• Anonym (Privat!)

    Skippade MVC och BVC - fråga vad du vill.

    Varsågoda att ställa era frågor.

  • Svar på tråden Skippade MVC och BVC - fråga vad du vill.
  • Eleonor01

    Bvc hade jag verkligen också kunnat skippa. Gav mig inte ett smack. Går du till vc för vaccin å vägningar istället?

  • Anonym (Privat!)
    Anonym (1) skrev 2014-08-23 20:12:15 följande:

    Varför?


    kampfisken skrev 2014-08-23 20:16:12 följande:

    Ja varför?


    Eleonor01 skrev 2014-08-23 20:16:52 följande:

    Bvc hade jag verkligen också kunnat skippa. Gav mig inte ett smack. Går du till vc för vaccin å vägningar istället?




    Tja, varför... Jag hade gått ända till 7:e månaden innan jag insåg att jag var gravid. Kändes rätt så onödigt att skriva in mig på MVC för den korta stunden som var kvar.

    BVC skippade jag då jag valde att gå till min privata husläkare istället för vaccin.

    Vägning och mätning skippar jag helt.
  • Anonym (Privat!)
    Anonym (1) skrev 2014-08-23 20:12:15 följande:

    Varför?


    kampfisken skrev 2014-08-23 20:16:12 följande:

    Ja varför?


    Eleonor01 skrev 2014-08-23 20:16:52 följande:

    Bvc hade jag verkligen också kunnat skippa. Gav mig inte ett smack. Går du till vc för vaccin å vägningar istället?




    Tja, varför... Jag hade gått ända till 7:e månaden innan jag insåg att jag var gravid. Kändes rätt så onödigt att skriva in mig på MVC för den korta stunden som var kvar.

    BVC skippade jag då jag valde att gå till min privata husläkare istället för vaccin.

    Vägning och mätning skippar jag helt.
  • Anonym (Privat!)
    Anonym (1) skrev 2014-08-23 20:25:36 följande:

    Kort och koncis tråd!


    That's how I like it, mm, mm, that's how I like it, mm, mm, yeaaaahhh!
  • Anonym (.)
    Anonym (Privat!) skrev 2014-08-23 20:23:49 följande:
    Tja, varför... Jag hade gått ända till 7:e månaden innan jag insåg att jag var gravid. Kändes rätt så onödigt att skriva in mig på MVC för den korta stunden som var kvar.

    BVC skippade jag då jag valde att gå till min privata husläkare istället för vaccin.

    Vägning och mätning skippar jag helt.
    För de flesta går det ju alldeles utmärkt att göra så. Det är i de fall något går fel man har nytta av hjälpen. Tex om man i sen graviditet skulle visa tecken på havandeskapsförgiftning, om magen inte växer som den ska, om barnet ligger i säte osv. Samt för barnet på BVC är det ju inget som tillför något såvida barnet är friskt. Om det tex har glutenallergi och inte växer som det skall har man stor nytta av dem. Men, som sagt.. dessa instanser är för att fånga upp sjukdomstillstånd tidigt, och de flesta är ju friskt.
    Men varför chansa när det är så lite som kan göra så mycket?
    Det kräver ju ingen större ansträngning att gå på dessa kontroller, och det kan rädda liv.

  • Anonym (Privat!)
    Anonym (.) skrev 2014-08-23 20:52:53 följande:
    För de flesta går det ju alldeles utmärkt att göra så. Det är i de fall något går fel man har nytta av hjälpen. Tex om man i sen graviditet skulle visa tecken på havandeskapsförgiftning, om magen inte växer som den ska, om barnet ligger i säte osv. Samt för barnet på BVC är det ju inget som tillför något såvida barnet är friskt. Om det tex har glutenallergi och inte växer som det skall har man stor nytta av dem. Men, som sagt.. dessa instanser är för att fånga upp sjukdomstillstånd tidigt, och de flesta är ju friskt.
    Men varför chansa när det är så lite som kan göra så mycket?
    Det kräver ju ingen större ansträngning att gå på dessa kontroller, och det kan rädda liv.
    Jag går som sagt till min privata husläkare och trivs bra med det.

    Husläkaren har högre utbildning, dessutom är det en man, och min erfarenhet är att män inom sjukvården kör med raka rör medan kvinnor alltid ska konstla till allt.

    Och ja, jag är kvinna själv.
  • Anonym (.)
    Anonym (Privat!) skrev 2014-08-23 20:56:36 följande:
    Jag går som sagt till min privata husläkare och trivs bra med det.

    Husläkaren har högre utbildning, dessutom är det en man, och min erfarenhet är att män inom sjukvården kör med raka rör medan kvinnor alltid ska konstla till allt.

    Och ja, jag är kvinna själv.
    Men om du går till privata husläkaren och kollar att allt är bra där gör du ju ändå i princip samma sak. Det är ju inte som att du satt dig som eremit i en grotta med barnen och tittar fram när de fyller 18.
  • Anonym (Privat!)
    Anonym (.) skrev 2014-08-23 21:32:25 följande:
    Men om du går till privata husläkaren och kollar att allt är bra där gör du ju ändå i princip samma sak. Det är ju inte som att du satt dig som eremit i en grotta med barnen och tittar fram när de fyller 18.
    Till husläkaren går vi enbart för vaccin och vid utskrivning av exempelvis antibiotika.
  • Anonym (Suck)
    Anonym (Privat!) skrev 2014-08-23 20:56:36 följande:

    Jag går som sagt till min privata husläkare och trivs bra med det.

    Husläkaren har högre utbildning, dessutom är det en man, och min erfarenhet är att män inom sjukvården kör med raka rör medan kvinnor alltid ska konstla till allt.

    Och ja, jag är kvinna själv.


    Ja vi får väl hoppas att du är kvinna själv eftersom du hävdar att du varit gravid. Jag har egentligen inga frågor till dig. Det du svarat på har redan gett mig en mer än tillräcklig bild av dig.
  • sextiotalist

    Nu var du ju sent ute. Men som flera har skrivit så är det ju för att fånga upp i tid eventuella avvikelser och allt märks inte på en själv.

    jag mådde toppen under min graviditet men inte mitt barn och mamma hade havandeskapsförgiftning under alla hennes tre graviditeter

  • Anonym (Privat!)
    Anonym (Fler barn .) skrev 2014-08-24 09:11:20 följande:

    Var det ditt första barn ?


    Ja. Mitt första och enda barn.
  • Anonym (.)
    Anonym (Privat!) skrev 2014-08-24 08:57:30 följande:
    Till husläkaren går vi enbart för vaccin och vid utskrivning av exempelvis antibiotika.
    Då gäller fortfarande mitt inlägg #8.
    Tur för er att ni mått bra. Mår man bra behöver man inga kontroller. Tyvärr är det ju inget man vet i förväg. Varför chansa när det kräver sådan liten insats att kolla att allt är som det ska?
Svar på tråden Skippade MVC och BVC - fråga vad du vill.