• Hallonpuffen1

    Hur tidigt kan man ta ett grav-test egentligen?

    Hejsan!
    Jag och min pojkvän försöker bli gravida med en liten. Den 20.8 hade jag ägglossning vilket betyder att det har gått 1 vecka sen det. Redan några dagar efter äl började jag få konstiga stickningar vid ena äggstocken vilket jag har känt av lite även idag och några dagar sen började jag känna lite stickningar i brösten också. Jag har blivit sugen på alla slags sötsaker och magen känns inte riktigt normal. Jag vet inte om jag bara inbillar mig eller inte men jag hoppas ju att det är en liten bebis på g :) Min mens borde komma runt den 3.9 men hoppas att den uteblir! Men min egentliga fråga är att hur tidigt man egentligen kan testa sig? Har läst lite omkring att vissa har plussat redan ca. 1 vecka efter äl vilket låter mycket tidigt men är tydligen inte omöjligt. Jag är så otålig och har en stark känsla som säger att jag blivit gravid, men är det för tidigt att testa? Tacksam för svar! :)

  • Svar på tråden Hur tidigt kan man ta ett grav-test egentligen?
  • Anonym

    Ja, jag är bara så otålig. Jag är nästan 100% säker på att jag är gravid men vill bekräfta det med ett test men det kan bra vara att det är för tidigt.

  • fruida

    Jag plussade idag 7-8 dagar efter Äl. Men efter 10 dagar är det större chans har jag för mig.

  • Hallonpuffen1

    Grattis! Jag tog ett ClearBlue plus test idag och jag såg ett mycket svagt streck. Jag vet inte om jag inbillade mig eller inte men jag var med min kompis så jag visade det till henne och hon sa att hon också såg det om man kollade riktigt noga :) hoppas att vi såg rätt! Har ni haft ett jätte svagt streck nångong? Så svagt att man nästan skulle tro att det är negativt? (10 dagar efter ÄL idag)

  • Hallonpuffen1

    Okej! Jag skulle också vänta till den dagen jag förväntade min mens men jag kunde bara inte. Hade en stark känsla som sa att jag måste köpa ett test. Nu är jag jätte orolig att jag och min kompis bara inbillade oss med det där svaga strecket :( Hoppas verkligen att den var där!

  • mona83

    Jag har aldrig planerat mina graviditer än mindre känt mig gravid så då är det väldigt lätt att vänta till just utebliven mens. Men hade det legat planering bakom och försök då hade jag haft svårt att vänta jag med.

    Den här gången hade jag dessutom cerazette när den lilla blev till, går in i v27 i morgon. Så nu fanns ju ännu mindre anledning att misstänka graviditet.

    Men det har jag lärt mig att även svaga streck är positivt svar. Men avvakta ett par dagar och testa igen, borde vara starkare då


    L.O.V.E
  • Hallonpuffen1

    Det var verkligen meningen att du skulle bli gravid! :) Ja, jag skall vänta ett par dagar och testa igen. Känner mig så gravid! Hoppas, hoppas, hoppas att det är en liten bebis på g :)

  • mona83

    Det var tydligen meningen ja, blir absolut sista gången för graviditet och bebis nu. Fick veta i v 17 att min sköldkörtel krånglar så har medicinerat den sen dess och varit sjukskriven för ökad risk för missfall. Kommer inte få föda på hemmaplan sen heller och kommer att bli inlagda för observation eftersom barnet kan få hypertyreos från mig efter födseln. Så föds den lilla så får man säga att det är en riktig överlevare .

    Det sägs ju att man brukar känna på sig när man är gravid så känslan är säkert rätt .


    L.O.V.E
  • Hallonpuffen1

    Nej vad tråkigt! :( Lycka till så hemskt mycket och jag hoppas att bebisen kommer vara frisk och klara sig bra! Hoppas du också frisknar till! Många styrkekramar!

    Ja jag hoppas att känslan stämmer! :)

  • Skumbollen

    Det är väl verkligen olika, jag har både med sonen och med pyret i magen blivit gravid på första ägglossningen efter pillerstop. Så visst kan du vara gravid, denna gång testade jag 10 dagar efter äl och fick negativt. Testade efter 13 dagar och då var det positivt. Med sonen plussade jag efter nio dagar om jag minns rätt.

    Förstår att du gärna vill testa men om du kan hålla dig ett par tre dagar till så hade det nog varit bra :) lycka till!

  • Hallonpuffen1

    Grattis! :) Jag testade idag med ett ClearBlue plus test (10 dagar efter ÄL) och det såg ganska negativt ut men när man tittade riktigt noga kunde man se det svagaste strecket någonsin. Kommer hålla mig i ett par dagar och sedan testa igen och hoppas på ett tydligare och starkare streck. Tack så mycket! :)

  • Skumbollen
    Hallonpuffen1 skrev 2014-08-30 21:34:20 följande:

    Grattis! :) Jag testade idag med ett ClearBlue plus test (10 dagar efter ÄL) och det såg ganska negativt ut men när man tittade riktigt noga kunde man se det svagaste strecket någonsin. Kommer hålla mig i ett par dagar och sedan testa igen och hoppas på ett tydligare och starkare streck. Tack så mycket! :)


    Vad härligt! Så var det för mig på dag tio också, köpte ett digitalt med veckoindikator andra gången, så skönt att slippa undra över eventuella spökstreck etc. Lycka till :)
  • Hallonpuffen1

    Jag skall också köpa den digitala med veckoindikator nästa vecka :) mensen är bereknäd till den 3/9 alltså om 3 dagar. Känner mig så gravid så tror inte att mensen kommer synas till..eller jag hoppas det i alla fall! Strecket var så svagt så det kunde ha varit inbillning men eftersom min vän också såg det om man tittade riktigt noga så det måste ju ha varit där :) Tack så mycket!

Svar på tråden Hur tidigt kan man ta ett grav-test egentligen?