• Anonym (Kaffedraken)

    Får inte skaffa hund pga pappan

    Jag är uppvuxen med djur och hade en hund när jag och barnens pappa träffades. Han är allergisk och efter ett tag blev jag tvungen att omplacera min hund om det skulle fungera.
    Nu är vi separerade sen en tid tillbaka och jag och barnen pratar om att skaffa hund igen. De var så glada och berättade det för sin pappa, som blev rasande.
    Han säger att jag inte under några omständigheter ska ha hund så länge barnen bor hos oss båda för att de för med sig allergenet (?).
    Då sa jag att om han är så känslig så får väl barnen byta kläder innan de åker till honom (i skolan då), men det går inte för sig för då kommer han ju ändå bli tvungen att hantera kläderna eftersom de inte kan lämna dem i skolan.

    Så trött på hans tjafs, han har ju inget alls att säga till om vad jag vill ha i mitt liv! Jag fick avstå djur under alla år vi var tillsammans för hans skull, nu vill jag ta igen det!
    Han säger nu att jag är självisk och elak och att han kommer ta upp det med familjerätten och se till att barnen inte får no hos mig mer då. 
    Jag svarade att om han ska bete sig så så kan barnen lika väl bo hos mig på heltid, men det går ju inte för sig..
    Ååååh Skrikandes

  • Svar på tråden Får inte skaffa hund pga pappan
  • Anonym (Kaffedraken)

    Jag förstår att det känns drygt för dig men jag tror inte han gör det för att vara jobbig det är superjobbigt att vara allergisk och inte kunna sova på nätterna pga andnöd och kli i ögon och hals.

    Hur gamla är barnen?

  • Anonym (Kaffedraken)

    Är du helt tappad bakom en vagn eller?

    Om pappan blir sjuk av din hund omöjliggör du i värsta fall delat boende för barnen. Snacka om att sabotera och inte klara av att tillgodose sina barns behov.

  • Anonym (Kaffedraken)

    Barnen får byta kläder i skolan eller så får han lyfta röven från soffan och hämta dem här så behöver han inte hantera kläderna alls.
    Jag har ingen skyldighet att anpassa mig efter hans önskemål, det är han som är ovillig att samarbeta.
    Barnen är 6 och 8 vad nu det har med saken att göra.

  • Anonym (Kaffedraken)
    Anonym (Suck) skrev 2014-08-25 12:38:38 följande:

    Jag är uppvuxen med djur och hade en hund när jag och barnens pappa träffades. Han är allergisk och efter ett tag blev jag tvungen att omplacera min hund om det skulle fungera.
    Nu är vi separerade sen en tid tillbaka och jag och barnen pratar om att skaffa hund igen. De var så glada och berättade det för sin pappa, som blev rasande.
    Han säger att jag inte under några omständigheter ska ha hund så länge barnen bor hos oss båda för att de för med sig allergenet (?).
    Då sa jag att om han är så känslig så får väl barnen byta kläder innan de åker till honom (i skolan då), men det går inte för sig för då kommer han ju ändå bli tvungen att hantera kläderna eftersom de inte kan lämna dem i skolan.

    Så trött på hans tjafs, han har ju inget alls att säga till om vad jag vill ha i mitt liv! Jag fick avstå djur under alla år vi var tillsammans för hans skull, nu vill jag ta igen det!
    Han säger nu att jag är självisk och elak och att han kommer ta upp det med familjerätten och se till att barnen inte får no hos mig mer då. 
    Jag svarade att om han ska bete sig så så kan barnen lika väl bo hos mig på heltid, men det går ju inte för sig..
    Ååååh Skrikandes


    Jösses, du är tydligen helt oförstående och oempatisk.
  • Anonym (Kaffedraken)

    Även om ni är separerade så är ni fortfarande en familj med gemensamma ansvar.

    Förstår att det är väldigt jobbigt för dig, är själv hundmänniska. Men pappans mående måste gå före och detta sätter ju barnen i en jobbig situation.

    Vänta tills barnen är äldre och boendet kanske ser annorlunda ut.

  • Anonym (Kaffedraken)
    Anonym (Mills) skrev 2014-08-25 12:59:05 följande:
    Jösses, du är tydligen helt oförstående och oempatisk.
  • Anonym (Kaffedraken)

    Men barnen kan ju bo mest med honom då. Och så har du dem på helgerna bara. Själva klädbytandet kan ju ske genom att ni åker på badhus varje söndag (om ni inte har någon när och kär boendes nära er) och så tar du med dig de smutsiga kläderna hem.

    Eller så skaffar du en hund som är allergivänlig. Att barnen inte kan lämna kläderna i skolan fattar jag inte, de kan ju ha en kasse bara att lägga dem i. Han/de får ta med ombyte till skolan som får hänga där hela veckan de är hos dig och så byter de på toan och lämnar dina kläde i kassen som de sen tar hem till dig när de ska till dig.

  • Anonym (Kaffedraken)

    Jag är varken oempatisk eller oförstående, jag vet hur det är att leva med jobbiga allergier. Något han tagit väldigt lite hänsyn till vid upprepade tillfällen.
    Jag har inga skyldigheter, det är hans eget fel att han förstörde allt mellan oss och jag har inga känslor gentemot honom alls längre.
    Han är inte så jävla känslig som han vill framstå, fungerar utmärkt om han pallar hämta barnen här istället för att de kommer efter skolan. Räcker med att de byter kläder och inte låter hunden vara uppepå och det är lugnt.

  • Anonym (Kaffedraken)
    Anonym (vugyvu8bnumi) skrev 2014-08-25 13:01:58 följande:

    Men barnen kan ju bo mest med honom då. Och så har du dem på helgerna bara. Själva klädbytandet kan ju ske genom att ni åker på badhus varje söndag (om ni inte har någon när och kär boendes nära er) och så tar du med dig de smutsiga kläderna hem.

    Eller så skaffar du en hund som är allergivänlig. Att barnen inte kan lämna kläderna i skolan fattar jag inte, de kan ju ha en kasse bara att lägga dem i. Han/de får ta med ombyte till skolan som får hänga där hela veckan de är hos dig och så byter de på toan och lämnar dina kläde i kassen som de sen tar hem till dig när de ska till dig.


    Inte en chans att de ska bo mest hos honom. 
  • Anonym (Kaffedraken)
    Anonym (Suck) skrev 2014-08-25 13:04:23 följande:

    Jag har inga skyldigheter, det är hans eget fel att han förstörde allt mellan oss och jag har inga känslor gentemot honom alls längre.


    Är det hans fel att han är allergisk också?

    Om du vänder på kuttingen - att du är allergisk och han saboterar barnaträffandet med dej, skulle du då också ha samma inställning?

    Nej, jag trodde inte det heller. Jag tror att du bara är bitter, och att era gemensamma barn inte ska kunna träffa sin far, det är vad jag tror.

Svar på tråden Får inte skaffa hund pga pappan