• Svar på tråden Vilken dag byter ni på?
  • vampyria2

    Vi har ett litet konstigt upplägg då sonens pappa bor en bit bort och han går i skolan här, pappan har varje helg hämtar fredagar i skolan, var annan söndag lämnar han hos mig och var annan måndag i skolan

    12 åringen kommer till mig var annan lördag men dräller lite som han vill, vi har ju var annan vecka men han är ju så stor nu så han får komma och gå lite som han vill

  • Alvine

    Söndagar. Jobbar helger och har då rast 12-14.30, barnen kommer/åker vid den tiden.

  • Gweny

    måndagar i skolan.

    En vän hade så, men dem och lärarna märkte att sonen inte mådde bra av det och blev stökig osv, så dem ändrade till att byta på helgen, då blev allt mycket bättre för sonen och han tog det lättare.

  • nica

    Söndagar.

    Varför är de så många som byter utan att träffa den andra föräldern?

    Jag klarar verkligen inte av mina pojkars pappa men vi behöver klart prata om hur de gått m.m. sen att de är viktigt att barnen kan säga hej då utan stress.

  • Missyk

    Vi byter i skolan för att pojken mår bäst av detta då det alltid uppstår en obehaglig situation mellan föräldrarna. Han slipper ha ont magen i för dessa möten

  • Floria

    Vi byter måndagar. Provade söndagen men vi alla kände att vi behövde få hela helger med/utan barn.

  • essemia

    Vi byter på måndagar, den ena föräldern lämnar på förskolan på morgonen och den andra hämtar. Funkar jättebra. Under måndagen lämnar den föräldern som haft dottern en liten "rapport" till den andra föräldern.

  • Royalle
    nica skrev 2014-10-03 21:47:42 följande:

    Söndagar.

    Varför är de så många som byter utan att träffa den andra föräldern?

    Jag klarar verkligen inte av mina pojkars pappa men vi behöver klart prata om hur de gått m.m. sen att de är viktigt att barnen kan säga hej då utan stress.


    För vår tjej blir det mer stress när jag och pappan träffas eftersom han aldrig vill komma till oss och inte vill att vi kommer till honom utan han arrangerar bytena på parkeringar och stormarknader istället. Skolan är en bra neutral och trygg plats.
  • nica
    Royalle skrev 2014-11-06 08:06:40 följande:

    För vår tjej blir det mer stress när jag och pappan träffas eftersom han aldrig vill komma till oss och inte vill att vi kommer till honom utan han arrangerar bytena på parkeringar och stormarknader istället. Skolan är en bra neutral och trygg plats.


    Oj låter stressande förstår varför de bytas på skolan då.
  • Schna

    Måndagar, det passar oss föräldrar bäst. Fast efter skola/dagis, i hemmet. Alternativt att vi hämtar samtidigt och skjutsar hem den andre efteråt.

Svar på tråden Vilken dag byter ni på?