• Anonym (Amina)

    Killen jag dejtar röstar på SD, jag är inte helt svensk

    Jag har dejtat en kille i snart tre månader och är störtförälskad. Han är verkligen allt man kan drömma om och mer därtill; högutbildad, intelligent, fin, empatisk och behandlar mig som ingen annan kille har behandlat mig.

    Men så fick jag nu veta att han ska rösta på SD. Själv är jag bara halvsvensk och har en förälder från ett annat land. Han har absolut inget ont alls att säga om mitt ursprung eller kultur, snarare säger han att han föredrar tjejer med lite utländskt påbrå. Jag tycker ju inte att han är rasistisk i sina uttalanden heller, utan egentligen verkar vi tycka och tänka rätt likt i många frågor.

    Tänker naturligtvis inte dumpa honom pga det han röstar på, så dum är jag inte. Men jag undrar om någon annan som också röstar SD kan förklara för mig hur han tänker? Jag vill gärna förstå hur någon som kan rösta på detta parti ändå kan välja en flickvän som bara till hälften är svensk.

  • Svar på tråden Killen jag dejtar röstar på SD, jag är inte helt svensk
  • Anonym (inte sd)

    Hej jag röstar själv inte på SD men jag tror att folk som gör det inte egentligen har något emot invandrare eller "halvsvenskar" eller folk med utländsk påbrå.

    Jag tror att många av de som röstar SD tycker att det är oerhört synd om folk som får fly från sina hemländer och hade vi haft obegränsat med resurser så hade det gått jättebra att komma hit. Men eftersom vi inte har det så kan vi inte ta hand om alla, och folk som kommer hit kanske inte tex få jobb och bli en del av det svenska samhället.

    En tjej som du, som har en förälder som är född i ett annat land men som är född och uppvuxen här och är en del av det svenska samhället med språk och värderingar är inte en person som någon från SD har något emot. 

  • Anonym (SD)

    Ts. Jag röstar på SD men har massor av utländska vänner. Utländska vänner som även dem röstar på SD. Att Sverigedemokrater är rasister är skitprat från människor som inte förstår bättre. Så ta du vara på den kärlek du funnit Glad

Svar på tråden Killen jag dejtar röstar på SD, jag är inte helt svensk