• Anonym (Elak?­)
    Äldre 28 Aug 08:19
    9428 visningar
    100 svar
    100
    9428

    Får din partner ändra sitt utseende?

    Tänker på att t.ex. göra en tatuering?
    Skulle du tycka att det var ok om din partner gör en sådan förändring utan att resonera om det med dig?

    Vill gärna höra alla varianter för att bättre förstå och hantera en situation...

  • Svar på tråden Får din partner ändra sitt utseende?
  • Äldre 28 Aug 08:20
    #1

    Beror på tatueringens storlek, motiv och placering. 


    Den vise talar om vad han ser, dåren om vad han hört.
  • Anonym (Bess)
    Äldre 28 Aug 08:20
    #2

    Ens kropp är ju ens egen, jag skulle ha svårt att säga till min partner att "du får inte"! Men jag skulle gärna vilja veta om det innan, kanske få se motivet och såna saker.
    Själv har jag gjort en skönhetsoperation, men av fysiska skäl, vilket ändrade min fysik litegrann men där hade min partner inget att säga alls. Det fick han bara acceptera.

  • Påven Johann­a
    Äldre 28 Aug 08:21
    #3

    Jag har aldrig varit tillsammans med någon som haft eller velat ha en tatuering. Den sortens utseendeförändringar är för mig hopkopplade med värderingar och övertydliga stilmarkörer. 

  • Äldre 28 Aug 08:23
    #4

    Han får lov o skaffa tatuering eller ändra sitt utseende på annat sätt precis som jag får ändra på mitt utseende hur jag vill. Visst vi pratar om det innan .

  • Anonym (n)
    Äldre 28 Aug 08:23
    #5

    om han kom hem med en tatuering eller piercing utan att ha sagt nåt innan skulle jag bli förvånad, då vi kommunicerar om allt, även om det är ens egen kropp. 

    sen gillar jag inte piercingar och inte tatueringar heller. tatuering skulle jag kanske kunna leva med men inte piercing, det skulle jag be honom ta bort faktiskt. men vi är medelålders, skulle ju tro han hade åkt på nån livskris om han plötsligt skaffade piercing Glad

  • Anonym (.)
    Äldre 28 Aug 08:26
    #6

    Klart han får...om han däremot ändrar sig väldigt mycket (tatueringar, stil, frisyr osv) så finns ju dock risken att mina åsikter/känslor om honom ändras och det är ju något som han får ta i så fall.. 
    Större eller dyrare förändringar uppskattar jag dock om han åtminstone diskuterar med mig innan..

  • Äldre 28 Aug 08:27
    #7

    Jag hade inte brytt mig alls. Hans kropp o hans val.Däremot könsbyte hade jag väl reagerat på. 

  • Äldre 28 Aug 08:29
    #8

    varför skulle han behöva ha min tillåtelse till att ändra sitt utseende? hans kropp får han själv bestämma över.

    hade blivit topp tunnor rasande om min sambo hade tyckt att jag behöver hans tillstånd för att ändra något med mitt utseende.

    det enda som jag kommer på nu som jag tycker hör till att man diskuterar med sin partner innan är p medel och sterilisering.

  • Äldre 28 Aug 08:30
    #9

    Ja det får han

  • Anonym
    Äldre 28 Aug 08:31
    #10
    Majsan70 skrev 2014-08-28 08:27:18 följande:

    Jag hade inte brytt mig alls. Hans kropp o hans val.Däremot könsbyte hade jag väl reagerat på. 


    jo det är klart, vill man byta kön så hör det nog till god ton om man talar om det innan
Svar på tråden Får din partner ändra sitt utseende?