• Äldre 27 Aug 18:54
    2645 visningar
    4 svar
    4
    2645

    Faktura med minusbelopp?

    Jag har fått fyra räkningar från en företag som heter PayByBill på mailen eftersom jag beställt hem lite kläder. Anledningen till att jag fick fyra räkningar var att min första order krånglade och jag skulle inte få denna så blev istället erbjuden rabatt så jag beställde två nya grejer och blev strax efter min nya order skickats i formerad om att min gamla order också skulle skickas hem till med mig med samma rabatt (15% och fri frakt). Det konstiga är att jag fått fyra olika i fakturor delvis en för min första order i fullpris och till den en tillhörande faktura med minusbelopp i samma värde som min rabatt på första ordern och även samma sak med andra ordern, en med fullpris och en med rabatten. Alla fyra fakturor har olika faktura och
    OCR-nummer. Min fråga är alltså, hur ska jag betala detta? Plussa ihop båda fakturor och dra av båda rabatterna och bara betala en gång? Göra var för sig? Eller kommer företaget betala mig de avgifter som står på de fakturor med minus belopp???? Tack!

  • Svar på tråden Faktura med minusbelopp?
  • Anonym (***)
    Äldre 27 Aug 19:14
    #1

    Jag hade betalt allt på en gång, och angett ett av OCR-numren.

    De kommer att kunna pussla ihop den betalning och se hur du gjort.

  • Anonym
    Äldre 28 Aug 07:07
    #2

    Helt klart skulle jag kontakta webshoppen och reda ut allt.

  • Äldre 30 Aug 10:54
    #3

    kontakta företaget och be om en korrekt "faktura" så du kan betala...

  • Anonym (***)
    Äldre 30 Aug 11:25
    #4
    zZzZz skrev 2014-08-30 10:54:29 följande:

    kontakta företaget och be om en korrekt "faktura" så du kan betala...


    TS har redan korrekta fakturor hon kan betala.


Svar på tråden Faktura med minusbelopp?