftare än ett par gånger i veckan, särskilt när ni har hund!

  • Maho81

    Dammsuger 1-2 gånger i veckan när ni har hund...? Vi dammsuger dagligen, blir ju skitäckligt annars!

  • Drottningen70

    Upprepar upprepar och upprepar. Förövrigt låter det rätt snuskigt att bara dammsuga en el två ggr i veckan om man har en hårande hund...

  • Fanny b
    MxMeNow skrev 2014-08-23 19:14:40 följande:

    Säg nej och dammsug dagligen,det behövs dammsugas oftare än ett par gånger i veckan, särskilt när ni har hund!


    Jag har hund och dammsuger cirka 1 gång i veckan, tycker det räcker. Sedan handlar det om  hur noga man är med städning men min erfarenhet är att hundhår mest finns i hörnen. Undantag vid fällningsperioder men då borstar jag hundarna.
  • Fanny b
    MxMeNow skrev 2014-08-23 19:14:40 följande:

    Säg nej och dammsug dagligen,det behövs dammsugas oftare än ett par gånger i veckan, särskilt när ni har hund!


    Jag har hund och dammsuger cirka 1 gång i veckan, tycker det räcker. Sedan handlar det om  hur noga man är med städning men min erfarenhet är att hundhår mest finns i hörnen. Undantag vid fällningsperioder men då borstar jag hundarna.
  • Eleonor01
    MxMeNow skrev 2014-08-23 19:14:40 följande:

    Säg nej och dammsug dagligen,det behövs dammsugas oftare än ett par gånger i veckan, särskilt när ni har hund!


  • MxMeNow
    Fanny b skrev 2014-08-23 19:58:23 följande:

    Jag har hund och dammsuger cirka 1 gång i veckan, tycker det räcker. Sedan handlar det om  hur noga man är med städning men min erfarenhet är att hundhår mest finns i hörnen. Undantag vid fällningsperioder men då borstar jag hundarna.


    Exakt, det handlar om hur noga man är! Jag är noga, hygien och fräschet är viktigt för mig.
  • Fanny b
    MxMeNow skrev 2014-08-23 20:23:58 följande:
    Exakt, det handlar om hur noga man är! Jag är noga, hygien och fräschet är viktigt för mig.
    Mitt hem är inte ofräscht och ohygieniskt bara för jag inte dammsuger varje dag. Jag tror snarare det handlar om att det finns personer som tycker det är viktigt att  städa ofta, och vissa gör inte det. 
  • Fanny b
    Drottningen70 skrev 2014-08-23 19:51:27 följande:

    Upprepar upprepar och upprepar. Förövrigt låter det rätt snuskigt att bara dammsuga en el två ggr i veckan om man har en hårande hund...


    Min erfarenhet av hundhår är inte att de  är smutsiga på något sätt, därför tycker jag inte man behöver dammsuga varje dag bara för man en hund som fäller.
Svar på tråden Hur få treåring att sluta dra ner kuddar med mera på golvet?