• Äldre 27 Aug 20:03
    995 visningar
    8 svar
    8
    995

    Utredningssamtal efter endometriosdiagnos (innan IVF)

    Hej alla!
    Jag och min man ska åka för utredningssamtal i Skelefteå imorgon. Vi har försökt sedan april förra året och har tidigare fått normala provsvar på samtliga prover. Nu har det dock visat sig att jag har endometrios (fick göra akut operation i juli pga stora cystor på äggstockarna). Jag är så nervös! Går nu på behandling med p-piller sedan dess, men vill såå gärna få beskedet att jag kan sluta med dessa direkt och gå vidare med IVF!

    Någon annan i samma sits? Eller andra som precis ska på utredningssamtal inför IVF?

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-08-27 20:04
    Skulle vara kul att kunna följas åt!

  • Svar på tråden Utredningssamtal efter endometriosdiagnos (innan IVF)
  • Äldre 27 Aug 20:05
    #1

    Vi var på första samtalet i Skellefteå i juni, remissen är skickade till ivf kliniken. Så vi är i ungefär samma skede som ni.

  • Äldre 27 Aug 22:27
    #2

    Kul med någon fler som är på G! Och dessutom i samma del av sverige :) Var bor ni? Fick ni veta något om hur lång kö det är till IVF? Hur ser eran historia ut?

  • Äldre 27 Aug 22:53
    #3

    Vi bor i Umeå, vars bor ni?!

    Vi var på samtal i Skellefteå i början av juni och remissen skickades till ivf kliniken 24/6 inom 3 månader ska man få komma på uppstart samtal. Sen hur lång tid det tar därifrån vet jag inte riktigt. Men hoppas väl att man inte behöver vänta så mycket efter det.

    Vi har dubbel problematik så enda alternativet är som ivf.

    Vi har försökt länge länge. Sen slutet på 2009 så det är ett tag.

  • Äldre 27 Aug 23:03
    #4

    Vi bor också i Umeå. Om det tar 3 månader så hoppas jag verkligen att de skickar remissen på en gång! Sedan 2009 är ju riktigt länge, men nu har ni ju iaf ett mål i sikte. Börjar bli så nervös för imorgon...och för IVF-behandligen...

  • Äldre 27 Aug 23:35
    #5

    Vad var dom sa till oss. Var och pratade med dom på ivf kliniken för någon dag sen och då sa dom tre månader från det att remissen kom in. Så bara väntar. Jo vi har försökt ett tag men har nu tagit tag i det och får hjälp vilket känns oerhört bra.

    Förstår det jag var riktigt nervös. Men håller tummarna att det går bra för er.

    Ivf behandlingen har jag inte börjat bli nervös för än, men det kommer nog när det närmar sig.

    Vad roligt att ha någon som är i samma skede som en själv :)

  • Äldre 28 Aug 20:11
    #6

    Har varit på mötet nu och det gick jättebra! Remissen ska skickas till ivf-kliniken så nu väntar vi bara på komma vidare! Även vi fick beskedet att det tar upp till 3 månader. Känner mig så lättad att vara igång!

  • Äldre 28 Aug 21:48
    #7

    Ååh vad roligt. Då är det bara en nervös väntan kvar ?.

    Vad bra att ni var nöjd med mötet är en lättnad när man varit där. Eller det var det i alla fall för oss :)

  • Äldre 1 Sep 18:07
    #8

    Hur känns det nu såhär några dagar efter mötet?!

Svar på tråden Utredningssamtal efter endometriosdiagnos (innan IVF)