• Aniiee

    Inofficiella tråden om spel och spelreleaser

    Hej folket!

    Lilla miss gamergirl hade tråkigt, gjorde en youtubevideo om höstens nya spel och kände att det jag ville göra en tråd om spel, spelnyheter, releaser, osv. För att.... ja, hade tråkigt som sagt. 

    Så. Därför...... Jag kommer uppdatera den här tråden med spelreleaser varje vecka, lite kommentarer, länkar, trailers kanske. I övrigt är ordet fritt, så länge det handlar om spel. Efterlysningar, tips, råd, allmän debatt, kör på bara. Det går även bra att PMa mig om det är något (kanske du letar efter ett spel att ge någon annan FL:are i julklapp, eller nåt).

    Så, jag bara drar den här veckans (v35) intressanta spelreleaser (och med "intressanta" menar jag att jag skippar mobilspelen.....för det är alltid väldigt många.):

    3ds:
    Professor Layton vs Phoenix Wright Ace Attourney - Pusselspel där två välkända franchises möts. Metacritic* score: 79

    PS3;
    Madden NFL 15 - Amerikansk fotboll. Metacritic Score: 82 (även ps4, Xbox360, Xbone)

    PS4:
    Metro Redux - Metro: 2033 och Metro Last light i dubbelpack, uppdaterad grafik osv. Metacritic score: 82 (även på PC, Xbone)

    PS Vita:
    Hyperdimension Neptunia Re:Birth1, JRPG. Metacritic Score: 73

    Jag kommer vid tillfälle införskaffa Professor Layton och Hyperdimension Neptunia. 

    Nåväl. Tjata på.

    *Metacritic är en hemsida som samlar ihop så många recensioner gjorda av speljournalister och liknande proffs de kan hitta och bakar ihop poängen till ett medeltal.

    Min youtuberant som fick mig att skriva tråden kommer upp senare.....


    What is the point of being alive if you don't at least try to do something remarkable?
Svar på tråden Inofficiella tråden om spel och spelreleaser