• Neithotep

    Ni som gjort konisering, när födde ni?

    Ni som gjort konisering och tagit bort en del av livmodertappen, i vilken vecka födde ni?

  • Svar på tråden Ni som gjort konisering, när födde ni?
  • Freijasmamma

    Har nog inte tagit bort en del av tappen..men gjorde en konfiskering 2008, o fick min dotter 2011 i vecka 37+5..var inne tre dar på förlossningen,fick akut ks pga att jag inte öppnade mig(koniseringen)


    Freija 20110904 längtan efter syskon
  • Anonym
    Freijasmamma skrev 2014-08-23 19:08:48 följande:

    Har nog inte tagit bort en del av tappen..men gjorde en konfiskering 2008, o fick min dotter 2011 i vecka 37+5..var inne tre dar på förlossningen,fick akut ks pga att jag inte öppnade mig(koniseringen)


    Aha, hade det blivit någon ärrbildning?
  • Neithotep

    Det verkar inte påverka något alltså.. i början var de så oroliga att bebisen skulle komma för tidigt men så blir ju inte fallet för mig heller.

  • Skumbollen

    Jag har gjort en konisering och vår son föddes kl 12.02 på bf så vi brukar skoja om att han var 2 min sen.

    Min syster dock har gjort flera stycken och hade en kort tapp på ca 2,5 cm från start. Hon är i v 32 nu och har precis varit inne och fått bricanyl och kortison för att mogna bebisens lungor och hejda värkar, tappen är nu ca 5 mm och det verkar vara tillfälligt stopp på dv förlossning, skall bli spännande att se hur länge den orkar, tappen alltså :)

  • Anonym
    Anonym skrev 2014-08-23 20:03:08 följande:

    Aha, hade det blivit någon ärrbildning?


    Ja,det blev så hårt o stumt så jag öppnades inte
  • Anonym
    Skumbollen skrev 2014-08-23 20:53:55 följande:

    Jag har gjort en konisering och vår son föddes kl 12.02 på bf så vi brukar skoja om att han var 2 min sen.

    Min syster dock har gjort flera stycken och hade en kort tapp på ca 2,5 cm från start. Hon är i v 32 nu och har precis varit inne och fått bricanyl och kortison för att mogna bebisens lungor och hejda värkar, tappen är nu ca 5 mm och det verkar vara tillfälligt stopp på dv förlossning, skall bli spännande att se hur länge den orkar, tappen alltså :)


    Ok! Min tapp var 1,6cm i v.25 men den verkar hålla emot (för) bra ännu..
Svar på tråden Ni som gjort konisering, när födde ni?