• Äldre 27 Aug 13:13
    2807 visningar
    2 svar
    2
    2807

    Kan inte begrava min dotter pga av papperslarv

    Som rubriken lyder...
    Förlorade våran dotter när hon var ca i vecka 28. 
    Fick reda på idag att vi inte kan jordfästa våran henne än, pga av att en läkare inte har fyllt i dödscertifikatet rätt.
    Och den läkare som har fyllt i det har vi aldrig ens träffat!
    DESSUTOM har denne läkare som har fyllt i det, naturligtvis semester nu också! skulle återkomma nästa vecka... 


    så mera väntande, på läkare, skatteverket, kyrkan... 

    någon som vart med om något liknande?
  • Svar på tråden Kan inte begrava min dotter pga av papperslarv
  • AnnC
    Äldre 27 Aug 18:38
    #1

    Jag har varit med om pappersslarv när min pappa dog. Ja det är nog så jobbigt o vänta på massa formella saker när man dessutom är i sorg. Kan ingen annan läkare hjälpa er? Annars är det ju inte såå långt till nästa vecka, men jag vet att man gärna vill ha det gjort... Beklagar att du förlorade din dotter! Har tyvärr också förlorat en dotter. Kram

  • Anonym
    Äldre 1 Sep 12:27
    #2
    phyllomedusa skrev 2014-08-27 13:13:41 följande:

    Som rubriken lyder...
    Förlorade våran dotter när hon var ca i vecka 28. 
    Fick reda på idag att vi inte kan jordfästa våran henne än, pga av att en läkare inte har fyllt i dödscertifikatet rätt.
    Och den läkare som har fyllt i det har vi aldrig ens träffat!
    DESSUTOM har denne läkare som har fyllt i det, naturligtvis semester nu också! skulle återkomma nästa vecka... 


    så mera väntande, på läkare, skatteverket, kyrkan... 

    någon som vart med om något liknande?
    Beklagar förlusten :( <3
    När föddes hon? Enligt lagen är har ALLA rätt till att begravas inom 4 veckor, om inte särskilda skäl föreligger, typ obduktion som kan ta lite tid. Kan du komma i kontakt med förlossningsläkaren? Denna borde ju rimligtvis vara den som skriver certifikatet? Annars bör du ha rätt till att kräva att det blir gjort snarast! Det är grymt att utsättas för vårapparaten när man befinner sig i kris, så jag känner verkligen med dig <3
    Om du vill, så finns det en hemlig grupp på fb där vi mist-föräldrar stöttar varandra.
    (jag miste själv min nyfödda son vid förlossningen i december).
Svar på tråden Kan inte begrava min dotter pga av papperslarv