• Anonym (Tacksamförtips)

    Tjejer som lämnat någon ni fortfarande har känslor för

    Hej!

    Jag har redan en tråd ang mitt uppbrott, så jag vill börja med att be om ursäkt för ytterligare en. Men jag vill specifikt komma i kontakt med tjejer som lämnade någon dom fortf har känslor för.
    Min sambo gjorde slut med mig för ca 1,5 månad sedan efter 7 år ihop. Hon tyckte vi bråkade för mycket och hade tappat tron på oss. Hon bor fortfarande kvar i lägenheten och jag har flyttat till en kompis. Jag vill ha henne tillbaka, att hon ska ge oss en ny chans. Vi hörs av ibland via sms om praktiska grejer som post tex. Vi är "vänner" efter uppbrottet och inget bråkande har uppstått. Jag har börjat jobba med min självkänsla i terapi och mitt sätt att bråka, att jag ofta blir arg samtidigt som hon är väldigt sluten. Hon går ofta in och gillar saker som jag lägger upp på min Facebook och hon sa när hon gjorde slut att hon fortfarande älskar och är kär i mig, men att hon måste vara själv. Jag vill såklart att hon ska vara lycklig, och detta kommer låta så sjukt... Men jag vill ju att hon ska sakna mig och förstå vad hon kastar bort. Hon tycker vi kan bo ihop som vänner tills hon ska åka utomlands och studera i Januari. Jag har sagt att jag inte pallar det. Våran lägenhet får jag bo i sj oxå om jag vill, men jag ville låta henne bo kvar, dels för att jag inte orkade själv, dels för att jag tänkte att hon skulle sakna mig mer.
    Men min fråga är nu, jag vet att den låter sjukt egoistisk... Men hur tror ni hon saknar mig som mest? Om vi har som vi har det nu att hon bor kvar, om hon flyttar någon annanstans el att jag försöker hålla skenet uppe och dela lägenheten med henne?
    Sen har jag oxå ett brev där jag förklarar mer ingående hur jag känner och där jag också visar att jag förstår vissa saker som jag tidigare inte har förstått var viktiga för henne.
    Jag vet att jag låter egoistisk och att folk kommer såga mig. Men snälla, om ni har handfasta råd så skulle jag vara evigt tacksam om jag fick ta del av dom.
    Kramar

  • Svar på tråden Tjejer som lämnat någon ni fortfarande har känslor för
  • Nobba123

    Jag vet exakt hur du känner dig, mitt ex sa ungefär samma sak till när hon ville lämna.

    Jag försökte med allt för att få henne att ändra sig, försökte vara en positivare människa. Uppvaktade henne med saker osv. Ingenting fick henne att ändra åsikt. Tillslut så gav jag upp och det var i Juni månad.

    Jag slutade att jaga henne då jag insåg att hon förmodligen bara blev starkare utav det då hon vet att hon kan ångra sig och komma tillbaka när hon känner för det. Och nu i Augusti så har hon börjat skriva istället lite då och då.

    Så ja jag tror att det är bäst att du försöker klippa. Ge henne tid att få sakna dig. Hoppas det ordnar sig!

  • Nyfiken gul

    att man älskar någon betyder inte nödvändigtvis att man vill leva ihop eller ens ha ett förhållande. 

    Jag har två ex jag lämnade som jag var galet kär i . Men det funkade inte för oss och av olika orsaker valde vi till sist att bryta upp .  I båda fallen var det jag som lämnade . Det sög musten ur mig att inte ha ett förhållande som inte fungerade. Jag älskade till döds men kärleken klarar inte vad som helst. 

    Saknaden gjorde ont i kvadrat och i kubik och det var flera tillfällen som vi var på väg att gå tillbaka till varandra . men vi gjorde inte det. 

    I det ena fallet löste det sig självmant då ett av exen gav upp och träffade en ny, då förstod jag att det var slut på riktigt och att dom ord som blivit sagda var slutgiltiga ord.  Jag var dessutom gravid med hans barn men det fungerade ändå inte. 
    Vi har i princip inte haft någon som helst kontakt sedan barnet föddes och han är snart vuxen nu. 

