• nivethondärtjejen1

    Blyg tjej.

    Hej!
    Nu är det såhär att jag är en jätte blyg tjej och är 15 år, snart 16. Jag har aldrig haft kille eftersom jag antagligen varit för blyg enligt mig. Det kan också bero på att jag varit ful, men nu är jag inte det längre riktigt. Jag kan inte se några fördelar med att vara blyg.

    Kan ni komma på fördelar med att vara blyg? Det kan handla om allt möjligt!

  • Svar på tråden Blyg tjej.
  • Ivan52x53

    Jag är i din ålder, och jag faller bara för blyga tjejer. Ni är så söta :) Jag är själv blyg, så det kan ha något med det att göra också.

  • SatanLendMeADollar

    Bra saker:
    Du har inte HIV
    Du har inte klamydia
    Du har inte gonorré
    Du har inte herpes
    ...

    Listan kan göras lång!

  • Flisan79

    Jag har varit "blyg" hela mitt liv och nej det finns inga fördelar med det. Jag har på senare år insett att jag lidit och lider av social fobi vilket ger intrycket av blyghet. Kanske du har samma?
    Om blygheten hindrar dig i sin vardag kan psykologhjälp och kbt hjälpa. Jag har för mig att det även finns medicin som kan hjälpa men det beror nog på av vilken anledning man är blyg.

  • Anonym
    Ivan52x53 skrev 2014-08-25 21:32:52 följande:

    Jag är i din ålder, och jag faller bara för blyga tjejer. Ni är så söta :) Jag är själv blyg, så det kan ha något med det att göra också.


    Ivan52x53 skrev 2014-08-25 21:32:52 följande:

    Jag är i din ålder, och jag faller bara för blyga tjejer. Ni är så söta :) Jag är själv blyg, så det kan ha något med det att göra också.


    Trevlig att höra :) förstår inte vad det söta är hehe
  • Anonym

    [quote=73870491][quote-nick]SatanLendMeADollar skrev 2014-08-25 21:33:54 följande:[/quote-nick]Bra saker:

    Du har inte HIV

    Du har inte klamydia

    Du har inte gonorré

    Du har inte herpes

    ...

    Listan kan göras lång!

    Kan du komma på fler? :)

  • Anonym
    Flisan79 skrev 2014-08-25 21:36:33 följande:

    Jag har varit "blyg" hela mitt liv och nej det finns inga fördelar med det. Jag har på senare år insett att jag lidit och lider av social fobi vilket ger intrycket av blyghet. Kanske du har samma?

    Om blygheten hindrar dig i sin vardag kan psykologhjälp och kbt hjälpa. Jag har för mig att det även finns medicin som kan hjälpa men det beror nog på av vilken anledning man är blyg.


    Det är inre riktigt det jag lider av, jag är bara extremt blyg och blir generad lätt.. Vad tråkigt att höra att du har socialfobi.. Min syster har också det, tråkigt..
  • Mamori

    Jag tycker också att blyghet kan vara positivt/gulligt. Man är inte påträngande, man är oftast ödmjuk och bra på att lyssna. Förr i tiden ansågs det vara positivt med blyga barn dessutom så det går lite i perioder det där. Just nu ska ju alla vara så himla extroverta Drömmer

  • Anonym (Blygo)

    Hej! Du behöver inte oroa dig. När jag var 15 var jag så blyg att jag kunde ville börja gråta om en kille pratade med mig. (Om han sa att jag var fin och liknande) jag blev så generad. Men efter några år kom jag på mig själv att blygheten hade försvunnit mer och mer. Idag leder jag gruppmöten och pratar med allt och alla. Väldigt social. En bra erfarenhet med att ha varit blyg: 1. Man vet när man ska vara tyst 2. Man kan lyssna på andra människor

  • krillesthlm
    SatanLendMeADollar skrev 2014-08-25 21:33:54 följande:

    Bra saker:
    Du har inte HIV
    Du har inte klamydia
    Du har inte gonorré
    Du har inte herpes
    ...

    Listan kan göras lång!


    hur vet du det?
Svar på tråden Blyg tjej.