• Memmis1

    ÄL test reagerar på graviditet.

    Så här ser ett positivt ÄL test ut som reagerar på graviditet.

  • Svar på tråden ÄL test reagerar på graviditet.
  • Sweetish

    Nu vet jag inte om du skrev det i andra tråde men vilken dag är detta taget? Förre beräknad mens eller efter?

  • Anonym
    Sweetish skrev 2014-08-27 14:38:27 följande:

    Nu vet jag inte om du skrev det i andra tråde men vilken dag är detta taget? Förre beräknad mens eller efter?


    3dagar före bim
  • Anonym
    Sweetish skrev 2014-08-27 14:38:27 följande:

    Nu vet jag inte om du skrev det i andra tråde men vilken dag är detta taget? Förre beräknad mens eller efter?


    Sedan är de ju så klart olika hur mycket hormon man kommit upp i.
    Finns ju så låg hormonare med.
  • Anonym

    Jag har ingen aning om vad jag är. Jag vet bara att förra graviditeten (missfall) så var det svagt positivt gravtest kvällen innan bmi och betydligt tydligare morgonen därpå. Jag vet inte hur det är med ägglossningstest i vanliga fall. Har sett att många har typ jätteljust eller helt blankt bara några dagar efter ägglossning. Mitt streck var ju nästintill lika starkt som det andra strecket igår vilket gör mig fundersa. Det var 7 dagar efter ÄL igår.

  • Sweetish

    Oj va visst jag som skrev under sista anonyma. Helt blankt grav test. Hopplöst. Trött och låg man blir har nog inte tagit sig denna gången heller. Har aldrig hört om någon som behövt kämpa för att bli gravid innan jag tänkte tanken att jag vill ha barn. Vet när jag har ägglossning. Har sex när man ska och fler ggr därtill. Dricker inte, röker inte, dricker inte kaffe, knarkar inte. Äter bra mat. Motionerar 1 timme om dagen. Har sex i rätt ställningar. Ligger kvar efteråt. Har tänkt massa på det. Låtit bli att tänka på det alls och ändå så händer då fan ingenting. När jag blev gravid förra gången gick jag fortfarande på p-piller. Missfall i vecka 6. Hatar detta!

  • Anonym

    Kom å tänka på en annan sak en del har ju svagt positiva ÄL test hela cykeln.
    Jag själv hade svagt positiva några dar innan och efter ÄL och även runt mens.
    Men som sagt så var dom svaga något ljusare än de ljusa på bilden

  • Anonym
    Anonym skrev 2014-08-27 17:02:35 följande:

    Jag har ingen aning om vad jag är. Jag vet bara att förra graviditeten (missfall) så var det svagt positivt gravtest kvällen innan bmi och betydligt tydligare morgonen därpå. Jag vet inte hur det är med ägglossningstest i vanliga fall. Har sett att många har typ jätteljust eller helt blankt bara några dagar efter ägglossning. Mitt streck var ju nästintill lika starkt som det andra strecket igår vilket gör mig fundersa. Det var 7 dagar efter ÄL igår.


    De kanske är lite dumt att testa sig så tidigt efter som men oftast har en luteralfas på 14 dagar.
    Och ägget oftast tar 7-10 dagar på sig att vandra till livmodern och festa.
    Ja menar lixom då har man ju inte ens en gång börjat producera hcg hormon!
  • Anonym
    Anonym skrev 2014-08-27 20:26:19 följande:
    De kanske är lite dumt att testa sig så tidigt efter som men oftast har en luteralfas på 14 dagar.
    Och ägget oftast tar 7-10 dagar på sig att vandra till livmodern och festa.
    Ja menar lixom då har man ju inte ens en gång börjat producera hcg hormon!
    De e ju olika för alla vissa tar de bara 3-4 dagar för ägget att vandra
  • Memmis1
    Sweetish skrev 2014-08-27 17:35:14 följande:

    Oj va visst jag som skrev under sista anonyma. Helt blankt grav test. Hopplöst. Trött och låg man blir har nog inte tagit sig denna gången heller. Har aldrig hört om någon som behövt kämpa för att bli gravid innan jag tänkte tanken att jag vill ha barn. Vet när jag har ägglossning. Har sex när man ska och fler ggr därtill. Dricker inte, röker inte, dricker inte kaffe, knarkar inte. Äter bra mat. Motionerar 1 timme om dagen. Har sex i rätt ställningar. Ligger kvar efteråt. Har tänkt massa på det. Låtit bli att tänka på det alls och ändå så händer då fan ingenting. När jag blev gravid förra gången gick jag fortfarande på p-piller. Missfall i vecka 6. Hatar detta!


    Tycker inte du ska deppa ihop även om de e svårt att inte göra de, vet hur de känns.
    Du vet ju i alla fall att du kan bli gravid, å de e ju ett jätte plusGlad
    Jag och min sambo försökte i 5 år tills de tog sig och då har jag aldrig någonsin använt annat skydd än kondom innan vi bestämde oss.

    Men till slut satte de sig så nu hoppas jag bara för allt i världen att den lilla stannar kvar där inne.

    Du som blir gravida med preventiv medel borde ju vara mer fertil än migGlad
    Tror nog du får en bebis snart du med.
    Hur länge har ni försökt?
  • Memmis1
    Anonym skrev 2014-08-27 20:15:01 följande:

    Kom å tänka på en annan sak en del har ju svagt positiva ÄL test hela cykeln.
    Jag själv hade svagt positiva några dar innan och efter ÄL och även runt mens.
    Men som sagt så var dom svaga något ljusare än de ljusa på bilden


    Anonym skrev 2014-08-27 20:28:08 följande:
    De e ju olika för alla vissa tar de bara 3-4 dagar för ägget att vandra
    Skrev dessa inlägg med glömmer sätta kryssa i Tungan ute

Svar på tråden ÄL test reagerar på graviditet.