    Det andra exet saknade mig och vi förskte igen men snart var vi tillbaka i dom hjulspår som gjorde att bråken avlöste varandra. Ingenting var förändrat fast vi båda ville tro det. Jag såg uppriktigheten , jag såg verkligen att han försökte , men det räckte inte. Såret och sveket var för stort och jag kunde inte bortse från det som en gång hade gjort att vi gled isär första gången.   Jag bad om att få vara ifred. Jag behövde rädda mig själv.  Älskade vanvettigt och såg våra framtidsplaner grusas. 

    En dag i taget passerade och det gjorde mindre ont och kärleken förändrades. Jag älskar honom än idag fast det gått 15 år sedan men vi kunde inte leva tillsammans. Jag är idag omgift och har ny familj.  Men exet o jag är goda vänner och umgås ibland. 

    Ibland är det bäst att låta saker o ting vara som dom är.  


    Alexander -98- Isaac -00- Victor -08-
  • K grrl

    Säger som Nyfiken gul.
    Jag kan fortfarande sakna min exman, trots att jag har ett barn med min nuvarande man som är ungefär lika gammalt som min förra relation. 

    Jag har kontakt med mitt ex och han är och förblir en av mina bästa vänner. Men vi har båda nya partners på varsitt håll och mår bättre än vad vi gjorde tillsammans. 

  • Anonym (Tacksamförtips)

    Jag förstår absolut poängen här. Och jag är tacksam över att ni tagit er tid att svara. Jag blir bara så frustrerad när det enda som är felet i våran relation är att vi oftast bråkar på ett icke konstruktivt sätt... Man kan ju lösa det tänker jag? Sen tror jag inte på att lämna när man har så starka känslor. Man kan säga om några år att det var bra eftersom att relationen man hade var ohållbar, men, man har ju ingen aning om hur underbart fantastiskt bra den hade kunnat vara idag om man inte gav den chansen...

    Tack för alla svar såhär långt!

    Bör jag ha kvar henne på Facebook förresten, el saknar hon mig mer om jag tar bort henne?

  • Anonym (Hang in there)

    I gråe gick jag in på hans Facebook (han har glömt, för länge sedan och logga ut), jag gjorde det för att jag kände ett starkt behov, visste att något var fel och hade en dåååålig magkänsla. (Det ska sägas att i vårat förhållande så har jag gett och gett och gett allllllt av mig själv plus lite till, för att jag är så kär i honom. Men jag har aldrig fått så mycket tillbaka, påtvunget isåfall , "kan du hålla runt mig" "Ta på mig""säg att du älskar mig" osv....

    Och det visar ju sig att han har nästan daglig kontakt med en annan tjej. Som han bjuder med på fjälltur (i all hemlighet såklart) Dom har skrivit sedan Dec 2013 och det är tydligt att dom är intresserade i varandra...

    jag känner mig såå dum och naiv... har fått alla tecken på att jag borde göra slut för länge sedan, men förälskad som man är låter man det positiva sakerna överväga det negativa( som för övrigt är 30/70).

    Han har alltid sagt att allt är som det alltid har varit.. Han är så jävla feg att han väntar på att jag ska göra slut, och det ska jag, idag

    Jag mår fruktansvärt dåligt och har sovit 1 timma inatt. Har 2 barn som jag måste vara stark för..

    Men den jävla klumpen i magen är så stor! Han kommer med flyget idag kl 16, tänkte dra dit och konfrontera honom senare! Jag måste vara stark och förstå att detta är inget förhållande jag vill finna mig i!! Jag vill ha närhet och bekräftelse varje dag. Känna att jag är saknad och efterlängtad. Det förtjänar jag, det förtjänat väl alla ?!?!

    Jag förstår du har det tungt, men du måste bara tänka på att hon har gjort ett val! Om det är meningen att ni, i framtiden, ska vara ihop, så blir ni det! Allt ont har något gott med sig, och saker å ting sker för en grund! DU Blir starkare av det.. Tänk på det när allt känns tungt, och kom ihåg, der finns alltid nån som har det värre :)

    Kram

  • Anonym (Tacksamförtips)

    Hang in there - Jag beklagar det som drabbat dig och hoppas att du tar dig igenom det på ett bra sätt. Jag vet att det finns många som har det tuffare än jag, men det är så svårt att ta till sig, detta är ju det svåraste för mig, och det som händer centralt i mitt liv. Det tuffaste jag har varit med om.

