• Anonym (Skäms)

    Tjejer, kan ni vara tsm men en kille som har sjukpenning?

    Jag är 31 år och kommer antagligen bli förtidspensionerad detta året. Mina problem är både psykiska och fysiska. Jag ser bra ut, förförande och skön personlighet, schysst bostadsrätt, valp osv.... Är alltså inte retarded på nåt sätt :)

    Skulle du kunna bli ihop med mig?
    Om jag får frågan vad jag jobbar med så vill jag ljuga, är det OK om man berättar sanningen lite senare? (Jag är alltid ärlig, men för detta skäms jag)

    Eller är jag en loser på heltid?

  • Svar på tråden Tjejer, kan ni vara tsm men en kille som har sjukpenning?
  • Anonym (n)

    det är ju inte själva sjukpenningen som är problemet utan anledningen till att du har fått den. För min del skulle jag kunna vara ihop med någon med ett smärre problem, men om det handlar om någon form av mental störning (sorry om det låter hårt på nåt vis) så skulle jag dra mig för det

  • Anonym (Inte jag men någon annan..)

    Det är inte ok att ljuga.

    Själv så har jag inget intresse av att inleda något med en man som ljuger. Samtidigt så vill jag inte ha en man som inte kan leva samma liv som mig. Jag har haft min andel psykiskt sjuka pojkvänner och jag orkar inte sånt mer.

    Jag vill ha (och har) en man som är en klippa, vi ska kunna stötta varandra och vårt liv ska varafritt från onödigt drama. Jag vill också ( och har) en man som kan leva det liv jag vill leva. Vi driver skogsbruk, har hästar och arbetar hårt fysiskt tillsammans för att kunna leva så här. En man som är psykiskt och fysiskt sjuk skulle inte kunna leva det liv som jag vill leva.

    Det är ju dessutom ett större ekonomiskt ansvar som landar på mig om min make aldrig skulle kunna bidra nämnvärt ekonomiskt, då skulle jag få sälja våra älskade djur.

    MEN om min nuvarande make blir sjuk så stannar jag såklart med honom. Jag vet ju vem han är egentligen och vi har en stark kärlek. Vi har dessutom stora sparandet som täcker upp om någon av oss blir sjuk en längre tid, så vi kan ta in arbetare och behålla alla djur. :)

    Du behöver hitta en kvinna som vill leva ditt liv. Det liv som du orkar med. :) Det handlar inte så mycket om sjukpenningen som om livsstilen. Ansvaret blir större för din flickvän om ni vill göra fysiska saker eller ex skaffa barn. Hon måste vara redo för det. Ingen människa ska leva ett liv dom inte vill leva. Men det är klart att du kan få en flickvän :) Till och med min granne med Downs är lyckligt gift och han har aldrig och kommer aldrig få ett jobb eller ett självständigt liv.

    Vilket liv klarar du av?

  • mirri83

    Nej, inte i dagens läge... Hade jag vart yngre o inte haft barn så kanske jag tänkt annorlunda. Men jag hade nog inte stannat länge hos dig oavsett hur trevlig o go du är oavsett min ålder, jag vill ha en självständig man som kan försörja sig själv o eventuellt kommande barn.

    Vill inte göra dig ledsen, men så funkar jag.

  • Anonym (jonas)

    Det är inte okej att ljuga men glöm inte att i krig och kärlek är alltid tillåtet :)

    Jag har t ex när jag gått på socialbidrag och dejtat inte berättat om det. Utan sagt att jag jobbar med lite frilansuppdrag och sånt :)
    Man måste vara taktiskt ibland.

  • Anonym

    Jag är kille och har varit såkallad sjukskriven i 5 år dejtat åndå är också helt öppen ock ärlig men sen är det ju beroende på vad man lider av. Men oavsett så finns det föreningar där man lätt hittar liksinnade, dock har jag aldrig själv gått där egenom. Enda nackdelen jag kan tycka är att man har sämre ekonomi. Lycka till

  • jvs
    Anonym (jonas) skrev 2014-08-26 17:56:10 följande:

    Det är inte okej att ljuga men glöm inte att i krig och kärlek är alltid tillåtet :)

    Jag har t ex när jag gått på socialbidrag och dejtat inte berättat om det. Utan sagt att jag jobbar med lite frilansuppdrag och sånt :)

    Man måste vara taktiskt ibland.


    Krig o kärlek så sa man väl på lågstadiet. Finns det folk som lever efter principen? Hur funkar det?
  • Anonym (Skäms)

    Mina problem är depression pga tinnitus och en whiplash skada i nacken...

    Och följdproblem att man får aldrig en chans att få kontakt med tjejer idag, jag har aldrig haft problem med tjejer innan snarare tvärtom.

    Jag får 10.000:-/mån ibland 11.000:- och det är ju som en låginkomsttagare så egentligen förstår jag inte problemet med att man säger NEJ till nån för det.

    Tänk om jag har miljoner som jag inte väljer att berätta om, då ändras läget fortare än fan va?

Svar på tråden Tjejer, kan ni vara tsm men en kille som har sjukpenning?