• Monno

    Kan inte sluta tänka på min partners EX

    Min partner är absolut inte en person som varit lösaktig, men ändå så kan jag inte sluta tänka på hur andra män har varit nära henne.
    Det känns väldigt udda.

    Ibland har jag svårt att vara "nära" henne då jag bara ser i min fantasi hennes tidigare partners "medlemmar" i henne.

    Jag behöver hjälp på hur jag ska hantera detta, jag är dock samtidigt en oerhört stor hycklare då jag själv också varit med x antal partners innan henne.
    Detta är verkligen ett stort problem, men det är samtidigt inget jag vill ta upp då det kan missuppfattas att jag anklagar henne för att ha haft tidigare partners (Vilket skulle vara mycket underligt om hon inte haft) 

    Har inte haft problem med detta tidigare men jag har heller inte varit med någon jag tänker på som min livskamrat.

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-08-28 01:58
    Uppd 1

    Är det möjligtvis någon som känner igen sig? Som kan dela deras upplevelser alt lösningar på problemet?

  • Svar på tråden Kan inte sluta tänka på min partners EX
  • Oskar kark

    Låt henne ligga med andra. Då återfår du kontroll över situationen = du får sinnesro att fokusera på att va en bra kille så hon inte vill ligga med andra ändå. Problem solved

  • krillesthlm

    håller med ovanstående talare....TS  låter inte så gammal....18-20?

  • Villinteveta

    Känner igen problemet, hon pratar gärna öppet om vem hon har gjort vad med o.s.v. lite som när man snackar kompisar mellan, men jag känner mig extremt obekväm i det.

  • Monno
    Oskar kark skrev 2014-08-28 00:46:44 följande:

    Låt henne ligga med andra. Då återfår du kontroll över situationen = du får sinnesro att fokusera på att va en bra kille så hon inte vill ligga med andra ändå. Problem solved


    Heh? Problemet ligger inte med att jag tror att hon ska ligga med andra om du nu trodde det. Varför skulle jag få mer sinnesro av att min partner ligger med andra? Om du inte har något konstruktivt att tillföra så är det kanske bättre att avstå.
  • Oskar kark

    Nej. Du förstår inte... Tipsar dig bara om att försöka omprogrammera dig lite. Du beklagade ju över dessa känslor. Lycka till hursomhelst

  • Anonym
    krillesthlm skrev 2014-08-28 00:48:55 följande:

    håller med ovanstående talare....TS  låter inte så gammal....18-20?


    TS är 25 och min partner är 29.
  • krillesthlm
    Anonym skrev 2014-08-28 01:33:36 följande:
    TS är 25 och min partner är 29.
    bästa råd är att sluta tänka på vad som har hänt i det förflutna.......tänk på er som "det här är nu och i dag"det som hände igår kan ingen av er göra ngt åt
  • Anonym
    krillesthlm skrev 2014-08-28 01:39:06 följande:
    bästa råd är att sluta tänka på vad som har hänt i det förflutna.......tänk på er som "det här är nu och i dag"det som hände igår kan ingen av er göra ngt åt
    Jo jag har försökt det, men ändå så rusar min fantasi all världens väg. Jag kan ibland må lite illa och även bli mycket arg på hennes ex, riktigt arg, och jag är absolut inte en person som har problem med ilska.
  • krillesthlm
    Anonym skrev 2014-08-28 01:47:32 följande:
    Jo jag har försökt det, men ändå så rusar min fantasi all världens väg. Jag kan ibland må lite illa och även bli mycket arg på hennes ex, riktigt arg, och jag är absolut inte en person som har problem med ilska.
    har dom ....han behandlat henne illa?....tänker på din aggressivitet.....om inte  låter som du är ruskigt svartsjuk och vill ha totalkontroll över vad hon har gjort och ska göra....hur är det med svartsjukan?
  • Monno
    krillesthlm skrev 2014-08-28 02:01:39 följande:
    har dom ....han behandlat henne illa?....tänker på din aggressivitet.....om inte  låter som du är ruskigt svartsjuk och vill ha totalkontroll över vad hon har gjort och ska göra....hur är det med svartsjukan?
    Nja, lite svartsjuk kan man allt vara, men inte så mycke att det har varit ett problem. Det har behandlat henne illa ja, men jag vet inte om det är det som ligger bakom problemet. Kan vara det iofs, men hur det känns direkt är mer att de har smutsat ner henne (inte att hon är smutsig utan att de är repulsive), vet inte hur jag ska förklara det. 
  • krillesthlm
    Monno skrev 2014-08-28 02:11:35 följande:
    Nja, lite svartsjuk kan man allt vara, men inte så mycke att det har varit ett problem. Det har behandlat henne illa ja, men jag vet inte om det är det som ligger bakom problemet. Kan vara det iofs, men hur det känns direkt är mer att de har smutsat ner henne (inte att hon är smutsig utan att de är repulsive), vet inte hur jag ska förklara det. 
    jo för dig har din svartsjuka blivit ett problem...du återkommer ju till det gång på gång....på vilket sätt har dom smutsat ner henne?
  • Anonym (Man)

    Jag tänker på fruns ex ibland, men jag skulle inte kalla det svartsjuka.

  • Lever så

    Varje gång du gör det byter du tanke till något positivt som leder framåt, typ "...men hon är ju med mig nu.". Ge inte de tankarna energi, utan låt dem komma (du behöver inte kämpa emot men heller inte fördjupa dig i dem) och släpp dem.

    Min relation sedan 10 månader tog just slut för att han inte klarade av att låta historien vara.


    never a failure always a lesson
Svar på tråden Kan inte sluta tänka på min partners EX