• ÄlskarBenjaminSyrsaMestAvAllt

    Vill inte vara ihop med en begagnad person

    Hejsan jag har ett problem jag vill gärna ha en partner men inte en som är begagnad och de är omöjliga att hitta idag. Vill inte ha känslan över att min partner har haft någon tidigare. Problemet är att jag har själv 2 ex. Om jag har en som haft någon förut så skulle jag plågas av att de har haft någon tidigare. Jamen jag blir nog singel för livet

  • Svar på tråden Vill inte vara ihop med en begagnad person
  • Anonym (suck)

    Så det är okej för dig att ha ett förflutet men inte den du dejtar? Suck.

  • Chester Copperpot

    Du får söka dig till yngre skaror. Jag har hört att konfirmationsledare ska vara ett bra sätt att komma i kontakt med fjortisar. Det eller handbollsdomare, möjligtvis. Det finns fullt av oskulder därute. Lycka till!

  • Anonym
    Anonym (suck) skrev 2014-08-27 01:37:41 följande:

    Så det är okej för dig att ha ett förflutet men inte den du dejtar? Suck.


    Därför förväntar jag mig inte att jag har möjlighet att dejta någon. Jag skämms över att ha 2 ex
  • Anonym
    Chester Copperpot skrev 2014-08-27 01:40:09 följande:

    Du får söka dig till yngre skaror. Jag har hört att konfirmationsledare ska vara ett bra sätt att komma i kontakt med fjortisar. Det eller handbollsdomare, möjligtvis. Det finns fullt av oskulder därute. Lycka till!


    Ja det blir svårt
  • Anonym (suck)
    Anonym skrev 2014-08-27 01:41:18 följande:
    Därför förväntar jag mig inte att jag har möjlighet att dejta någon. Jag skämms över att ha 2 ex
    Varför? Vad är det som är så illa med det?
    Man ger sig in i en relation med planen att vara tillsammans förevigt. Men det funkar inte alltid. Och för bådas skull, för att man ska må bra, så går man skilda vägar. Ska man sen behöva leva ensam resten av sitt liv på grund av det? Eller stanna i en relation som är dålig.
  • ÄlskarBenjaminSyrsaMestAvAllt
    Anonym (suck) skrev 2014-08-27 01:51:17 följande:

    Varför? Vad är det som är så illa med det?

    Man ger sig in i en relation med planen att vara tillsammans förevigt. Men det funkar inte alltid. Och för bådas skull, för att man ska må bra, så går man skilda vägar. Ska man sen behöva leva ensam resten av sitt liv på grund av det? Eller stanna i en relation som är dålig.


    Jag skulle inte klara det. Jag är en svartsjuk person
  • Anonym (suck)
    ÄlskarBenjaminSyrsaMestAvAllt skrev 2014-08-27 01:56:13 följande:
    Jag skulle inte klara det. Jag är en svartsjuk person
    Svartsjuk på vad?

    Jag förstår ärligt talat inte folk som dig. Vad din partner gjorde innan den träffade dig spelar väl ingen roll? Det är väl vad personen gör nu, idag och i framtid som spelar någon roll.
  • Anonym (hm)

    Ts jag tror nästan du borde gå i terapi för det där det låter som någon fix idé faktiskt. Alla är vi mer eller mindre "bättre" begagnade. Att finna någon orörd låter nästan lite religiöst. Skit i vad han/hon gjort innan och intressera dig mer för framtiden. Det är nog ingen höjdare att börja leta ungdomar när man kommit upp en bit i ålder. Låter rätt udda faktiskt.

  • Nyfiken gul
    ÄlskarBenjaminSyrsaMestAvAllt skrev 2014-08-27 01:56:13 följande:
    Jag skulle inte klara det. Jag är en svartsjuk person
    Då är det DITT problem - inte en pojkväns problem.

    Svartsjuka kan ALDRIG vara någon annans  problem eller någon annans fel.

    Du måste jobba på att bli av med den.   Det är BARA DITT ansvar. 
    Alexander -98- Isaac -00- Victor -08-
  • Nyfiken gul

    jag vet inte din ålder men tro mig  - även en som är oskuld skulle du hitta saker att bli svartsjuk över. 

    Jag ska inte öka din noja ännu mer men att träffa en partner som inte haft någon innan kan göra din nojja ännu värre i form av att svartsjukan blir tvärtom. Du kommer alltid undra om han nu fått smak på tjejer och förhållanden och drar vidare till nästa- du kommer alltid undra NÄR han drar... 

    Jag har levt med en svartsjuk man och det finns alltid saker som triggar igång svartsjukan ännu värre.  

    Svartsjukan är en sjukdom och den måste man göra något åt. 


    Alexander -98- Isaac -00- Victor -08-
Svar på tråden Vill inte vara ihop med en begagnad person