• gine

    Jag har tagit 60mg oxycontin just nu någon annan som har ätit den dosen på dem

    Jag har brutit mitt lårben o de är därför jag äter dem men bara 10 mg åt gången igentligen. Men nu hade jag sån smärta så jag tog bara mer o mer. Någon annan som ätit s hög dos?hur kände ni er dåå

  • Svar på tråden Jag har tagit 60mg oxycontin just nu någon annan som har ätit den dosen på dem
  • Naxx

    Oxycontin är ju långtidsverkande. Å det står i bipacksedeln att för hög dos kan vara dödlig.. Vill inte göra dig orolig men ring å prata med 1177. Jag äter själv Oxycontin för mina diskbråck... Du borde ju få oxynorm oxå som är snabbverkande... Lycka till och hoppas du tillfrisknar snabbt. Kram

  • cissi82

    När jag bröt min lårbenshals åt jag 40 mg morgon och kväll. Sen fick jag även korttidsverkande 5mg som jag fick äta hur mkt jag ville av om dom andra inte hjälpte.

  • gine
    Naxx skrev 2014-08-23 21:29:25 följande:

    Oxycontin är ju långtidsverkande. Å det står i bipacksedeln att för hög dos kan vara dödlig.. Vill inte göra dig orolig men ring å prata med 1177. Jag äter själv Oxycontin för mina diskbråck... Du borde ju få oxynorm oxå som är snabbverkande... Lycka till och hoppas du tillfrisknar snabbt. Kram


    Tack för sitt svar men jag har social fobi aå ringer helst ingenstans. Men se finna väl folk som har så hög dos aom 60 mg. Hoppas att fler svararaa
  • Naxx

    Ja, det tror jag absolut att det finns. Tänkte bara att du måste va "försiktig". Alla tål olika mycket. :)

  • Almina

    Kontakta omedelbart vården! Om du inte klarar ringa själv så be någon anhörig! Eller åk direkt till akuten!

    Läs här under "överdosering":

    www.fass.se/LIF/product&nplId=19981229000119

    60-100 mg räknas som letal (=dödlig) dos om man inte har byggt upp en tolerans! För hög dos kan göra att man slutar andas (andningsdepression).

  • gine
    Almina skrev 2014-08-23 21:48:54 följande:

    När tog du tabletterna?

    Har du inte fått några korttidsverkande?


    Vad menas med tolerans? Jag har ju ätit dem i två veckor men inte så hög dos
  • Almina
    gine skrev 2014-08-23 21:51:12 följande:

    Vad menas med tolerans? Jag har ju ätit dem i två veckor men inte så hög dos


    Du har ju säkert byggt upp en viss tolerans, men eftersom du inte har ätit så pass hög dos innan så är det mycket dumt att chansa! Se till kontakta sjukvården!
Svar på tråden Jag har tagit 60mg oxycontin just nu någon annan som har ätit den dosen på dem