• Kakan1976

    Vi som äntligen blivit gravida i augusti 2014

    Hej!

    Startar en tråd för oss som äntligen blivit gravida efter att ha kämpat ett tag. Det hade varit roligt om vi i tråden plussade under ungefär samma månad, ca. augusti 2014, så att vi kan jämföra gravidsymptom. Hade också varit skönt om alla genomgått samma slags resa, IVF eller liknande, så att den förståelse också finns.

    Kram Kakan

  • Svar på tråden Vi som äntligen blivit gravida i augusti 2014
  • Kakan1976

    Jag är 37 år och väntar mitt första barn tillsammans med min sambo som har en son sedan tidigare. Vi har gjort 4 IVF-försök och nu sista gången sattes två fina ägg tillbaka så det är väldigt spännande att se om det blir två eller inte. Jag har inte ens haft officiell testdag ännu men plussade i tisdags. Jag är överlycklig! Som vi har kämpat. På fredag ska jag testa igen och ringa kliniken och se när det är dags för ultrajud, väldigt spännande!

    Jag är i vecka 5 (4-0) enligt Familjelivs gravidapp.

    Symptom: Halsbränna, stickningar och lite växtvärk i magen, andfådd, lite ömma bröst. Svaga symptom ännu men känner jag efter så finns dem där :)

  • ankilarsson32

    Jag är 34 år. Är äntligen gravid i v 5 (4+6) efter ett 6 dagars FET. Gravid på första ivf försöket med 2-dagars embryo men tidigt tidigt missfall. VUL 16 september då vi hoppas se ett hjärta slå.

  • Kakan1976

    Hej!

    Härligt att det har tagit sig! 

    Blir lite skraj när du säger att du fick ett tidigt missfall sist, när var det? Jag hade bestämt mig för att inte noja men det är ju omöjligt!

  • Litet moln

    Hej och grattis till Er :)

    Hoppar lite försiktigt in i tråden. Är inne på vårt andra syskonförsök. Gjorde ett försök i våras där jag blev kraftigt överstimulerad innan ÄP och där bara ett ägg blev befruktat. Blev inte gravid den gången. Fick den 18/8 tillbaka 2 embryon. Testmissbrukare som jag så kan jag inte vänta till testdag som är 3/9. Har nu sen i söndags fått ett plus som blivit starkare för varje dag. Räknar ni ET som ruvardag 0 eller 1?

  • ankilarsson32

    Jag fick plus och började blöda samma dag, 8 dagar efter ET med ett 3-dagars. Så alltså låååångt innan testdag. Denna gången fick jag ett svagt plus på kvällsurin 4 dagar efter insättning av blasto. Idag 14 dagar efter ET är testlagrets streck lika starka. Ska testa digital på fredag som då borde visa 3+

  • Gian80

    Hej!

    Är gärna med här också

    Är 34 och gravid i vecka 5 (4+1). Känns helt sjukt att få skriva det, hade nästan börjat ge upp hoppet om att någonsin lyckas. (Dock hade vi verkligen inte beslutat oss för att sluta, hade kunnat göra många IVF:er till om det hade krävts..)

    Detta var vårt fjärde försök, FET med blastocyst. Har under våren (jan till maj) gjort tre ET.

    Dock för två dagar sedan (ungefär då mensen skulle kommit) kom lite mörka flytningar och befarade direkt att det skulle vara kört. De har börjat avta och syns nu bara när jag torkar mig och det har inte varit något rött blod. Så nu hoppas och tror jag åter att det faktiskt skulle kunna gå denna gången!

    Symtom so far: det enda påtagliga jag haft är den molande värken i magen som började redan för en vecka sedan. (Dock känner jag inte det minsta av den just idag, men det har varit lite olika från dag till dag) är det någon annan som också upplever att känningarna i magen är starkare vissa dagar?

    Har även dålig aptit (haft det i några dagar), vilket också skulle kunna vara ett tecken.

    Annars känner jag faktiskt inte så mycket alls, mina bröst är betydligt mindre svullna nu är vad de är inför en vanlig mens. Och jag som alltid letat efter gravidtecken i just brösten, men uppenbarligen är just mina bröst inte så känsliga för graviditet...

    Har inte oficiell testdag förrän nästa måndag och plussade svagt i söndags kväll och med digitalt på måndagen.

    Ska bli kul att följas åt!

    Kram och grattis till er alla!

  • Gian80
    ankilarsson32 skrev 2014-08-27 21:27:39 följande:
    Ser väldigt bra ut!

    Jag har faktiskt slutat ta stickor varje dag nu, blir bara så nojig och inbillar mig och oroar mig för att det inte stegrat som man vill. Så nu avvakta jag till helgen och tar ett digitalt då, som borde visa 2-3.

    Håller tummarna för 3+!!!
Svar på tråden Vi som äntligen blivit gravida i augusti 2014