• MsFundersam

    Emmaljunga läder eller tyg?

    Jag tänker beställa en emmaljunga duo s med lufthjul. Nu är den stora frågan: ska det vara läder eller tygklädsel? Läder borde vara lättare att torka av (har stor vit hund som tappar en hel del päls, överallt!) men sen har jag läst att den kan. Bli onödigt varm sommartid? Någon som har erfarenhet av emmaljungas läderklädsel?

  • Svar på tråden Emmaljunga läder eller tyg?
  • Griseknoen35

    Jag rekommenderar tyg. Läder är grymt snygg men kommer tex hjulen i kontakt med lädret blir det fula märken som inte går bort. Tygvagnar är inte så svårt att hålla rent, ta för vanan att torka av med en fuktig trasa regelbundet och ta av och tvätta ibland. Vagnen brukar medt bli smutsig när barnet börjar sitta med smutsiga ytterkläder eller äter i vagnen

  • Griseknoen35
    elinka skrev 2014-08-27 10:28:34 följande:

    Emmaljunga har ingen läderklädsel, det är konstläder, plast alltså...


    Ja det är väl ganska självklart? Den kallas läder i folkmun vilket dom flesta vet. Även fejkade skinnjackor säger man skinnjacka om.
  • MsFundersam

    Tack för din åsikt! Jo jag vet att det är konstläder och därför funderar jag också om det blir varmt sommartid när lädret inte andas. Men samtidigt vet jag ju att jag aldrig skulle byta ut våra (konst?)lädersoffor mot tyg. De är så otroligt lätta att hålla rena från hund- o katthår och annat matspill. Men det är ju soffor det, lite annat kanske mend en vagn :)

Svar på tråden Emmaljunga läder eller tyg?