• Anonym (M)

    Hjälp!! Jag har flickvän men är intresserad av arbetskollega, tror jag??

    Hej familjeliv! 


    Jag och min flickvän flyttade ihop för bara 3 månader sedan. Det gick väldigt snabbt och var knappt genomtänkt. Vi har varit tillsammans i snart 3år och vi har det bra tillsammans. Jag älskar henne så otroligt mycket och vi har oftast sjukt roligt ihop. Dock kan hon bli riktigt svartsjuk ibland bara för att jag hälsar på en tjej eller starta bråk om ingenting. Ibland blir man riktigt jäkla trött......


    MEN.. Jag började jobba på ett jobb för ungefär 1år sedan. I början sa jag inte så mycket och pratade inte med någon eftersom att jag är väldigt blyg. För 4 månader sedan så började en tjej på jobbet prata väldigt mycket med mig, hon gav mig mycket uppmärksamhet. Hon är tjejen som står i centrum på jobbet. Hon är social, alltid glad, sjukt rolig och man känner sig trygg med henne. En killfavorit på jobbet helt enkelt. Kille efter kille söker efter hennes uppmärksamhet hela tiden men hon verkar ändå bara bry sig om mig, faktiskt.


    En kväll hade vi personalfest och hon och jag satt och pratade hela kvällen. Jag kunde inte släppa min blick från hennes vackra ögon och underbara leende. När hon ler åt mig så blir jag varm i hela kroppen. Hon är så jäkla go och alltid glad så hennes energi bränner sig in i hjärtat på mig. Jag lovar, jag har aldrig träffat en sådan tjej som är så rolig och trygg! Helt underbar som person är hon. Men men, därefter blir hon jättefull och när hon blir full så blir hon väldigt kärleksfull. Hon sa att hon var kär i mig helt plötsligt och jag blir helt ställd. Jag vill på något sätt säga detsamma men istället säger jag "synd". Hon blir lite smått arg och lämnar festen med en annan manlig jobbarkompis. 


    På måndagen får jag höra att hon hade gått hem och sovit hos honom. Dom hade tydligen inte gjort något men jag trodde det först så då blev jag så jävla arg och besviken på henne. På något jävla sätt så känns det som att hon är min. Jag vill ha hennes uppmärksamhet, ingen annan ska få ta del av den. Men jag SKA INTE ens tänka så eftersom att jag har flickvän så vad fan sysslar jag med???


    Men jag "förlät" henne för det och ville bara att allt skulle vara som innan. Vi började prata mer och mer och hon gjorde mina dagar på jobbet till mycket bättre. Till slut var jobbet skit dom dagarna hon var ledig/sjuk så då började jag skriva till henne på facebook. Hon är jätterolig att skriva med och hon gör mig alltid glad. Vi har skrivit konstant i 3 månader nu tills i onsdags då min flickvän fick se hur mycket vi har skrivit med varandra. Vi har inte raggat på varandra utan bara pratat mycket jobb och skojat. Min flickvän blev iallafall skitförbannad på mig och började skrika på mig att jag var en otrogen jävla idiot som skrev med henne osv. Hon ignorerade mig därefter i 12h. Jag blev ledsen att min flickvän blev så arg men ännu mer ledsen att jag inte kan skriva med tjejen från jobbet längre. Jag slutade bara svara tjejen på jobbet och bli lite tyst mot henne och nu helt plötsligt så skiter jobbtjejen i mig totalt!! Nu när hon har ignorerat mig i 3 dagar så har jag fått panik och blivit så jävla ledsen. Hon har nog fattat att min brud inte tycker om att vi har kontakt så nu tar hon avstånd.


    Är detta någon tillfällig förälskelse eller vad fan händer?? Jag står inte ut. Tyck inte att jag är ett jävla svin för jag vill inte detta egentligen. Vad jag än gör så mår jag dåligt känns det som. Jag älskar min tjej men det finns även en annan som jag inte klarar av att vara utan på jobbet. Snälla, hjälp mig!!! Mitt huvud sprängs!! Man kan väl inte va "kär" i två samtidigt?


     


    OBS: jag och flickvännen är bara 21år och tjejen på jobbet är 24år.

  • Svar på tråden Hjälp!! Jag har flickvän men är intresserad av arbetskollega, tror jag??
  • CitronTulo

    Tror absolut att man kan vara kär i 2 samtidigt! Antar att tjejen på ditt jobb är en sån tjej som inte är van att få nobben? Har du förklarat för henne varför du slutade skriva?

    Förstår att din tjej blev svartsjuk när hon såg hur mycket ni skrivit till varandra, personligen skulle jag nog ha lättare att förlåta ett engångsligg på fyllan än att min sambo hade riktiga känslor och djup kontakt med en tjej som jag inte känner..

  • Fröken W

    Jag skulle säga såhär...att om man älskar någon så kan man inte bli kär i någon annan.

    Så frågan är om du verkligen älskar din tjej? Eller är det så att du tycker att det är häftigt att den populära tjejen på jobbet är intresserad av dig?

    Älskar du din tjej och vill att ni ska fortsätta leva ihop så bör du prata med dem båda och göra det klart och tydligt för dem vad du vill.

  • Prime

    Läter bara som du har en crush eftersom hon på jobbet är intresserad av dig. Hursom är det riktigt fittigt att skriva på fb så mkt om man har tjej.

Svar på tråden Hjälp!! Jag har flickvän men är intresserad av arbetskollega, tror jag??