• Anonym (Arg)
    Äldre 27 Aug 11:48
    67121 visningar
    300 svar
    300
    67121

    Pedagogen förstörde hennes frisyr, fsk betala!?

    I fredags tog jag min dotter till frisören för första gången (afrofrisör) och lät fläta hennes hår. Hon blev jättefin och var så nöjda och dottern var glad över att slippa hantera det tjocka håret hela tiden.
    Det kostade närmare 1200, det kändes i plånboken, men jag har velat göra det länge och hade sparat ett tag för att ha råd att göra det.

    Igår när jag hämtade så hade den pedagog som aldrig kan låta bli hennes hår (hon kommer alltid hem i en annan frisyr än den hon hade när jag lämnade henne) så hade hon tagit bort alla flätor och gjort en egen twistgrej på henne! Är så arg och ledsen! Alla pengar bara bortkastade för att pedagogen inte kan låta bli hennes hår!
    Hon hade gått hem när jag hämtade och det var inte hennes ordinarie där så var ingen som kunde förklara när jag blev arg.
    Kan jag kräva pengarna från förskolan!? Eller ska jag kontakta chefen och berätta!?

  • Svar på tråden Pedagogen förstörde hennes frisyr, fsk betala!?
  • Äldre 27 Aug 11:49
    #1

    Oj vad märkligt att hon tar ut alla flätor?!!
    jag hade också blivit jättearg. hon får betala från sina privata pengar tycker jag. Ta ett snack med henne idag!

  • Anonym (inte ok)
    Äldre 27 Aug 11:55
    #2

    Prata med pedagogen först, förklara hur irriterad du blir och att hon inte har rätt att göra som hon vill med din dotters hår.
    Förklara vad det kostade, hur lång tid det tog och att du vill ha de pengarna av henne eller att hon tar dottern med sej till det ställe ni var på och ser till att få det omgjort.
    Om pedagogen inte vill tillmötesgå dina krav så gå vidare och prata med chefen.

    Lycka till!

  • Anonym (f)
    Äldre 27 Aug 11:57
    #3

    Men OJ!
    Ja, prata med pedagogen och går det inte fram så ta det med chefen.

    Nyfiken, hur länge ska flätorna tänkas hålla? (om man inte tar bort dom dagen efter dvs..)

  • Honung­sblomm­an
    Äldre 27 Aug 11:59
    #4

    Men shit! Snacka om gränslöst beteende!

    Givetvis ska förskolan stå för detta. Sedan om förskolan i sin tur kräver pengar av personen som gjorde detta, det är en annan femma. Men DU ska ha pengar för detta, helt klart.

  • Äldre 27 Aug 12:00
    #5

    Är hon sinnessvag den där pedagogen?

    Visst har jag gjort en och annan frisyr på barn jag har jobbat med men då har det handlat om en fläta som lossnat eller hårsnodd, hårspänne eller hårband som åkt ur.
    Alt att ett barn kommit med håret bara vanligt hängande men velat få en fläta el dyl, men aldrig i livet att jag skulle fläta ut såna flätor!
    Det jämställer jag med att klippa barnens hår på förskolan!

  • Anonym (Arg) Trådstartaren
    Äldre 27 Aug 12:00
    #6
    Anonym (f) skrev 2014-08-27 11:57:14 följande:

    Men OJ!
    Ja, prata med pedagogen och går det inte fram så ta det med chefen.

    Nyfiken, hur länge ska flätorna tänkas hålla? (om man inte tar bort dom dagen efter dvs..)


    Upp till en månad har min kompis döttrar kunnat ha innan det behöver göras om, beror på hur ofta det tvättas osv.
  • Fjäril­slarv
    Äldre 27 Aug 12:02
    #7

    jävligt udda beteende av pedagogen! ja självklart ska hon  betala!

  • Äldre 27 Aug 12:04
    #8

    Nämen sådär borde hon ju ha fattat att man inte kan göra!
    Det syns ju tydligt när det är riktiga frisörflätor som är gjorda! 

  • Anonym (f)
    Äldre 27 Aug 12:09
    #9
    Anonym (Arg) skrev 2014-08-27 12:00:14 följande:
    Upp till en månad har min kompis döttrar kunnat ha innan det behöver göras om, beror på hur ofta det tvättas osv.
    Helt sjukt.. Det lär ju ha tagit tid att ta ur alla flätor, hon borde ju ha fattat att det ligger en hel del jobb bakom dom också så jag förstår inte att hon vågade gå och röra dom.
    Hon borde veta hut!
  • Anonym (Arg) Trådstartaren
    Äldre 27 Aug 12:12
    #10
    Anonym (f) skrev 2014-08-27 12:09:32 följande:
    Helt sjukt.. Det lär ju ha tagit tid att ta ur alla flätor, hon borde ju ha fattat att det ligger en hel del jobb bakom dom också så jag förstår inte att hon vågade gå och röra dom.
    Hon borde veta hut!
    De andra sa att hon suttit i hennes famn under vilan och inte velat sova, så det var säkert då Rynkar på näsan
Svar på tråden Pedagogen förstörde hennes frisyr, fsk betala!?