• Bebban

    Fundersam

    Jag och min kille försöker skaffa barn, men min mens blev oregelbunden efter min förlossning för några år sedan, så undrar lite om hur man ska räkna ut sin ägglossning då, jag har skrivit upp för varje månad om hur jag brukar ha min mens och funderar då om det fortfarande är 14dagar mellan mens och ägglossning?

  • Svar på tråden Fundersam
  • Lectin

    När man har oregelbunden mens är det enda som är sig likt varje gång tiden mellan ägglossning till mens.

    Alltså är det tiden från mens till ägglossning som är det som varierar. Det enklaste är att leta efter symtom på ägglossning t.ex. ägglossningsflytningar, att tempen höjs ägglossningsvärk eller något annat som för dig och din kropp är ett tecken på ägglossning. Att använda ägglossningstester är ju också ett alternativ men kan bli väldigt dyrt eftersom man måste börja rätt tidigt för att vara säker på att man haffar ägglossningen men sedan kanske får hålla på flera veckor... Beroende på HUR oregelbunden din mens är förstås.

  • Bebban

    Okej, jag har tyckt mig känna en värk, som jag har trott ha varit ägglossningsvärk, men det kan inte stämma för det är en vecka efter jag har haft min mens, men man kan väl inte ha ägglossning en vecka efter de? Vad ska tempen vara på då? :)

Svar på tråden Fundersam