• Äldre 25 Aug 17:35
    9715 visningar
    22 svar
    22
    9715

    kan dom sett fel kön på ultraljudet ?

    Är i vecka 20 och var på ultraljud idag dom såg till 99.9 % att det skulle bli en liten pojke.. 
    är överlycklig men samtidigt lite orolig då jag hört att dom kollat fel på ganska många. 


    Kan man vara säker? 

  • Svar på tråden kan dom sett fel kön på ultraljudet ?
  • Äldre 25 Aug 17:36
    #1

    Nej, man kan aldrig vara säker.

  • Cariol
    Äldre 25 Aug 17:50
    #2

    Nej, det går aldrig att vara helt säker. Därför de aldrig säger till 100%. Dock bara hört om "flickor" som i själva verket var pojkar. Har de sett paketet hos pojken är det väl så säkert som det kan vara tänker jag mig..

  • Äldre 25 Aug 18:03
    #3

    Hon tog en bild underifrån där man såg lårbenen rumpan och en "snopp" men är fortfarande osäker. 


    Har med hört att det är större risk att dom tror att det är en flicka och ut kommer en pojke, 


    Någon som fått höra att det ska vara en pojke men fått en flicka?

  • Nyfike­n gul
    Äldre 25 Aug 18:27
    #4

    En kompis till mig fick veta på UL att dom skulle få en Harry

    Ut kom en Engla...


    Alexander -98- Isaac -00- Victor -08-
  • Äldre 2 Sep 20:32
    #5

    Ts såg det ur så här? Läkaren sa att hon var förvånad om jag inte skulle få en pojke för att hon sett snoppen flera gånger. Men på pappret skrev hon pojke 75%

  • Äldre 2 Sep 20:40
    #6

    Säker kan man nog aldrig vara, min syster fick höra att det antagligen var en tjej, ut kom också en tjej, men den barnmorskan tyckte att det var kanske 60-75% säkerhet.


    Jag fick höra att det skulle vara konstigt om det inte var en pojke för hon såg snoppen flertalet gånger under undersökningen. Ut kom också en pojke :)


    Nu har jag ett tag kvar till RUL den här gången, så får se vad de säger då :)

  • SatanL­endMeA­Dollar
    Äldre 2 Sep 20:41
    #7

    Om bebisen har en väldigt lite penis eller en väldigt stor muff kan det bli fel

  • Äldre 2 Sep 21:11
    #8
    SatanLendMeADollar skrev 2014-09-02 20:41:02 följande:

    Om bebisen har en väldigt lite penis eller en väldigt stor muff kan det bli fel


    Givetvis är det så. Min bild är från v 19
  • Äldre 6 Sep 11:20
    #9

    Ja typ så men på bilden vi fick se tycker jag nästan att snoppen va större, tycker också jag såg snoppen flera gånger. Men vi får se :) tycker det ser ut som en pojke på din bild med


    N3NN3 skrev 2014-09-02 20:32:33 följande:

    Ts såg det ur så här? Läkaren sa att hon var förvånad om jag inte skulle få en pojke för att hon sett snoppen flera gånger. Men på pappret skrev hon pojke 75%


    N3NN3 skrev 2014-09-02 20:32:33 följande:

    Ts såg det ur så här? Läkaren sa att hon var förvånad om jag inte skulle få en pojke för att hon sett snoppen flera gånger. Men på pappret skrev hon pojke 75%


  • Äldre 7 Sep 22:22
    #10

    En till bild på min :)

Svar på tråden kan dom sett fel kön på ultraljudet ?