• LängtansBlåaBlomma

    Mådde du bra i början och sämre i slutet?

    Jag väntar mitt första barn och är nu i v 22. Jag har mått oförskämt bra under graviditeten hittills. Inget illamående eller smärta. Bara småsaker som ömma bröst, mer känslosam och nån enstaka natt med kramp i vaden.

    Jag undrar om det finns nån som mådde toppen under början av graviditeten, och sen har det vänt totalt med krämpor och sjukskrivning?


    kampenmotpco.blogg.se/ - äntligen gravid! BF 1/1 2015
  • Svar på tråden Mådde du bra i början och sämre i slutet?
  • Pernilla0414
    LängtansBlåaBlomma skrev 2014-08-26 21:05:21 följande:

    Jag väntar mitt första barn och är nu i v 22. Jag har mått oförskämt bra under graviditeten hittills. Inget illamående eller smärta. Bara småsaker som ömma bröst, mer känslosam och nån enstaka natt med kramp i vaden.

    Jag undrar om det finns nån som mådde toppen under början av graviditeten, och sen har det vänt totalt med krämpor och sjukskrivning?


    kampenmotpco.blogg.se/ - äntligen gravid! BF 1/1 2015
    Hej!

    Jag har med mått oförskämt bra från gravid vecka 1 :), endast hunger, ömma bröst o kramp i vaden nån gång på natten.

    Är i vecka 34 nu och kan väl säga att först nu jag börja känns mig gravid. Tröttare, lite ont i höft/ländrygg o fogarna. lite illamående, lite halsbränna. Alltså lite gott o blandat;) men inte så illa så jag känner att jag behöver sjukskrivaS. Ha kunnat träna hårt hela graviditeten också :)

    Så man kan nog ha tur o må toppen (eller iaf ok) hela graviditeten :)
  • LängtansBlåaBlomma

    Tack för ditt svar. Det känns "lyxigt" att ta ledigt några veckor innan bf enbart pga trötthet, men förmodligen kommer jag få andra symptom/krämpor som gör att jag verkligen behöver vila upp mig. Känns svårt att förutse nu när jag är andra trimestern och mår mestadels dom vanligt.


    kampenmotpco.blogg.se/ - äntligen gravid! BF 1/1 2015
  • mia44

    Jag har mått väldigt bra hela graviditeten och är på BF dagen idag. 
    Nästan oförskämt. Speciellt nu när man VILL känna saker å hoppas på att förlossningen ska dra igång. Enda har varit lite mensvärk sista veckan å liite ont i beckenet när jag ansträngt mig mycket. 

  • Pajret

    Det är så otroligt skönt och lugnande att läsa att det är fler än jag som mår bra.


    Tankarna går ju och det känns nästan att något ska ha gått fel och graviditeten är avbruten när man mår så här bra. Är bara i v.7 men upplever inte alls de krämpor som många andra pratar om.
    Så får hålla tummarna att det fortsätter såhär =D

  • LängtansBlåaBlomma

    Jag borde vara nöjd - vem vill må dåligt och ha ont? Samtidigt grubblar jag på om det kan vända snabbt.


    kampenmotpco.blogg.se/ - äntligen gravid! BF 1/1 2015
  • Pajret
    LängtansBlåaBlomma skrev 2014-09-01 23:13:34 följande:

    Jag borde vara nöjd - vem vill må dåligt och ha ont? Samtidigt grubblar jag på om det kan vända snabbt.



    Skulle vara kul med en liten uppdatering.
    Hur känns det nu och har du fortsatt att må bra?
    Jag är nu i v.22 och jag mår toppen.
    Är nyfiken på om det kan fortsätta så här. =)
  • LängtansBlåaBlomma

    Är i v 39 och mår toppen! Lite trött och så har fötterna och händerna börjat svullna och klia. Men inte mer än att det är lite jobbigt, men är ledig nu så blir mycket vila.


    kampenmotpco.blogg.se/ - äntligen gravid! BF 1/1 2015
  • LängtansBlåaBlomma

    Glömde lägga till att jag mellan ca v 24 och v 36 hade stundtals ont under revbenet när jag satt upp och var upprätt en längre stund/dag. Det var som stramande håll. Jag fick Alvedon utskrivet och såg till att vila när jag kunde. Så helt perfekt har graviditeten inne varit. Men bra överlag och i princip utan problem.


    kampenmotpco.blogg.se/ - äntligen gravid! BF 1/1 2015
Svar på tråden Mådde du bra i början och sämre i slutet?