    Ingen som har några åsikter ang att behålla vänskapen? Boendesituationen? Brevet? Osv?

    Jag vill att hon ska sakna mig maximalt...

  • Nyfiken gul

    Vi har nu hört din sida av storyn, men hur resonerar hon? Hur tänker hon? Har hon samma syn på det som hänt som du?

    hur ledsen du än är måste du ha is i magen och se det ur hennes perspektiv. Du får inte tappa bort respekten. Krälar du i hennes stoft kommer hon börja förakta dig.


    Alexander -98- Isaac -00- Victor -08-
  • Anonym (Tacksamförtips)

    Jo precis. Hennes syn, som hon säger det själv är att vi bråkar för mycket. Att hon har tappat tron på oss och att hon behöver vara själv ett tag. Men att vi ska separera med allt vad det innebär och hon ska dessutom eventuellt flytta utomlands och studera ett år i Januari. Hon hoppas att det ska bli vi i framtiden, men har sagt att jag inte får tänka så. Jag känner att om hon åker utomlands och pluggar så kommer det vara försent, jag är för gammal, 33 år, för att gå runt och vänta, jag vill ha familj. Och framförallt vill jag ha någon som kämpar för mig och för oss såsom jag vill kämpa för henne...

  • Nyfiken gul
    Anonym (Tacksamförtips) skrev 2014-08-28 14:33:44 följande:

    Jo precis. Hennes syn, som hon säger det själv är att vi bråkar för mycket. Att hon har tappat tron på oss och att hon behöver vara själv ett tag. Men att vi ska separera med allt vad det innebär och hon ska dessutom eventuellt flytta utomlands och studera ett år i Januari. Hon hoppas att det ska bli vi i framtiden, men har sagt att jag inte får tänka så. Jag känner att om hon åker utomlands och pluggar så kommer det vara försent, jag är för gammal, 33 år, för att gå runt och vänta, jag vill ha familj. Och framförallt vill jag ha någon som kämpar för mig och för oss såsom jag vill kämpa för henne...


    Som det låter så har hon bestämt sig och hon försöker på ett snyggt sätt tala om att slut är slut.  Även om hon har känslor kvar och helst ser en framtid med dig så säger hon ändå att det inte blir så. 

    Har hon bestämt sig så kan du inte göra så mycket åt det.  Du kan visst tala om att du saknar henne och vill på nytt osv men det kommer inte ändra hennes beslut. 

    Så vad kan du göra?  Tja antingen så väntar du på henne och hoppas hon ska ha känslor kvar när hon eventuellt flyttar hem igen efter sina studier.  Och ni håller en vänskaplig kontakt under tiden och ser tiden an.  Med den lilla detaljen att tiden går  under tiden... 

    Eller så får du bita i det sura äpplet och inse vad hon faktiskt säger till dig och här och nu bestämma dig för att gå vidare och därmed också för din egen skull klippa banden med henne.

    Du måste helt enkelt fatta ett beslut utifrån dig själv och vad realiteten säger.
    Alexander -98- Isaac -00- Victor -08-
  • Cuddles

    Det här är toksvårt att veta hur hon tänker..... Nu har jag inte blivit lämnad av ngn jag har känslor för, utan jag lämnade ngt som jag inte hade känslor för. Men jag är tjej och jag vet hur jag skulle reagera.

    Bråk hör inte hemma i en relation. Visst kan man tycka olika men man bråkar inte för det. Idag skulle jag lämna om det uppstod, utan tvekan. Tror du måste bevisa för henne att du inte vill bråka, att du har förändrats, att du vill lösa det på annat sätt. Det gäller att ge och ta, man kan inte alltid få sin vilja igenom. Tror oxå att man behöver vårda förhållande för att få det att fungera.

    Men det är för mig lite konstigt att hon "gillar" så mycket på fb, det hade jag aldrig gjort. Ungefär som att hon vill behålla kontakten. Har inte ens varit inne på mitt ex sida, helt enkelt för att jag inte bryr mig. Brukar du gilla vad hon skriver?

    Kan vara så enkelt att hon vill behålla dig som vän

Svar på tråden Tjejer som lämnat någon ni fortfarande har känslor för