• Äldre 27 Aug 15:43
    1387 visningar
    8 svar
    8
    1387

    Hur tidigt efter äl har ni plussat?

    Som rubriken lyder :) Personligen så känner jag mig redan gravid 7 dagar efter äl men vågar inte ta ett test än för att det är säkert alldeles för tidigt. Tacksam för svar!

  • Svar på tråden Hur tidigt efter äl har ni plussat?
  • Äldre 27 Aug 20:46
    #1

    Jag kände mig också supergravid redan en vecka efter äl, testade neg bim-2 och bim-1 sen vänta jag ut mensen som inte kom och på bim+2 plussa jag :)

  • Äldre 28 Aug 12:18
    #2

    Det är bara med sista barnet jag var helt säker på att jag var gravid och då testade jag ca 8-9 dagar efter äl och fick ett plus, svagt var det men det var där iallafall redan då

  • Äldre 28 Aug 12:25
    #3

    Åh vad kul! :) 8 dagar sedan hade jag äl och är helt säker på att jag är gravid men vågar inte testa fast samtidigt så vill jag det!

  • Äldre 28 Aug 12:34
    #4

    Testade mig två dagar innan beräknad mens, visade ingenting.
    Provade igen samma dag som beräknad mens och fick ett väldigt svagt plus, testade igen två dagar senare och då var det starkare! Lycka till Glad

  • Äldre 28 Aug 12:44
    #5

    Grattis! och tack! :) jag hoppas verkligen att det är en liten på g! Men vad tycker ni, kan man testa sig redan även det är så tidigt? Det finns ju en stor risk att det blir neg även jag skulle vara gravid men jag är så otålig! Min mens borde komma runt den 3.9 och hoppas verkligen att den uteblir!

  • Äldre 28 Aug 12:49
    #6

    Mitt första var ett sånt från clear blue "testa tidigt" men det stod på förpackningen att om man testar 4 dagar innan beräknad mens så var det bara 60% säkerhet på testet, så det KAN ju visa fel! Tycker du ska vänta till den 3/9 om du orkar så är det mer säkert :)

  • Äldre 28 Aug 12:52
    #7

    På CBs analoga test står det att det är ca 40% chans (minns inte exakta siffrorna men ungefär) till plus på bim-3, 65% chans på bim-2, 85% chans på bim-1 och 99% chans på bim.
    Digitala test ger sällan utslag före bim

  • Äldre 28 Aug 17:13
    #8

    Ja ni har nog rätt. Jag borde vänta och skall försöka göra det. Jag hoppas att det är faktiskt nåt på g i magen! :) Jag har aldrig varit såhär säker på att jag är gravid!

Svar på tråden Hur tidigt efter äl har ni plussat?