• Anonym (arg)

    vissa föräldrar på dagis!!!

    en mamma på mitt barns dagis dela ut inbjudningar till kalas i dag . fina färgranna kuvert när vi kom in på dagis . inget fel med det min son sanrt fem år frågar såklart var de var hon förklara att det var till kalas . men hoppa fint över min sons hylla . han frågar om han får en . nej du är inte bjuden blev svaret . ok alla behöver inte bli bjudna men av 20 barn var 19 bjudna det vill säga alla utom min son .

    ok så långt men saken är det att detta barn o mitt barn är bästa vänner på dagis de leker hela dagarn på dagis detta vet mamman om . detta barn har även varigt hos oss flertalet gånger för lek . (jag vet att mamman inte gillar mig av vissa andledningar som inte behöver skrivas . )

    det jag undrar över hur vanligt är det att alla barn på en avdelning är bjuden utom ett ?
    är jag löjlig som tycker att detta är fel

  • Svar på tråden vissa föräldrar på dagis!!!
  • Anonym (inte löjlig)

    Nej, du är inte löjig! Så otroligt fult gjort av denna mamman att bjuda 19 av 20 barn. Ta upp det med personalen på förskolan för jag kan inte tänka mig att de tycker att det är OK!

    En fundering bara (inte för att det spelar någon roll för känslan hos ditt barn som är bra kompis med kalaskillen) men är det verkligen så att alla utom ditt barn är bjudet eller var det något som du missförstod?

  • Anonym (dagis)

    Bjuder man inte alla på avdelningen lämnar man inte inbjudningarna på dagis utan skickar via post. Just så att ingen ska känna sig utanför och bli ledsen.

  • Anonym (arg)

    mamman hängde upp kuverten på alla hyllor uton på min sons så jag missförstod nog inte .
    kanske ska ta upp det jag tror visseligen inte att sonen tog åt sig lika mycket som jag gjorde . men det satte sig hårt på mig . ska fråga en annan mamma när kalaset ska vara så kan min son få vara hemma lite extra dagen efter den helgen o bara gör något roligt o slippa höra de prata om det

  • Anonym (Gg)

    Ta upp det med personalen! På våra förskolor har personalen varit VÄLDIGT tydliga med att kalasinbjudningar inte har på förskolan att göra, utan får skötas privat! Mamman kommer att få skämmas rejält när de på nästa föräldramöte talar om att sånt där INTE är ok!!

  • Vinterankan

    Tycker också du ska ta upp det med personalen. Hos oss är det inte heller tillåtet att dela ut inbjudningar i skolan/förskolan om inte alla barnen är bjudna.

  • Anonym

    Så hon straffar ditt barn/sin sons bästis för att hon av någon anledning känner antipatier gentemot dig? Vidrig människa. Prata med personalen.

  • Anonym (Mi)

    Absolut inte tillåtet att dela ut inbjudningar på dagis eller i skolan om inte alla i klassen/gruppen är bjudna. Dessutom hör det till god uppfostran/sunt förnuft att aldrig bjuda en majoritet av en grupp och utesluta några. Man bjuder alla eller några få ur en grupp, eller bara flickorna till exempel, men aldrig 15 av 20, och absolut inte 19 av 20, det är ju helt absurt! Fråga personalen vad de har för regler på dagiset.

  • Anonym (Jävla stil)

    Vad äär det där för jävla stil?!

    Hon har klart och tydligt markerat att hon ogillar dig men att låta det gå ut över ditt barn är fanimej bara fegt. Mobbing. Tycker definitivt du ska ta upp med personalen. Låt kärringen skämmas och tåla den lek hon gett sig in på.

    Själv hade jag nog varit lite radikal och letat upp kalaset i "tron" att inbjudningen kommit bort. Sen vad det fått för resultat, tja. sen är jag väl lite sån av mig som vill ställa hela världen till rätta...

  • Harmagedon

    Kalasinbjudningar på dagis är ett djävla otyg och ska verkligen inte förekomma.

    Bjuda 19 av 20 är ren och skär ondska.

  • Anonym (Ensam mamma)
    Harmagedon skrev 2014-08-28 06:53:02 följande:
    Kalasinbjudningar på dagis är ett djävla otyg och ska verkligen inte förekomma.

    Bjuda 19 av 20 är ren och skär ondska.
    Fy f*n vad elakt mot ditt barn!
Svar på tråden vissa föräldrar på dagis!!!