• Anonym (Suck)

    Vill ha jobb

    Rätt trött på ekonomiska biten, får ju leva på gåvor det vill jag inte mer , jag vill ha ett riktigt arbete nu och slippa detta och leva på rester och gåvor ...

  • Svar på tråden Vill ha jobb
  • Anonym (Suck)

    Det känns som jag kommer från ett u land och jag känner mig obekväm att va bland folk som har normal inkomst ej rika utan vanlig låginkomst eller medel .

  • Anonym (Suck)
    Angels skrev 2014-08-27 23:28:12 följande:

    Åk till Norge och jobba.


    Gör det själv .... Nej jag vill ha jobb i närheten och ett normalt sådant det är jag värd .
  • Anonym (Suck)

    [quote=73883818][quote-nick]Anonym (?) skrev 2014-08-27 23:32:04 följande:[/quote-nick]

    Vad tänker du göra för att skaffa jobb?

    [/quote

    Har redan gjort allt jag kan och lite till ...

  • Anonym (hm)

    Vad har du för bakgrund och vad vill du jobba med kunde vara bra att veta?

  • Sosamda

    Kortsiktig lösning: Gå runt på stan och prata med arbetsgivare samt ring runt och anmäl intresse för vikariat och dylikt. Har ALLTID fungerat för mig när jag varit utan jobb under korta perioder (max två veckor har jag varit helt utan arbete, då innan jag utbildade mig). Skicka inte dåligt stavade mejl eller ge dussinsvar på internetannonser. Visa upp dig. Var vettig, ödmjuk och ställ inga orimliga krav. ("Joo, min åttaåring kanske ringer från skolan ibland och vill prata med lilla mamsen, då måste jag såklart lämna brukaren, förstår ni väl! Det är ju ER plikt att skaffa vikarie de tio minuterna varje timme! Varför tjänar jag mindre än hon mer utbildning och erfarenhet! Vad jävla oräääättvist!" <-- Autentisk situation. Hon fick inte förlängt. Surprise, surprise.

    Långsiktig lösning: Utbilda dig (underförstått: till något vettigt).

  • Anonym (Suck)
    Anonym (Suck) skrev 2014-08-27 23:31:12 följande:

    Det känns som jag kommer från ett u land och jag känner mig obekväm att va bland folk som har normal inkomst ej rika utan vanlig låginkomst eller medel .


    Tom obekväm blan existens minimum tagare ..?
  • Anonym (Suck)
    Sosamda skrev 2014-08-27 23:34:41 följande:

    Kortsiktig lösning: Gå runt på stan och prata med arbetsgivare samt ring runt och anmäl intresse för vikariat och dylikt. Har ALLTID fungerat för mig när jag varit utan jobb under korta perioder (max två veckor har jag varit helt utan arbete, då innan jag utbildade mig). Skicka inte dåligt stavade mejl eller ge dussinsvar på internetannonser. Visa upp dig. Var vettig, ödmjuk och ställ inga orimliga krav. ("Joo, min åttaåring kanske ringer från skolan ibland och vill prata med lilla mamsen, då måste jag såklart lämna brukaren, förstår ni väl! Det är ju ER plikt att skaffa vikarie de tio minuterna varje timme! Varför tjänar jag mindre än hon mer utbildning och erfarenhet! Vad jävla oräääättvist!" <-- Autentisk situation. Hon fick inte förlängt. Surprise, surprise.

    Långsiktig lösning: Utbilda dig (underförstått: till något vettigt).


    Utbildning är ingen bra ide efter så lång arbetslöshet och dessutom på botten .
Svar på tråden Vill ha jobb