• Anonym (sur fru)
    Äldre 23 Aug 19:47
    940 visningar
    7 svar
    7
    940

    Jag vill bestämma över mitt liv

    Jag vill ha barn men min man säger nej, inte nu kanske sen. Okej, jag har väntat 3 år och jag vill inte vänta längre. Jag har inte berättat så ofta att jag längtar efter barn. Jag vill inte tjata om det, frågade för en dag sen igen, men samma svar nej. 

    Just nu passar det bra, jag blir äldre och äldre för varje år. Jag hade planerat att få barn före 30 årsålder. Löljligt? Nej jag vill ha mitt liv lite planerat. Men nu är det mannen som bestämmer över det.

    Vad ska jag säga för att få honom att förstå? Han tycker pengar är viktiga och barn är en utgift. Stämmer ju men pengar har vi, dock ett huslån. Ett barn vill han ha men när. När huslånet är betald är det ju försent att börja tänka på barn.

    Jag är sur för jag tror han inte vill ha barn fast han säger han vill. Hur vet man det? Han bara väntar på att jag ska säga att jag är för gammal och inte vill ha barn längre. Jag bara känner mig dum och skulle ha lust att börja leta efter en ny man. Men jag vill inte bryta med min man, vi har varit tillsammans länge.

    Så nu tänker jag skriva ett brev till min kära man och berätta hur jag känner. Vill gärna ha lite tips på hur jag ska skriva.

    Kanske det finns fler som känner som mig, tacksam för svar. Kram.

  • Svar på tråden Jag vill bestämma över mitt liv
  • Anonym (Hej)
    Äldre 23 Aug 19:55
    #1
    Anonym (sur fru) skrev 2014-08-23 19:47:06 följande:

    Jag vill ha barn men min man säger nej, inte nu kanske sen. Okej, jag har väntat 3 år och jag vill inte vänta längre. Jag har inte berättat så ofta att jag längtar efter barn. Jag vill inte tjata om det, frågade för en dag sen igen, men samma svar nej. 

    Just nu passar det bra, jag blir äldre och äldre för varje år. Jag hade planerat att få barn före 30 årsålder. Löljligt? Nej jag vill ha mitt liv lite planerat. Men nu är det mannen som bestämmer över det.

    Vad ska jag säga för att få honom att förstå? Han tycker pengar är viktiga och barn är en utgift. Stämmer ju men pengar har vi, dock ett huslån. Ett barn vill han ha men när. När huslånet är betald är det ju försent att börja tänka på barn.

    Jag är sur för jag tror han inte vill ha barn fast han säger han vill. Hur vet man det? Han bara väntar på att jag ska säga att jag är för gammal och inte vill ha barn längre. Jag bara känner mig dum och skulle ha lust att börja leta efter en ny man. Men jag vill inte bryta med min man, vi har varit tillsammans länge.

    Så nu tänker jag skriva ett brev till min kära man och berätta hur jag känner. Vill gärna ha lite tips på hur jag ska skriva.

    Kanske det finns fler som känner som mig, tacksam för svar. Kram.


    Jag förstår att inte det här hjälper din man... Men jag tycker inte alls att det kostar så mycket barn som jag hela tiden trodde (fick höra) innan jag själv fick. Man kan faktiskt dra ner på kostnaderna ganska rejält.

    Däremot så är det klokt att vara säker på att man VILL ha barn. Det är en enorm omställning och livet blir aldrig riktigt som det var innan. Man ändras själv också, som person, även om man säger att man inre ska göra det. JAG tycker personligen inte att det är en ändring till det sämre, bara en ändring och jag tror att väldigt få ångrar ett barn när det väl har kommit. Men som sagt, deg ändrat på en hel del. Och man bör vara säker.

    Det här hjälper troligtvis föga och du lär ha hört det förut. MEN man kan aldrig förstå innebörden av de orden innan man själv har barn, hur mycket man än vill tro att man förstår.
  • Äldre 23 Aug 20:05
    #2

    Du är väl medveten om att om ni skaffar barn innan han egentligen vill det så är det ju du som bestämmer över hans liv, och inverkan på livet genom att få ett barn är ju faktiskt större än när man får vänta med att få barn.

  • Äldre 23 Aug 20:32
    #3

    Vem står för skyddet?

  • Anonym (Qwe)
    Äldre 23 Aug 20:45
    #4
    Lena skrev 2014-08-23 20:32:04 följande:

    Vem står för skyddet?


    Vad har det med saken att göra? Har hon rätt att bara sluta ta piller omså är fallet?
  • Äldre 23 Aug 20:49
    #5

    Hon har inte rätt att sluta utan att berätta men hon har rätt att överlåta ansvaret på honom.

  • Äldre 23 Aug 22:05
    #6
    Anonym (sur fru) skrev 2014-08-23 19:47:06 följande:

    Jag vill ha barn men min man säger nej, inte nu kanske sen. Okej, jag har väntat 3 år och jag vill inte vänta längre. Jag har inte berättat så ofta att jag längtar efter barn. Jag vill inte tjata om det, frågade för en dag sen igen, men samma svar nej. 

    Just nu passar det bra, jag blir äldre och äldre för varje år. Jag hade planerat att få barn före 30 årsålder. Löljligt? Nej jag vill ha mitt liv lite planerat. Men nu är det mannen som bestämmer över det.

    Vad ska jag säga för att få honom att förstå? Han tycker pengar är viktiga och barn är en utgift. Stämmer ju men pengar har vi, dock ett huslån. Ett barn vill han ha men när. När huslånet är betald är det ju försent att börja tänka på barn.

    Jag är sur för jag tror han inte vill ha barn fast han säger han vill. Hur vet man det? Han bara väntar på att jag ska säga att jag är för gammal och inte vill ha barn längre. Jag bara känner mig dum och skulle ha lust att börja leta efter en ny man. Men jag vill inte bryta med min man, vi har varit tillsammans länge.

    Så nu tänker jag skriva ett brev till min kära man och berätta hur jag känner. Vill gärna ha lite tips på hur jag ska skriva.

    Kanske det finns fler som känner som mig, tacksam för svar. Kram.


    Är han en barnhatare, bekväm, så att han slipper ansvaret
  • Anonym (hålle­r med)
    Äldre 24 Aug 16:48
    #7
    Lena skrev 2014-08-23 20:49:09 följande:
    Hon har inte rätt att sluta utan att berätta men hon har rätt att överlåta ansvaret på honom.
    Håller med här!
Svar på tråden Jag vill bestämma över mitt liv