• Anonym (Åh)
    Äldre 26 Aug 18:18
    9953 visningar
    76 svar
    76
    9953

    Vill inte börja med Citodon igen men fan, tror det är dax :(

    Jävla skitrygg! Har haft problem med smärtor i rygg,höfter, bäcken, skinkor plus nervsmärtor( förmodar jag) ner i benen ända ut till fötterna. I mer än två år som smärtan funnits dagligen i olika stadier. Sjukgymnast och kiropraktor säger diskbråck medan läkaren enbart nämner ischias. Har nervpåverkan i ena benet sen förra året då jag var i princip handikappad under ca fem veckor. Kunde inte ligga mer än 1-2 Tim på natten. Kunde inte sitta, orkade inte gå. Visste inte vart jag skulle ta vägen. Sov hängandes över diskbänken med en kudde för att försöka få lite sömn. Läkaren vägrar ge mig magnetröntgen. Smärtorna ökar på nätterna så jag är rätt trött på dagarna. För första gången på ett par månader tog jag återigen Citodon. Fan jag som försökt klara mig utan starka tabletter. Hur länge ska man behöva gå med smärtor o käka starka tabletter innan man får riktig hjälp? Tänk om det är ngt annat än diskbråck? Ena foten brukar domna och det pirrar små stötar emellanåt. Hur länge kan man egentligen äta Citodon? Förra vändan åt jag maxdos i ca fyra månader innan jag kunde dra ner. Tack o lov brukar läkaren inte ifrågasätta när jag ringer och ber honom skriva ut mer. Men borde han inte reagera nån gång? Trodde läkarna var mer restriktiva idag. Vet inte vad jag vill med detta inlägget. Skriva av mig antar jag :/

  • Svar på tråden Vill inte börja med Citodon igen men fan, tror det är dax :(
  • Äldre 26 Aug 18:22
    #1

    Jag har oxå problem med nervsmärtor i vänster ben och i ländryggen. Men jag får inga smärtlindring kan knappt ta hand om barnen vissa dagar. Åt Citodon i 1 år ca

  • Drottn­ingen7­0
    Äldre 26 Aug 18:24
    #2

    Obegripligt att du inte får magnetröntken. Så olika det kan vara. Jag fick remiss efter första besöket på VC och jag hade inte alls lika stora besvär som dig. Inom tre månader var jag opererad och besvärsfri. Söka annan vårdgivare kanske? Jag skulle bråka som fan om jag vore dig.

  • Drottn­ingen7­0
    Äldre 26 Aug 18:24
    #3

    Obegripligt att du inte får magnetröntken. Så olika det kan vara. Jag fick remiss efter första besöket på VC och jag hade inte alls lika stora besvär som dig. Inom tre månader var jag opererad och besvärsfri. Söka annan vårdgivare kanske? Jag skulle bråka som fan om jag vore dig.

  • Anonym (Åh) Trådstartaren
    Äldre 26 Aug 18:29
    #4

    Ja visst är det knäppt! Håller på att kolla upp om arbetsgivaren kan tänka sig att betala magnetröntgen och att remiss går via företagshälsovården. Jag är ju så typiskt duktig(=dum) kvinna som kämpar på på jobbet trots att det låser sig i bäckenet emellanåt. Vem tackar en? Har inte vart hemma en dag på ca ett år.

  • Anonym (Malmö­)
    Äldre 26 Aug 18:31
    #5

    Vart bor du? Du låter som mig för ca 3 år sen. Diskbråk på 2 diskar (visade det sig efter jag tjatat till mig röntgen) o kunde inte röra mig, vården tog mig inte på allvar alls. 
    Fick träffa en kille här i stan som sysslar med akupunktur och kinesisk medicin och du, jag har varit nästan smärt fri sen dess. 
    Känner med dig! 

  • Anonym (Åh) Trådstartaren
    Äldre 26 Aug 18:35
    #6

    Jag bor i Borås. Akupunktur har jag testat och våtväst i varmt vatten. Tyvärr fick jag sluta i Juni med träningen. Det gjorde att jag höll mig nåt så när. Vart bor du?


    Anonym (Malmö) skrev 2014-08-26 18:31:17 följande:
    Vart bor du? Du låter som mig för ca 3 år sen. Diskbråk på 2 diskar (visade det sig efter jag tjatat till mig röntgen) o kunde inte röra mig, vården tog mig inte på allvar alls.  Fick träffa en kille här i stan som sysslar med akupunktur och kinesisk medicin och du, jag har varit nästan smärt fri sen dess.  Känner med dig! 

  • Anonym (Citod­on)
    Äldre 26 Aug 18:39
    #7

    Citodon är inte mycket farligare än alvedon. Kodeinet som finns i Citodonet som ger den där extra hjälpen kan dessvärre vara beroende framkallande ... Jag åt maxdos i flera år utan problem. Idag är jag smärtfri men tyvärr funkar nu inte vanliga värktabletter när jag tex har huvudvärk. Bara Citodon fungerar men läkarna vill inte skriva ut något. Tog förut med mig tabletter från England med kodein (de är receptfria där) men nu har tullen satt stopp för det ( man fick tidigare ta hem en årsförbrukning )

  • Anonym (Malmö­)
    Äldre 26 Aug 18:40
    #8
    Anonym (Åh) skrev 2014-08-26 18:35:16 följande:
    Jag bor i Borås. Akupunktur har jag testat och våtväst i varmt vatten. Tyvärr fick jag sluta i Juni med träningen. Det gjorde att jag höll mig nåt så när. Vart bor du?
    Malmö. 
    Tipsar om honom ändå om du skulle vara intresserad. Det låter som en jäkla reklam men jag är honom evigt tacksam! ;) 
    Mattias Hallén http://gulasidorna.eniro.se/f/mattias-hall%C3%A9n-kinesisk-medicin:14910177
  • Presen­s
    Äldre 26 Aug 18:45
    #9

    Självklart borde du magnet röntgas! Om du har nervsmärta kan du ev, vara hjälpt av neurontin eller lyrica. Jag har tidvis haft stor hjälp av TENS. Har du testat det?

  • Anonym (Åh) Trådstartaren
    Äldre 26 Aug 18:49
    #10
    Anonym (Citodon) skrev 2014-08-26 18:39:21 följande:
    Citodon är inte mycket farligare än alvedon. Kodeinet som finns i Citodonet som ger den där extra hjälpen kan dessvärre vara beroende framkallande ... Jag åt maxdos i flera år utan problem. Idag är jag smärtfri men tyvärr funkar nu inte vanliga värktabletter när jag tex har huvudvärk. Bara Citodon fungerar men läkarna vill inte skriva ut något. Tog förut med mig tabletter från England med kodein (de är receptfria där) men nu har tullen satt stopp för det ( man fick tidigare ta hem en årsförbrukning )

    Va konstigt att du inte får något utskrivet medan jag bara ringer ett samtal. Samtidigt är det tvärstopp med magnetröntgen och där får en del, som Drottningen 70 remiss efter första besöket.
Svar på tråden Vill inte börja med Citodon igen men fan, tror det är dax :(