• corran

    Vi som väntar syskon med BF i Maj!

    Hej! Idag fick jag det efterlängtade plusset, vår son på 1 år ska bli storebror!! :)
    BF blir runt den 7e Maj :)

  • Svar på tråden Vi som väntar syskon med BF i Maj!
  • Lollipoppan
    corran skrev 2014-08-26 21:09:44 följande:

    Hej! Idag fick jag det efterlängtade plusset, vår son på 1 år ska bli storebror!! :)
    BF blir runt den 7e Maj :)


    Grattis! Plussade för ca en vecka sedan. Blir 3e barnet för oss. Syskonen är 7 & 4 år.
  • corran
    Lollipoppan skrev 2014-08-31 14:50:17 följande:
    Grattis! Plussade för ca en vecka sedan. Blir 3e barnet för oss. Syskonen är 7 & 4 år.
    Tack detsamma! :) Var roligt, har ni alltid velat ha 3 barn? (eller kanske fler också)? :)
  • Lollipoppan
    corran skrev 2014-08-31 15:27:37 följande:
    Tack detsamma! :) Var roligt, har ni alltid velat ha 3 barn? (eller kanske fler också)? :)
    Nej det växte fram efter ett tag. Såklart efter vi gjort oss av med alla bebissaker .

    Och detta blir definitivt sista. BF blir 4 maj, samma dag som lilla tjejen fyller 5 år.

    Vill ni ha fler än två?
  • corran
    Lollipoppan skrev 2014-08-31 16:23:59 följande:
    Nej det växte fram efter ett tag. Såklart efter vi gjort oss av med alla bebissaker .

    Och detta blir definitivt sista. BF blir 4 maj, samma dag som lilla tjejen fyller 5 år.

    Vill ni ha fler än två?
    Typiskt, men kanske roligt att inhandla saker också? :) 
    Va kul med samma bf datum! 

    Vi har sagt minst 2 max 3, men jag tror det blir 3, jag hoppas det iaf :) men det får bli om några år isf!
  • Lollipoppan
    corran skrev 2014-08-31 16:58:56 följande:
    Typiskt, men kanske roligt att inhandla saker också? :) 
    Va kul med samma bf datum! 

    Vi har sagt minst 2 max 3, men jag tror det blir 3, jag hoppas det iaf :) men det får bli om några år isf!
    Ja det känns lite grann som med första, man får köpa helt ny vagn, bilbarnstol, kläder mm

    Det blir väl syskonvagn för er?
  • corran
    Lollipoppan skrev 2014-08-31 20:44:25 följande:
    Ja det känns lite grann som med första, man får köpa helt ny vagn, bilbarnstol, kläder mm

    Det blir väl syskonvagn för er?
    Tycker det är riktigt roligt att inhandla och planera! :)

    Jadu, jag vet faktiskt inte.. har funderat av och till på de där med syskonvagn, hoppas att vi inte ska behöva köpa en!
    Sonen kommer var 1 år och 9-10 månader när bebisen anländer, bebisen föds ju i början av maj så hoppas kunna använda bärsele/sjal till bebisen så får sonen åka vagn. Även köpa en ståbräda, när brukar barnen vara stora nog att kunna stå på en ståbräda kortare sträckor med vagnen? 

    Sen när snön kommer så får bebisen ta vagenen så bäddar jag ner sonen i pulkan om vi ska gå en sväng. Det är min tanke nu iaf sen får vi se hur det går. Kommer nog inte att köpa en syskonvagn innan förlossningen iaf, isf efteråt om vi märker att det inte går utan! 
     
  • corran

    Har 2 st vagnar också så när jag och sambon ska iväg tillsammans men barnen så kan vi ta varsinn vagn också :) jag hoppas att det kommer funka iaf!

  • Lollipoppan
    corran skrev 2014-08-31 20:53:03 följande:
    Tycker det är riktigt roligt att inhandla och planera! :)

    Jadu, jag vet faktiskt inte.. har funderat av och till på de där med syskonvagn, hoppas att vi inte ska behöva köpa en!
    Sonen kommer var 1 år och 9-10 månader när bebisen anländer, bebisen föds ju i början av maj så hoppas kunna använda bärsele/sjal till bebisen så får sonen åka vagn. Även köpa en ståbräda, när brukar barnen vara stora nog att kunna stå på en ståbräda kortare sträckor med vagnen? 

    Sen när snön kommer så får bebisen ta vagenen så bäddar jag ner sonen i pulkan om vi ska gå en sväng. Det är min tanke nu iaf sen får vi se hur det går. Kommer nog inte att köpa en syskonvagn innan förlossningen iaf, isf efteråt om vi märker att det inte går utan! 
     
    Det funkar säkert. Hade ståbräda men då var iofs storasyster 3 år. Men hon gick ju mest bredvid. Så det funkar nog med en som är 2 år . Bärsjal är nog bra, funderar på att skaffa det jag med.
  • corran
    Lollipoppan skrev 2014-09-01 08:41:11 följande:
    Det funkar säkert. Hade ståbräda men då var iofs storasyster 3 år. Men hon gick ju mest bredvid. Så det funkar nog med en som är 2 år . Bärsjal är nog bra, funderar på att skaffa det jag med.
    Ja jag hoppas det :) Ja det verkar riktigt bekvämt och smidigt med sjal, aldrig testat men tror att det är en bra grej!

    Hur mår du då? :)
Svar på tråden Vi som väntar syskon med BF i Maj!