• Anonym (Villrådig)

    Hur reagerar en 3-åring normalt när man rör i snippan?

    Vår 3-åring grät och klaga på ont i snippan. Tittade och tyckte möjligen hon var svullen vid klitoris. Hon klaga bara på kvällen och natten, samt att man inte fick röra henne därnere. Var till läkaren och han trodde på svamp och har nu behandlat henne med det i ett par dagar. Men fortfarande nämner hon ont i snippan och vill ha tablett och somnar först efter hon fått det. Dagtid nämner hon inget om smärta förrän man rör henne där.

    Vi skulle tvätta henne innan vi hade på salvan. Hon spänner sig otroligt när man gör detta, fast man är extremt försiktig, hon biter ihop men man ser på henne att det är fel.

    Men nu börjar jag fundera kring hur det är i normala fall? Jag brukar ju inte vara där och rota i vanliga fall.

    Hur vet jag om hon reagerar av smärta? Och inte bara av olustkänslor när man rör henne i underlivet?

    Ni med 3-åringar; om ni tvättar dem i snippan får ni en reaktion då? Vilken?

    Råd sökes :)

  • Svar på tråden Hur reagerar en 3-åring normalt när man rör i snippan?
  • Anonym (jag)

    Har tyvärr en son men han drar och rör hans snopp hela tiden. Liksom helt fixerad. Ibland lägger han olika saker mot snoppen. Han gillar att massera den med dusch. Alla säger att det är normalt. Jag tror att det är normalt. Han har blivit mer blyg när han är naken.
    Kanske flickan pillar sig själv, som barn gör för att undersöka och haft smutsiga händer?

  • Lena

    Dottern på sex reagerar så men inte dottern på 2.5 när man rör oavsett. Äldsta dottern fick ofta sveda om hon kissade på sig.

  • Anonym (normalt)

    Vår 2-åring vill inte att man tvättar snippan och vrider sig av olust när det ibland ändå måste göras. Jag tror det är normalt att de protesterar. Däremot har ju din dotter själv klagat på smärtor. Om det är svamp tar det längre tid än ett par dagar innan det går över (för mig ca 1 vecka). Annars kan det ju svida om det är så att hon haft lite kiss i trosorna och det blivit irriterat (om hon inte har blöja förstås).

  • Anonym (Wildrat)

    Min son hade balinit (förhudsinflammation) nu i somras. Det botas med varma bad och värkmedicin. Han är ju helt frisk nu men klagar ibland på att det gör ont och att han vill bada. Jag tror att de små ofta tror att det fortfarande gör ont bara för att de kommer ihåg det vid vissa tillfällen. Är behandlingen nåt oskyldigt kan man väl fortsätta tills de glömmer bort alt försöka distrahera när de klagar.

  • Anonym (-)

    Jag minns själv att jag avskydde när man blev tvättad där nere (och JA, jag har minnen från typ treårsålder). Jag minns att det kändes obehagligt och att man var MYCKET MYCKET M Y C K E T mer känslig där då, än vad man är nu som vuxen.

  • Anonym (Villrådig)

    Svårt att veta tycker jag. Men vi ska fullfölja kuren en gång så får man väl se vad som händer.

  • Anonym (Villrådig)

    Blir inte klok på detta. Avsluta kuren med salvan i måndags (enligt doktorns order). Hon fick bada/duscha dagligen men vi rörde inte snippan. Hon sov varje natt utan att nämna ont i snippan.

    Igårkväll tittade jag i snippan och såg en del sekret som jag väldigt försiktigt tvättade bort med vatten. Hon skrek och sa att det gjorde ont.

    Somna utan problem. Men efter ca 3-4 timmars sömn vakna hon och grät. Hade jätteont i snippan. Och inget fejk. Hon hade riktigt ont. Hon fick en alvedon supp och efter 20-30 minuter somna hon om och sov hela natten.

    Vad är detta?

    Kan svamp göra så ont?

    Villrådig som attans :(

  • Påven Johanna

    Jag tycker att det låter mer som stjärtfluss än som svamp faktiskt. Ring läkaren igen.

  • Påven Johanna
    Anonym (Villrådig) skrev 2014-08-29 08:34:45 följande:

    Vad är stjärtfluss?


    Streptokocker i stjärten och/eller snippan. 
  • Anonym (Villrådig)

    Stjärtfluss blev diagnosen och hon fick kåvepenin att äta i tio dagar. Bättre nu :)

  • Påven Johanna
    Anonym (Villrådig) skrev 2014-09-06 12:21:11 följande:

    Stjärtfluss blev diagnosen och hon fick kåvepenin att äta i tio dagar. Bättre nu :)


    Vad bra.  
Svar på tråden Hur reagerar en 3-åring normalt när man rör i snippan?