• Stårschan

    Norrlänning - var stannar du och äter?

    På resan längs E4:an - var stannar du för mat-och-kisspaus?

    Och följdfråga - är stoppstället föremål för hetsiga diskussioner i bilen?

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Norrlänning - var stannar du och äter?
  • Katjamamma

    Oftast behöver vi inte stanna och om vi gör det är det bara för ett snabbt blöjbyte i Tönnebro eller Gävle bro eller Max i Sundsvall eller Örnsköldsvik beroende på åt vilket håll vi åker! Flört

  • Majsan70

    Det brukar bli Max i Sundsvall när vi åker upp till Umeå. På väg hem till Göteborgs närhet där vi bor stannar vi på Höga Kusten hotellet samt på McD Arlanda stad.

  • Kereza

    Nu är jag iofs Hälsinge när jag är i Sverige (iaf i ett år till - sen lutar det åt Gällivare) men jag gillar Tönnebro - det ligger bra till mellan hemstaden, föräldrarnas respektive hem samt resten av världen :) 

    Och så gillar jag deras öppet-tider på restaurangen; de har öppet dygnet runt, utom på millenieskiften :) 

  • lövet2

    Det beror ju på hur långt vi ska. Egentligen har vi alltid mest åkt inlandet, och då har vi haft fasta hållplatser (Sorsele, Storuman, Dorotea). De gånger det blivit E4, så har vi stannat där det passat bäst. Rastplatser, grillar och bensinstationer om vartannat ...

  • Stårschan

    Jag tror dessvärre att Snäckan i Harmånger är stängd, men jag kan ha fel. Det var ju länge ett av de få ställena som hade nattöppet.

    Själv är jag en sucker för Tönnebro, mest för att det ligger så vackert till.

  • Duckan

    Ingen av dessa. Vi reser så mycket högre upp (Torndedalen) att vi stannar för mat först i Ö-vik eller Umeå. Provat diverse vägställen och inget är bra så det blir ofta Max eller Mc Donalds.

  • Hanks

    Har börjat svänga in på Pizzeria Robertos i Hudiksvall, riktigt goda och lagom stora pizzor :) Före det så var det Hakkegård.

  • Adorabellen

    Alltid tönnebro eftetsom att det är enkelt att byta på vår dotter och ge henne mat :) annars blir det väl stopp på vilken mack som helst längs vägen om det behövs en kiss eller rökpaus.

Svar på tråden Norrlänning - var stannar du och äter?